دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۴:۵۲:۵۵
کد خبر: ۵۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹
محققان دانشکده پزشکی هاروارد به سرپرستی دکتر «علی خادم‌حسینی» در حال تولید پانسمان هوشمندی هستند که مراقبت‌های پزشکی را دستخوش تحول چشمگیری کرده و امکان بررسی وضعیت بهبود زخم را برای پزشکان فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی فارس به نقل از ایسنا، تیمی متشکل از محققان دانشکده پزشکی هاروارد با همکاری محققان بیمارستان بریگهام و زنان به سرپرستی دکتر «علی خادم‌حسینی» در حال تحقق بخشیدن به ایده پانسمان هوشمند هستند.

بودجه دو میلیون دلاری این پروژه از سوی بنیاد ملی علوم آمریکا تأمین شده و محققان در سال دوم تحقیقات قرار دارند.

دکتر «علی خادم‌حسینی» استاد دانشکده پزشکی هاروارد و رهبر ارشد این پروژه تأکید کرد: با فشاری که برای کاهش هزینه‌های درمانی وجود دارد، توسعه این ابزار پزشکی هوشمند بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود. تولید این نوع ابزار پزشکی که ادغام مواد هوشمند با ابزار الکترونیک هوشمند هستند، در آینده نزدیک محقق می‌شود.

پانسمان هوشمند که هم‌اکنون در مرحله نمونه اولیه قرار دارد، شبیه یک پلاستیک انعطاف‌پذیر مجهز به حسگرهای مختلف است که براحتی از داخل ساختار ژل‌مانند پانسمان دیده می‌شود.

محققان امیدوارند در پایان این پروژه چهار ساله موفق به تولید پانسمان هوشمندی شوند که از قابلیت سنجش تعادل اسیدیته (pH) بعنوان نشانه‌ای از عفونت باکتریایی و انتقال اکسیژن به زخم برخوردار باشد.

«خادم حسینی» خاطرنشان کرد: بیماران دچار زخم پای دیابتی بسختی معالجه می‌شوند و یکی از کاربردهای مهم این زخم اطلاع از محیط زخم و نحوه پاسخ به درمان‌های انجام شده است

دکتر«خادم‌حسینی » علاوه بر این پروژه در حال توسعه بافت مصنوعی در آزمایشگاه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: