شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۵۹:۴۵
کد خبر: ۵۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
افتتاحیه جشنواره مسابقات چندگانه علمی پژوهشی استان فارس با هدف پرورش خلاقیت و نواوری دانش آموزان به همت سازمان بسیج علمی ، بسیج دانش آموزی و مرکز رشد شهدای هسته ای استان فارس در تالار آزادی برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی فارس این جشنواره از ساعت 8 امروز در سالن آزادی با تلاوتی چند از ایات قرآن کریم و سخنرانی سعیدی منش دبیر جشنواره رسما آغاز به کار کرد.

 سعیدی منش پس از خیر مقدم و خوش آمدگویی عنوان کرد : مراسم افتتاحیه همراه با شروع مراحل ابتدایی مسابقات مکعب روبیک و  مسابقات سازه های ماکارونی همراه خوهد بود، و در مراسم اختتامیه شاهد اتفاقات جالبی خواهید بود.
ایشان یکی از جوایز نفرات و افراد برتر را پرواز تک نفره با هواپیمای تک نفره عنوان کردند و از پرواز های نمایشی توسط همین هواپیماها در طول اجرای مسابقات خبر دادند.

در ادامه مسئول بسیج دانش آموزی استان فارس ضمن ابراز خوشنودی از برگزاری چنین جشنواره هایی در سطح استان با اشاره به حدیثی از پیامبر ( المؤمن کیس) ، گفت: این حدیث یادبود جشنواره تفکر خلاق قرار گیرد و دانش آموزان این حدیث را سرلوحه کار خود در تمام مراحل زندگی قرار دهند و همیشه زیرکانه و پر معنا و فراتر از برد و باخت و امتیاز گیری به مسائل و اتفاقات زندگی خود نگاه کنند و خوخوش به حال کسی که به نیت پیشرفت خود و جامعه خود مسابقه و تلاش کند.
مراسم با سخنرانی تزروی عضو شورای شهر شیراز ادامه پیدا کرد، وی پس از قدر دانی و تشکر از دانش آموزان و اولیا آنان بهترین امر در جوانمردی را احترام به پدر و مادر عنوان کرد و خاستار این امر مهم از دانش آموزان شد.

در ادامه جعفریان رکورد دار مسابقات روبیک و داور مسابقات پس از صحبت در مورد تاریخچه مسابقات و مکعب روبیک و کارایی آن در افزایش قدرت مغز و خلاقیت به تشریح قوانین مسابقات روبیک پرداخت و گفت: تمام مکعب ها با یک فرمول بهم ریخته و نامنظم می شود و هرفردی پس از سه بار تلاش و زمانگیری شدن و گرفتن میانگین از این سه مرحله در صورت برتری از لحاظ زمانی برنده مسابقه خواهد بود و در صورت افزایش زمان به بیش از 3 دقیقه از دور مسابقات حذف خواهد شد و به صطلاح معروف DNF می شود.

لازم به ذکر است این جشنواره در چند روز آینده با اجرای مسابقات سازهای ماکارونی ، دومینو، هوافضا و .... ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان می توانند جهت اطلاعات بیشتر از نحوه اجرای مسابقات و زمان و مکان آنها به آدرس www.chandgane.ir مراجعه نمایید.

 






نام:
ایمیل:
* نظر: