شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۳۲:۰۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۵۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
کانون بسیج اصناف خبر داد:
همه ساله همراه با فرا رسیدن آخرین ماه سال و نوید نزدیک شدن سال نو....

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه جهرم، همه ساله همراه با فرا رسیدن آخرین ماه سال و نوید نزدیک شدن سال نو در سطح شهرستان و کشورعزیزمان ایران جوش و خروشی به پاست که همه را از بزرگ و کوچک، پیر و جوان،  به فکر ایجاد تغییر جهت استقبال از سال جدید همراه با خرید مایحتاج و وسایل مورد نیاز می اندازد.

در این بین خبرنگار تنویر جهرم همراه شده با مسئول کانون بسیج اصناف شهرستان جهرم تا از فعالیتهای کانون در این ایام مطلع شویم.

سرگرد قدیمی مسئول کانون بسیج اصناف شهرستان جهرم، با بیان اهمیت امر به معروف و نهی از منکر مخصوصا درایام پایانی سال، از جمله برنامه های اجرائی کانون بسیج اصناف را،  نظارت و تذکر لسانی از باب امر به معروف و نهی از منکر به واحدهای صنفی مستقر در سطح شهرستان همراه با مسئول اتاق اصناف جهرم بیان نمود.

وی اظهار داشت: در برنامه تذکر لسانی، واحدهای صنفیی که رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی را می نمایند مورد تقدیرو تشویق  قرار گرفته و واحدهای صنفی متخلف و سهل انگار ارشاد می شوند.

مسئول کانون بسیج اصناف با یادآوری وظیفه خطیر امر به معروف و نهی از منکر توسط عموم مردم جامعه، از استقبال خوب مردم و همچنین واحدهای صنفی از اجرای طرح تذکر لسانی خبر داد و بیان داشت: واحدهایی نیز که در بازرسی های به عمل آمده در مرحله دوم رعایت قوانین و مقررات را ننموده اند با دعوت به محل کانون و توجیه و ارشاد اقدام به رفع نواقص خود می نمایند.

سرگرد قدیمی استفاده از عکسها و پوسترهای ناهنجار، استفاده از برچسبها و آرمهای خلاف موازین اعتقادی و اخلاقی ، وضعیت ظاهری ناهنجار برخی از فروشندگان صنفی و دیگر موارد را از جمله سهل انگاریها و تخلفات واحدهای صنفی برشمرد که در طرح تذکر لسانی به آن رسیدگی و آگاهیهای لازم به این دسته از اصناف داده می شود.  

وی با بیان برنامه ریزی و برگزاری کلاسهای مختلف احکامی و اخلاقی  تخصصی مورد نیاز اصناف، آموزش احکام معاملات، احکام نگاه، رعایت حدود محرم و نامحرم و دیگر ضروریات این حرفه را از برنامه های ابتکاری بسیج اصناف جهرم عنوان نمود که طی امسال و سالهای گذشته برگزار گردیده و در آینده نیز این سلسله مباحث در حلقه های صالحین پایگاههای مقاومت بسیج اصناف دنبال خواهد شد.

سرگرد قدیمی برگزاری کلاسهای احکام و اخلاق و اعتقادی را در ایجاد آگاهیهای اسلامی در قشر اصناف را بسیار مطلوب و زمینه ساز دعوت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر: