گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۵۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
استراحت یک روزه ی معلمان
طرح " یک روز برای فردا " در مدرسه فدک شهر نورآباد ممسنی اجرا شد.

به گزارش خبرنگار بسیج دانش آموزی استان در ممسنی شهناز صفری مدیر مدرسه فدک در این خصوص گفت: در این طرح "مدرسه"  یک روز کامل توسط دانش‌آموزان کلاس ششم اداره می‌شود و مدیریت و تدریس کلاس های درس برعهده ی دانش آموزان قرار می گیرد. این طرح با هدف ایجاد مهارت‌های زندگی، مدیریت در آینده ، آشنایی با مشاغل ، پی بردن به ارزش کار معلم  امور فرهنگی آموزشی و همچنین پرورش اعتماد به نفس در دانش‌آموزان اجرا می‌شود. با اجرای این طرح یک گام در رسیدن به اهداف نظام تحول بنیادین که یکی از رویکردهای اصلی آن آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های زندگی است، پیش رفته‌ایم تا دانش‌آموزان توانمند در تمام عرصه‌ها را در جامعه تربیت کنیم.

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

استراحت یک روزه ی معلمان

گفتنی است در این روز تمام معلمان استراحت کردند و اصلا در مدرسه حضور پیدا نکردند. از این طرح داریوش اسدی مدیریت آموزش و پرورش ممسنی بازدید کرد.

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

22 دانش آموز در این طرح مشارکت کردند

زینب محمدی زاده دانش آموز کلاس ششم که تنها 11 سال سن داشت و برای یک روز مدیریت این مدرسه را تجربه کرد در گفتگو با خبرنگار ما گفت: من به همراه 21 دانش آموز دیگر از پایه ششم که مسئولیت هایی چون معاونت و معلمی را بر عهده داشتند برای یک روز مدرسه را مدیریت کردیم.

باوجود اینکه پدر زینب رئیس بانک کشاورزی است و در خانواده تجربه ی مدیریت را داشته ، اما  او کار مدیریت و ریاست را یک کار طاقت فرسا عنوان کرد و گفت: مسئولیت پذیری کار بسیار سختی است و هر کسی نمی تواند مسئول باشد.

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

 

نظارت لازمه ی کار است

آرمیتا محمودی هم که به عنوان معاون آموزشی مدرسه انتخاب شده بود گفت: یکی از وظایف معاون آموزشی نظارت بر کار معلمین و همکاری و تعامل با آنها است در این روز از تمام کلاس های درس بازدید شد. نظارت،  بازدید ها و توجه بر کار معلم باعث افزایش انگیزه ی آنها می شود و مطمئنا پیشرفت تحصیلی هم به دنبال خواهد داشت.

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

تا 27 اسفند مدارس دایر می باشند

نازنین شیروانی که معاونت اجرایی مدرسه را برعهده داشت از تعطیلی مدارس در 27 اسفند خبر داد و گفت: یکی از کارهای معاون اجرایی بررسی بخش نامه ها و انجام کارهای کامپیوتری است. امروز در بخش نامه ای که دریافت کردیم مشخص شد مدارس تا 27 اسفندماه دایر می باشد.

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

من اصلا دوست ندارم معلم بشوم

مهسا هرمزی که یک روز معلمی پایه اول را تجربه کرد گفت: معلمی کار سختی است بویژه برای کلاس اولی ها، آنها تازه به مدرسه آمده اند و هنوز با فضای درس و مدرسه آشنا نیستند. واقعا معلم ها کار سختی دارند حالا به آنها حق می دهم که بعضی وقت ها عصبانی بشوند.

من تصمیم گرفتم هیچ وقت معلم نشوم! من فقط 3 ساعت سر کلاس بودم و خیلی خسته شدم این درحالی است که معلمان هر روز با دانش آموزان هستند.

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

نگار کیلانی معلم کلاس ششم نیز گفت: حس خوبی بود و تجربه ی زیادی کسب کردم  چون با دانش آموزان هم سن و سال خودم بودم شبیه به یک کار گروهی بود و همه ی دانش آموزان دوستان واقعی من بودند.

 

قدر سرایدار (بابای مدرسه) را باید بدانیم

آرزو محمودی مربی بهداشت اظهار داشت: رعایت مسائل بهداشتی و پاکیزه نگه داشتن محیط مدرسه از وظایف مربی بهداشت است که با همکاری دانش آموزان و سرایدار مدرسه ( بابای مدرسه) صورت می گیرد امروز در این خصوص به دانش آموزان تذکراتی داده شد. من تصمیم گرفته ام از فردا آشغال و زباله در مدرسه نریزم و تا می توانم بهداشت را رعایت کنم و دوستان خود را به این کار تشویق کنم. باید همه قدر سرایدار مدرسه را بدانیم و با او همکاری کنیم.

 

زنگ استراحت فرصتی برای پرداختن به ورزش

سیده محدثه دهقانی و آناهیتا رضایی مربیان ورزش نیز گفتند: امروز در زنگ استراحت دانش آموزان را به ورزش و نرمش کردن تشویق کردیم و طناب بازی و والیبال را اجرا کردیم.

پرداختن به ورزش باعث می شود تا به آرامش برسیم و گردش خون در بدن بیشتر صورت گیرد و همین کافی است که برای کلاس درس آمادگی بیشتری داشته باشیم و مطالب را بهتر درک کنیم.

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

طرح یک روز برای فردا در مدرسه فدک نورآباد ممسنی

 انتهای خبر/224224.8


مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: