کد خبر: ۵۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
تولیت معظم آستان مقدس:
این شبستان جدید در مساحتی با وسعت 12 هزار متر مربع احداث شده است و به یاری خدا به طور کامل این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد و تمام بخش‌های آن از ساعات اولیه سال 94 قابل استفاده است.

به گزارش بسیج مداحان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) ، حضرت آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 26 اسفند در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز بیان کردند : مکان‌هایی که خداوند آن‌ها را در مرتبه رفیعی قرار داده و مأذون ساخته است تا کسانی در این مکان‌ها به یاد و ذکر خدا مشغول باشند.

ایشان افزودند: خداوند این مکا‌ن‌ها را محل امن و جایگاه برآورده شدن حوائج مردم معرفی کرده است و از نمونه این مکان‌ها محل زندگی انسان‌هایی است که به خدا پیوسته و رهرو راه انبیا بوده‌اند حتی پس از فوت، قبور آن ها را از زمره همین مکان‌ها قرار داده است.

حضور در قبور اولیا و اوصیا؛ راهی جهت تقرب به درگاه الهی

حضرت آیت‌الله دستغیب ادامه دادند: قبور این افراد به عنوان وسیله و واسطه‌ای در جهت تقرب به خداوند و جلب توجه پروردگار عالم این چنین است زیرا آنان، انسان‌هایی قابل تأسی و الگو برای دیگران هستند بنابراین این تقدیر الهی در سبک زندگی همه مؤثر واقع خواهد شد.

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) و برادران بزرگوار ایشان را جایگاه توجه دل‌های انسان‌ها دانستند و گفتند: اینان از جهت مقام و مرتبه بزرگوارانی هستند که زندگی و حیات خود را در راه خدا گذراندند و برای خدمت به مردم لحظه‌ای درنگ و کوتاهی روا نداشتند.

گسترش فعالیت‌های عمرانی و فرهنگی آستان شاهچراغ(ع)

ایشان با اشاره به اینکه همین که دل‌ها متوجه آن‌هاست طبعاً صاحب این دل‌ها نیز از رفتار و اخلاق این بزرگواران درس زندگی می‌آموزند، بیان کردند: این جایگاه از دیرباز محل توجه قلوب همه اراتمندان به پیامبر اکرم(ص) و خاندان آن حضرت بوده است اما در سنوات اخیر با توجه به رهنمودها و ارشادات مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) و عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) برای شیراز و استان فارس ملاحظه می‌کنیم که حرکت از دو جهت تسریع شده است یکی مسئله توسعه آستان مقدس و دیگری گسترش برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی آستان مقدس است.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه به لحاظ توسعه بحمد الهی در شرایط بسیار خوب و مطلوبی قرار داریم، گفتند: شبستان بزرگ و صحن جدید این آستان مقدس در آستانه سال نو برای بهره‌برداری آماده است ضمن اینکه تلاش‌هایی در یکسال اخیر برای توسعه فضای ورودی‌های به آستان مقدس و جاهایی که برای زائران آسایش و آرامش بهتری داشته باشند، صورت گرفته است.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار کردند: این شبستان جدید، بزرگترین شبستان شیعی جنوب کشور محسوب می‌شود که به نام مبارک امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی نامیده شده است زیرا در آستان مقدس رضوی و حضرت معصومه(س) شبستان و رواقی به همین نام نامگذاری شده است و اینجا هم که سومین حرم است این شبستان به نام مبارک رهبر کبیر انقلاب نامیده شده است و به یاری خدا امیدوار هستیم که در همین هفته که درب‌های حرم مطهر گشوده می‌شود و زوار، علاقه‌مندان و ارادتمندان به خاندان پیامبر(ص) ورود پیدا می‌کنند برایشان یک مرحله جدید و یک فضای بسیار مطلوب و آماده برای بهتر استفاده کردن از این فضای معنوی فراهم شود.

21 هزار متر مربع به فضای آستان مقدس شاهچراغ(ع) افزوده شد

منتخب مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه با افتتاح این صحن و شبستان 21 هزار متر مربع به فضای آستان مقدس افزوده شده است، گفتند: به یاری خدا در آینده بناست که این طرح 57 هکتاری به سرعت اجرا شود و ادامه پیدا کند.

وی از افتتاح این شبستان جدید همزمان با لحظه تحویل سال خبر دادند و افزودند: این شبستان جدید در مساحتی با وسعت 12 هزار متر مربع احداث شده است که آماده ارائه خدمات به زائران حرم مطهر است و به یاری خدا به طور کامل این مجموعه به بهره‌برداری می‌رسد و تمام بخش‌های آن از ساعات اولیه سال 94 قابل استفاده است.

حضرت آیت‌الله دستغیب عنوان کردند: علاوه بر این ما روزشمار مشخصی به صورت شمارش معکوس در ورودی‌های حرم مطهر نصب خواهیم کرد و به طور منظم پروژه‌های خود را از ابتدای سال 94 به بهره‌برداری خواهیم رساند.

از هر گونه خدمتی نسبت به زائران دریغ نخواهیم کرد

ایشان، یکی از مطالبات مقام معظم رهبری نسبت به آستان مقدس را تلاش در جهت هر چه بهتر رسیدگی به وضع زوار و واردین به حرم‌های مطهر دانستند و افزودند: حق هم همین است، برای اینکه آبادی این آستان مقدس و آن فضای معنوی بستگی به حضور مردم و  توجه بیشتر ارادتمندان به امامزادگان معظم دارد لذا از هر گونه خدمتی که از عهده مسئولان این آستان برآید به یاری خدا کوتاهی نخواهد شد.

آیت‌الله دستغیب اظهار کردند: به لحاظ برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی هم به حمد الهی در یکسال گذشته تلاش‌های جدید و فراوانی صورت گرفته است و در مناسبت‌های مختلف سخنرانان در سطح عالی دعوت شده‌اند ضمن اینکه جزواتی نیز برای ارائه راهنمایی در اختیار زوار قرار گرفته است.

ایشان تأکید کردند: در مسیر تحقق اهدافی که در پیش رو داریم حقیقتاً نیاز به همراهی و مساعدت عموم مردم و از جمله مسئولان نظام جمهوری اسلامی داریم که به یاری خدا با همکاری و مساعدت آنان بتوانیم راه را ادامه دهیم و روز به روز شاهد برکات و آثار بیشتری باشیم.

حضرت آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه تأثیر این حرم‌های مطهر و زائرسراها و جاهایی که محل ورود زائران است بر فرهنگ مردم نقش مهمی ایفا می‌کند، گفتند: به تعبیر مقام معظم رهبری این حرم‌ها قبله امید و آرامش برای مردم هم به لحاظ اقتصاد و هم اجتماعی است لذا این حرم‌های مطهر فرصت بسیار مهمی برای استان فارس و خصوصاً شهر شیراز است که تأثیر فوق‌العاده‌ای بر وضع اقتصادی آنها داشته باشد از سوی دیگر این حرم‌ها می‌توانند محور همبستگی، وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی باشند.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: