پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۱۳:۴۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۵۳۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۸
شهردار شیراز گفت: احداث و بهره‌برداري از صحن جديد حرم حضرت شاهچراغ(ع) نمودي كامل از همكاري و هماهنگي بين دستگاهي و وحدت نظر براي انجام يك كار بزرگ است.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از 

خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، علي‌رضا پاك‌فطرت دوشنبه سوم فروردين در جمع خبرنگاران، با ابراز خرسندي از افتتاح صحن جديد حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، گفت: اين همان ظرفيتي است كه براي تجمع در برنامه‌ها و مراسم‌‌هاي مختلف مذهبي و ملي در شيراز نياز بود.

وي همكاري مجموعه شهرداري شيراز در احداث و بهره‌برداري از اين صحن را قابل توجه دانست و گفت: در پی تصویب طرح توسعه حرم شورا و شهرداري شيراز تمام اهتمام خود را مصروف حل مشكلات ترافيكي اين منطقه كردند و علي‌رغم وجود مشكلات و موانع عديده، طرح احداث خيابان 9 دي توسط شورا مصوب و به همت شهرداري اجرايي شد.

شهردار شيراز همراهي اداره كل ميراث فرهنگي و راه و شهرسازي در به نتيجه رسيدن طرح احداث خيابان 9 دي به‌‌عنوان يك مسير جايگزين، گفت: با ايجاد اين مسير جايگزين، امكان واگذاري خيابان و ميدان احمدي كه از املاك شهرداري محسوب مي‌شد، به حرم مطهر براي اجراي طرح، ممكن شد.

وي با يادآوري اينكه ميدان‌احمدي پيش از اين ايستگاه مركزي اتوبوس‌هاي درون‌شهري بود، گفت: همكاري نيروي انتظامي در ساماندهي ترافيك اين نقطه كه محلي پرترافيك محسوب مي‌شد، قابل توجه و ستودني بوده و است.

شهردار شيراز ادامه داد: در موضوع در اختیار گذاشتن میدان به حرم مطهر شورای شهر تلاش‌های قابل توجهي انجام داد و با ارشادات امام جمعه شیراز، اين امكان فراهم شد.

پاك‌فطرت بهره‌برداري از صحن جديد حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) را عيدي بزرگ شهروندان حرم سوم اهل بيت(ع) و نمادي از همدلي، همكاري و هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف در شيراز توصيف و تاكيد كرد: شهرداری شیراز برای تملک زمین‌هایی که در اختیار خودش نبود و تملك آنها براي اجراي اين طرح نياز بود، به طور مستقیم ۶۰ میلیارد ریال هزینه کرد و اين جداي از هزينه احداث خيابان 9 دي و ايجاد مبلمان مناسب شهري در اين نقطه است.

شهردار شيراز با يادآوري اينكه طرح زيباسازي و مبلمان خيابان 9 دي هنوز ادامه دارد، گفت: تاكنون حدود 60 درصد اين طرح اجرايي شده است و با اتمام كار، مطمئنا اين خيابان به يكي از بهترين خيابان‌هاي كشور تبديل خواهد شد.

پاك‌فطرت همچنين از تداوم تلاش براي ايجاد فضاي پارك مناسب، تسهيل دسترسي‌ها به حرم و تاكيد شهرداري بر تسريع روند طرح توسعه حرمين شريف در شيراز خبرداد و گفت: بي‌ترديد كامل شدن طرح توسعه حرمين شريف، بسترساز توسعه سومين حرم اهل بيت(ع) است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: