يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۹:۱۷
کد خبر: ۵۳۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
امینی:
کارشناس شعر و ادبیات گفت: در اشعار عرفانپور توجه به شرایط زمانه دیده می شودکه با هوشمندی وبینشی که داشته، آن را رصد کرده و در این موضوع، شعری را گفته است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، اسماعیل امینی، استاد شعر وادبیات فارسی در آیین رونمایی از کتاب" از آخرمجلس شهدا را چیدند" بیان داشت: در اشعار عرفانپور، دارای مبانی اندیشه و درون مایه ای است که برگرفته از فرهنگ دینی است که بیانگر مطالعات عمیق شاعر در این زمینه است.

امینی در ادامه با اشاره به نقد وبررسی شعر ابراز داشت: در بررسی شعر یک شاعر این نکته وجود دارد که شعر را از دو منظر بررسی کرد که شاعر چه گفته است و آن را چگونه گفته است؛ مصالح و مبانی اندیشه شعر از کجا آمده است و توجه به شرایط زمانه را در شعر مورد نظر قرار داده است. 

امینی افزود: شاعر کتاب" از آخرمجلس شهدا را چیدند"، مانند شاعران وبزرگان ادبی که در سایه ی نحو قرآن قرار گرفته اند این شاعر نیز مطالعات گسترده را در این زمینه داشته است و این مبانی را بطور اقتباسی به کار نبرده است و با آن سروکار دارد و این مبانی در ذهن او ملکه شده است.


 در اشعار عرفانپور، شاعر هوشمندانه به شرایط زمانه توجه کرده است

این استاد ادبیات در ادامه افزود: در شعر این شاعر، ردپای نشانه های مطالعات گسترده در مبانی ادبی نیز دیده می شود که در اشعار وی بازنمایی ونمود های آن را می بینیم.

 

امینی با اشاره به توجه به شرایط  زمانه عرفانپور در اشعارش را، هوشمندی این شاعر جوان دانست وتصریح نمود: در اشعار  عرفانپور توجه به شرایط زمانه دیده می شود که شاعر نسبت به هراتفاقی که در دنیای اسلام افتاده است با هوشمندی وبینشی که داشته، آن را رصد کرده  و در این موضوع شعری را گفته است که تمامی بیانگر اندیشه ی شاعر می باشد.

 در اشعار عرفانپور، شاعر هوشمندانه به شرایط زمانه توجه کرده است

امینی افزود: در کتاب" از آخرمجلس شهدا را چیدند" شاعر به این نکته توجه نموده است که مطالبی که را می سراید در ابتدا شعر باشد و بعد چیز دیگری بگوید در واقع محتوای خود را بصورت شعر بیان کند. 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: