جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۶:۴۶:۱۰
کد خبر: ۵۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۶
کتاب «از آخر مجلس» در کمتر از دو ماه پس از انتشار چاپ نخست، به چاپ دوم رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، "میلاد عرفان پور" شاعرجوان شیرازی در گفت وگویی از چاپ دوم کتاب «از آخر مجلس» خبر داد و گفت: موسسه شهرستان ادب در نظر دارد تا چاپ دوم این کتاب را روانه بازار نشر کند.

 

وی ادامه داد: این اثر دربردارنده مجموعه‌ای از رباعی‌ها، غزلیات و نیمایی‌های جدید من است که موضوعات مختلفی دارند و بخش قابل توجهی از آن به موضوع انقلاب و شهدا اختصاص دارد.

 

کتاب جدید عرفان پور در حالی به چاپ مجدد می رسد که چندی پیش رهبر انقلاب با جمعی از خانوادههای شهدا دیدار داشتند. در دیدار با یکی از این خانوادهها، رهبری از حاضران عکس شهید را طلب میکنند. با آوردن عکس نزد ایشان، چشمانشان به رباعی زیر عکس میافتد و در همان خوانش نخست شعر را برای جمع قرائت میکنند. رهبر معظم انقلاب با خواندن سطر آخر رباعی ناگهان منقلب میشوند و از ته دل به گریه میافتند:

 

" ما سینه زدیم، بی‌صدا باریدند

از هر چه که دم زدیم، آنها دیدند

ما مدعیانِ صفِ اول بودیم

از آخر مجلس شهدا را چیدند"

 

معظم له هم چنین در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران نیز با حضور در غرفه انتشارات شهرستان ادب کتاب را تورق فرموده و این رباعی را بار دیگر زمزمه کردند.

شاعر" از آخرمجلس شهدا را چیدند" این شعر را دررابطه با بمبگذاری حسینیه شهدای رهپویان وصال در شیراز درسال87 سروده است

کتاب" از آخرمجلس" همزمان با سالگرد شهادت شهدای کانون رهپویان وصال شیرازدر فروردین ماه سال جاری توسط سازمان بسیج هنرمندان فارس رونمایی شد. 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: