دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۱:۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۳۹۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز:
معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: برگزاری کنفرانس‌ها، سمینارها، جشنواره‌ها و جلسات علمی در دانشگاه یکی از شاخص‌های مهم فعالیت دانشگاه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج علمی فارس به نقل از خبرنگار علمی خبرگزاری ایسنا منطقه خوزستان، ابراهیم حاجی‌دولو در آیین افتتاح نخستین جشنواره ملی ایده‌های زیستی که در دانشگاه شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس محل عرضه و بیان ایده‌ها و نظریه‌ها است. در شرایط جدید باید با توجه به نیازهای جامعه ایده‌ها و نظریه‌ها مطرح شود تا به تولید علم منجر شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته دانشگاه محلی بود که در آن تنها به مقوله آموزش پرداخته می‌شد و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار می‌شدند زیرا آن زمان صندلی‌های خالی بسیاری برای فارغ‌التحصیلان وجود داشت اما اکنون شرایط تغییر کرده است و صندلی تنها برای کسی وجود دارد که ایده و نظریه داشته باشد.

حاجی‌دولو ادامه‌ داد: طرح و ایده در هر رشته و با هر عنوانی کارساز و مفید است. ممکن است در زمان طراحی یک ایده به نظر برسد که آن ایده زیاد مورد توجه نیست اما به مرور زمان حتما مورد استفاده و توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به این‌که جشنواره ایده‌های زیستی به همت دانشجویان دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران برای نخستین‌بار در کشور برگزار شده است، گفت: این جشنواره در راستای سیاست و برنامه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جهت نوآوری و تبدیل علم به صنعت است که دانشجویان دانشکده علوم برگزار کرده آن هستند. این نشان می‌دهد که دانشجویان در دانشگاه شهید چمران موتور محرک دانشگاه هستند.

معاون پژوهشی دانشگاه شهید چمران اهواز در پایان ابراز امیدواری کرد: خروجی نخستین جشنواره ملی ایده‌های زیستی مورد استفاده مراکز تحقیقاتی و پروژه‌های علمی و پژوهشی قرار گیرد.

همچنین احمدعلی معاضدی، دبیر کمیته نخستین جشنواره ملی ایده‌های زیستی در این مراسم گفت: از اهداف این جشنواره تلفیق علوم پایه زیست‌شناسی و علوم کاربردی و ایجاد فضا برای فعال‌سازی ایده است؛ همچنین ایجاد ارتباط با بخش‌های تولیدی و ارتباط با نخبگان از دیگر اهداف جشنواره ملی ایده‌های زیستی است.

وی افزود: برگزاری جشنواره ملی ایده‌های زیستی برخلاف تمام جشنواره‌ها و کنفرانس‌های دانشگاه به عهده دانشجویان بوده است. از آبان‌ ماه سال گذشته به تدریج 80 تا 100 دانشجو در برگزاری این جشنواره شرکت کردند.

معاضدی اظهار کرد: تا پایان مهلت تحویل آثار به جشنواره 85 ایده به دبیرخانه جشنواره ملی ایده‌های زیستی رسید که 51 درصد آن مورد پذیرش قرار گرفت.

دبیر کمیته علمی جشنواره ملی ایده‌های زیستی عنوان کرد: به تمام ایده‌های شرکت‌کننده در جشنواره گواهی داده می‌شود. در این مورد با پارک علوم و فناوری، بنیاد نخبگان خوزستان و ستاد توسعه و زیست فناوری ریاست صحبت شده که قول حمایت از این ایده‌ها را داده‌اند.

همچنین بابک مختاری، رییس پارک علم و فناوری خوزستان در این مراسم اظهار کرد: پارک علم و فناوری خوزستان تا سقف 50 میلیون تومان تسهیلات در قالب وام را در اختیار صاحبان ایده‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی دارد قرار می‌دهد.

وی در ادامه گفت: پارک علم و فناوری خوزستان ظرفیت حمایت 3 برابر ایده های موجود در استان را دارد.

مختاری بیان‌ کرد: سیستم آموزشی موجود کشور 200 سال قدمت دارد که هدف اصلی آن تربیت نیرو برای انقلاب صنعتی است. در حال حاضر شرایط تغییر پیدا کرده و این سیستم آموزشی جوابگو نیست.

نام:
ایمیل:
* نظر: