کد خبر: ۵۴۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
نماینده ولی‌فقیه در استان فارس:
نماینده ولی‌فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت، خواستار آن شد که سومین حرم اهل‌بیت بودن شیراز موردتوجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش بسیج مداحان فارس به نقل از فارس نیوز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر اظهار داشت: در آستانه سفر رئیس‌جمهور محترم و هیئت دولت به استان فارس هستیم انتظاری که از برادران و خواهران هم استانی است اینکه همان‌گونه که در طول تاریخ انقلاب اسلامی در تمام موارد حضور فعال داشته‌اند این بار بیشتر و پرشورتر در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور حضور یابند چون رهبر معظم انقلاب همدلی و هم‌زبانی را سفارش کردند و حضور مردم باید تبلور این همدلی و هم‌زبانی باشد.

وی افزود: این نکته را در جلسه شورای فرهنگی عمومی عرض کردم استقبال مردم شریف گیلان از رئیس‌جمهور در نخستین سفر سال جاری نشان داد که چگونه کلام رهبری و سخن پیشوای بزرگ ما رهبر معظم انقلاب در دل و فکر و اندیشه مردم نقش بسته و به طبع مردم استان فارس نیز در استقبالی بی‌نظیر و باشکوه این همدلی و همزبانی را به تماشا خواهند نشست.

امام‌جمعه شیراز اضافه کرد: گرچه مسئولان ما برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته‌اند و مطالعات لازم و جلسات متعدد در استان و در کشور انجام‌گرفته اما برای تأکید کار آن‌ها چند نکته را یادآور می‌شوم و نخست این‌که سیاست کلی دولت اتمام طرح‌های نیمه‌تمام سیاستی بسیار خوب و پسندیده است اما در استان فارس به خاطر مشکلات و مسائلی که از گذشته بود طرح‌های نیمه‌تمام کم است و ما طرح‌های زخمی شده‌ای که بالای 50 درصد باشد نسبت به استان‌های دیگر کمتر داریم.

وی خاطرنشان کرد: من از مجموعه هیئت دولت و رئیس‌جمهور محترم این استدعا رادارم که این کمبود فارس را در عرصه‌های دیگر جبران کنند.

آیت‌الله ایمانی تصریح کرد استعداد و ظرفیت استان در امر گردشگری، استعداد و ظرفیت بسیار بالایی است و بارها این نکته را به مسئولین تذکر داده‌ام، گردشگری نیازی به اعتبار خاصی ندارد بلکه با حضور بخش خصوصی و تسهیلات بانکی همراه با یک برنامه علمی مبتنی بر دانش و خرد جمعی می‌تواند اشتغال را در سطح این استان به میزان قابل ملاحظه‌ای بالا ببرد.

وی بیان کرد: گردشگری مذهبی و گردشگری طبیعی به خاطر آثاری که در طبیعت استان فارس است، گردشگری در آثار باستانی و تاریخی و مفاخر ملی این استان و گردشگری پزشکی به خاطر پزشکان زبده و مراکز درمانی پیشرفته فارس یک موقعیت استثنایی را رقم می‌زند که امیدوارم در این سفر به‌طور علمی با این مسئله برخورد لازم انجام شود.

امام‌جمعه شیراز ابراز داشت: با توجه به سال‌های متمادی خشکسالی مشکلاتی هم در آب کشاورزی و هم در آب برای صنعت و حتی آب برای شرب شهرهای بزرگ به وجود آورده است امیدوارم که با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب‌شده این مشکل از سر راه استان برداشته شود.

آیت‌الله ایمانی سپس اظهار داشت: اینجا حرم سوم اهل‌بیت است و حرم سوم بودن الزاماتی دارد که امیدوارم این الزامات موردتوجه رئیس‌جمهور، هیئت دولت، مسئولان استان و نمایندگان عزیز باشد و الزامات تحقق سومین حرم اهل‌بیت را در اینجا فراهم کنند و مسائل فرهنگی استان، قطب قرآنی بودن فارس و فعالیت‌هایی که در عرصه قرآن در استان فارس دارد شکل می‌گیرد همه این‌ها فضای رشد و بالندگی را برای استان در عرصه‌های حوزه‌های علمیه، فعالیت‌های قرآنی و کارهای فرهنگی و هنری فراهم می‌سازد.

مبهم نویسی متن توافقنامه؛ سوءاستفاده دشمن را در پی دارد

نماینده ولی‌فقیه در فارس در فراز دیگری از خطبه‌ها گفت: در این ایام نگارش متن توافقنامه بین تیم مذاکره‌کننده ایران و مذاکره‌کنندگان 1+5 آغاز شده است. رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان با حضرتشان نکات حساس و ضرور پیرامون مسئله هسته‌ای بیان داشتند و جزئیات کار را توضیح دادند و فرمودند ما مذاکره را دنبال می‌کنیم و با آن موافقیم اما دنبال توافق خوب هستیم.

وی افزود: توافق خوب توافقی است که عزت و سربلندی ملت ما را تأمین و حفظ کند که مقام معظم رهبری در این مورد جزئیات کار را بیان داشتند و تیم مذاکره‌کننده با تبعیتی که از رهبر معظم انقلاب دارند و مورد اعتماد رهبر معظم انقلاب هستند از ابهام گویی و مبهم نویسی و نکاتی که فردا دست‌آویزی برای دشمن قرار بگیرد پرهیز خواهند کرد.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: در این متن باید اشاره شود که همه تحریم‌ها را برمی‌دارند و حق تحقیق و توسعه برای کشور باقی می‌گذارند چراکه آنچه به دست آورده‌ایم حاصل فکر و اندیشه ملت ما و دانشمندان ما و برای ما پایدار خواهد ماند.

حمله آل سعود، ملت یمن را متحد کرد

وی سپس اضافه کرد: در این ایام آل سعود اعلام کرد که حملات را متوقف ساخته اما بعد دیدیم حملات را ادامه داده است آنچه مهم بود اینکه ادعا کرد گفت که به همه اهداف خود رسیده‌ایم اما آیا واقعاً انسان‌های عاقل و بیدار این ادعای عربستان سعودی و آل سعود را می‌توانند قبول کنند که در این 27 روز که عربستان حملات نظامی هوایی خود را دنبال می‌کرد دست آوردی برای او پیدا شد؟

آیت‌الله ایمانی خاطرنشان کرد: در این حملات بیش از یکهزار نفر شهید و بیش از 3 هزار و چند صد نفر مجروح شدند، در میان شهدا 150 کودک بی‌گناه بود آیا حاصل این جنایت چه هست و در مقابل جنایت آل سعود که یک موج نفرت در دنیای اسلام از آل سعود به وجود آمد قبایل مختلف یمن برای نخستین بار به وحدت کامل رسیدند و ارتش و کمیته‌های مردمی با هم هماهنگ و مناطق آلوده به گروه‌های تروریستی پاک‌سازی شد.

وی تصریح کرد: درنتیجه حمله عربستان، سران وابسته به آل سعود فرار کردند، خلیج عدن گذرگاه حساس بابل مندب در اختیار قوای انقلابیون قرار گرفت و برکاتی به وجود آمده که رئیس انصارالله یمن اعلام می‌کند آنچه به دست آوردیم از صبر و توکل بر خدا به دست آورده‌ایم و این راه را ادامه می‌دهیم تا ثابت کنیم خون بر شمشیر پیروز است که قطعاً مردم انقلابی یمن به اهداف خود خواهند رسید و ستمگران نتیجه ظلم و ستم خود را خواهند دید.

التقاطی‌گری در عمل به قانون قابل‌پذیرش نیست

نماینده ولی‌فقیه در فارس در بخش دیگری از خطبه‌ها مبحث قانون‌مداری را پی گرفت و اظهار داشت: امروز در جامعه بشری و اسلامی ما مطرح‌شده است که لازم نیست ما همه مقررات را قبول کنیم بلکه آن‌هایی که به نفع است قبول می‌کنیم و آن‌هایی که به ضرر است قبول نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: قرآن وقتی می‌خواهد کافران حقیقی را به جامعه نشان بدهد می‌گوید آن‌ها کسانی هستند که می‌گویند ما پاره‌ای مسائل و مقررات را قبول داریم و پاره‌ای از آن‌ها را قبول نداریم چنانکه در آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان مجاهدین خلق که بعد به منافقین تغییر نام پیدا کردند می‌گفتند ما خط ضد امپریالیستی امام را قبول می‌کنیم یعنی امام بخشی از سخنانش موردقبول است و بخشی از سخنانش موردقبول نیست، اجتهاد در دین قائل بودند بدون اینکه آمادگی این معنا را داشته باشند بنابراین قرآن از ما و شما عمل به همه مقررات را می‌خواهد که عمل به مقررات تضمین‌کننده سعادت و سلامت جامعه است.

آیت‌الله ایمانی ابراز داشت: جامعه ما موقعی روی نجات پیدا می‌کند که خط قرمز، برنامه و مجری شایسته‌ای در کنار برنامه داشته باشد و خواه‌وناخواه اجرای قانون گاهی به نفع و گاهی به ضرر ماست و همه ما باید در همه حالات پذیرای قانون باشیم چون خیر و صلاح جامعه در رعایت قانون و حریم قانون است.

طبس راه بهره‌مندی از امداد الهی را به ما نشان داد

نماینده ولی‌فقیه در فارس سپس گفت: پنجم اردیبهشت‌ماه همه‌ساله یادآور خاطره حمله نظامی امریکا به صحرای طبس برای نجات جاسوس‌های جاسوس خانه است و آن شکست مفتضحانه‌ای که توسط شن‌های بیابان و طیر ابابیل بر لشکر نمرود زمان وارد شد.

وی اظهار داشت: امریکا آن‌قدر از این شکست متأثر بوده‌اند و هستند که بعد از 30 و چند سال هنوز ذائقه تلخ شکست طبس در فکر و اندیشه دولتمردان امریکا باقی و پایدار است و این نشان می‌دهد تا ما درراه خدا هستیم، مقاومت توأم با بصیرت همراه با اخلاص حول محور ولایت شعار ما و کار و فعالیت ما بوده و هست این عنایات الهی هم شامل حال ماست که چه بسیار از آن زمان تا به امروز دست لطف پروردگار این انقلاب را از عقبه‌های سخت و شکننده نجات داد.

خطیب نماز جمعه شیراز در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به برخی مناسبت‌های پیش رو گفت: دهم ماه رجب سال 195 با تولد امام جواد (ع) مصادف است، امام جواد (ع) در دوران زندگی‌اش آغاز مسائل و مشکلات خاص شیعه بود و شیعه به برکت فرهنگ امام باقر (ع) و امام صادق (ع) در تمام نقاط عالم اسلام ریشه زده و شاخ و برگ پیداکرده بود.

وی افزود: حکومت از قدرت شیعه در هراس بود، امام در این مقطع زمان مسئله امامت و خلافت را در اهل‌بیت پیامبر دنبال می‌کردند و برای حفظ جامعه تشیع در آن عصر و زمان برنامه‌ریزی‌های مختلفی داشتند چنانکه از یک‌سو با فرقه‌های انحرافی و گروه‌های غیرواقعی برخورد داشتند و از سوی دیگر شیعیان مؤمن و بصیر را به حضور در دستگاه حکومت تشویق می‌کردند تا برای شیعیان پناهگاهی باشند.

آیت‌الله ایمانی یادآور شد: امام جواد (ع) به سرتاسر دنیای اسلام نمایندگانی می‌فرستاد این‌ها نمایندگان فکری و پناهگاه مردم در گرفتاری‌ها و مشکلات بودند.

وی متذکر شد: عمر امام 25 سال بود که در سن 9 سالگی به امامت رسیدند اما همین مدت کوتاه آثار و برکات فراوانی دارد که روایات ما این معنا را بیان می‌کند و حتی در سخنان اهل‌بیت و امام هشتم آمده که هیچ مولودی مبارک‌تر از امام جواد (ع) به دنیا نیامد.

نام:
ایمیل:
* نظر: