کد خبر: ۵۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۸
یکی از فرهنگیان موفق شهرستان فراشبند در گفتگو با پیام زینب(س) عنوان کرد:

پروین ملکی از معلمان موفق شهرستان شهرستان فراشبند در گفتگو با پیام زینب(س) به مناسبت هفته معلم اظهار داشت: اگر به معیارهای شغل معلمی درست عمل شود مصداق کلام معروف امام خمینی(ره) است که می فرمایند: "تعلیم و تعلم عبادت است"؛ البته هر کاری، سختی های خودش را دارد ولی اگر با هدفی متعالی، عشق و علاقه باشد، سختی آن کمتر حس می شود.

این معلم مقطع متوسطه در رابطه با روش های تعامل با دانش آموزان گفت: در گفتار و رفتار خود سعی می کنم منطقی باشم و بدون کنایه و تندی با دانش آموزان برخورد کنم، قاطعیت دارم ولی نه با توهین به شخصیت آنان، در تعاملات سعی می کنم معیارهای دینی را مد نظر داشته باشم و در ظاهر نیز ظاهری مرتب داشته باشم.

وی افزود: با توجه این که عموم مردم دیدگاه خوبی نسبت به معلمان دارند و به آن ها اعتماد دارند، من نیز جهت ارتقاء سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان در کنار تدریس، مطالعات و تحقیقات جانبی دارم که از جمله آن ها می توان کتاب های روش تدریس، کتاب های روانشناسی جهت رفتار مناسب با دانش آموزان و کتاب های دینی و احکام، جهت آموزش و پرورش را نام برد.

این بانوی فرهنگی به محتوای کتاب های آموزشی دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: این کتاب ها در زمینه های مهارتی و پرورشی کمبود هایی دارند و توجه در آن ها بیشتر معطوف به کمیت است تا کیفیت.

ملکی در پاسخ به این سؤال که کدام یک از معلمان دوران تحصیل خود را نمی توانید فراموش کنید گفت: دبیر ریاضی مرحوم حیدر قاسمی نژاد که در شخصیت و تدریس نمونه بودند را هرگز نمی توانم فراموش کنم.

 

انتها/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: