کد خبر: ۵۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳
حجت الاسلام جشن مریم
هر کسی برای خود حقی دارد و یقیناً در مقابل وظیفه ای هم دارد، وظیفه مادر حمل فرزند در طول نه ماه و سختی های بزرگ کردن و تربیت فرزند است، پدر ریشه خانواده است و فرزندان شاخه هستند.

به گزارش خبرنگار پیام زینب(س) از شهرستان قیر و کارزین، به مناسبت میلاد بانوی آب و آئینه، مراسم جشنی در حسینیه باب الحوائج(ع) این شهرستان با همکاری پایگاه مقاومت ام البنین و کانون فرهنگی علقمه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام جشن مریم با اشاره به زندگی پربرکت حضرت زهرا(س) در مورد سبک زندگی اسلامی گفت: زندگی مقدمه آخرت و بسیار حساس و سرنوشت ساز است، یکی از محیط هایی که اغلب از آغاز تا پایان زندگی در آن هستیم، کانون خانواده است. پس باید مهارتهای زندگی را یاد بگیریم.

مهارت های زندگی را برای داشتن آخرتی خوب باید یاد بگیریم

وی به تبیین عوامل تحکیم بنیان خانواده پرداخت و افزود: از عوامل تحکیم بنیان خانواده ایمان و فضیلت گرائی اعضای خانواده است،.بنابراین ملاک برتر در اتخاب همسر باید ایمان باشد نه مادیات؛ دومین عامل تحکیم خانواده وجود عشق و مهر و محبت میان اعضای خانواده است، امام صادق(ع) می فرمایند: هر گاه کسی را دوست داشتی او را بدان آگاه ساز زیرا این کار دوستی را در میان شما استوارتر می کند. رسول اکرم(ص) هم می فرمایند: وقتی مرد به همسر خود با دیده مهربانانه بنگرد و همسرش نیز همینطور، خداوند نیز با دیده مهر به این خانواده می نگرد.

مهارت های زندگی را برای داشتن آخرتی خوب باید یاد بگیریم

جشن امین، سومین عامل را آشنایی کامل اعضای خانواده با حقوق و وظایف خود عنوان کرد و اظهار داشت: هر کسی برای خود حقی دارد و یقیناً در مقابل وظیفه ای هم دارد، وظیفه مادر حمل فرزند در طول نه ماه و سختی های بزرگ کردن و تربیت فرزند است، پدر ریشه خانواده است و فرزندان شاخه هستند؛ وظیفه فرزندان نسبت به پدر و مادر در قرآن مشخص شده است: "و وصینا الانسان بوالدیه احسانا " و اما حق فرزندان به پدر و مادر آن است که قرآن فرموده: "یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا" ( امر به معروف در خانواده) تغذیه روح و جسم فرزندان در خانواده به عهده پدر و مادر است.

وی ادامه داد:عامل دیگر، تفاهم و همکاری میان اعضای خانواده است، وجود روحیه مشورت از مهمترین عوامل تحکیم خانواده است.داشتن روحیه گذشت، حاکمیت صداقت، مدیریت و برنامه ریزی صحیح، وجود اعتماد در خانواده و پرهیز از سوء ظن، پرهیز از آفت حسد و وفاداری و رازداری اعضای خانواده نیز از دیگر عوامل تحکیم بنیان خانواده است.

گفتنی است این مراسم با اجرای دکلمه، مولودی خوانی و اهدای هدایا به تعدادی از کودکان و نوجوانان که مسمی به اسم زیبای فاطمه و زهرا بودند به پایان رسید.


انتها/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: