شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۰۷:۱۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۵۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۹
وزیر نفت گفت: با سفر ریاست جمهوری به استان فارس کار احداث آن ها آغاز شد و این یک کار نمایشی نیست و یک کار واقعی است برای توسعه و عمران.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، بیژن نامدار زنگنه در مراسم آغاز احداث طرح های صنعتی در منطقه اقتصادی انرژی بر لامرد با بیان اینکه بارها به این منطقه سفر کردم، افزود: ظرفیت بسیار بالایی در این منطقه وجود دارد و در مجاورت بزرگترین مجتمع گازی کشور، پارس جنوبی قرار دارد.
به گزارش لامرود، وزیر نفت به ظرفیت بالای مجتمع پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: به فضل و یاری خداوند متعال و با تلاش و کوشش همه فعالین در این مجتمع، در آینده ای نزدیک به ظرفیت 1000 میلیون مترمکعب تولید گاز در روز خواهیم رسید.
وی افزود: باید از تمام ظرفیت تولید گازی برای توسعه و عمران کشور بهره ببریم.
زنگنه خاطر نشان کرد: اقتصادی ترین راه بهره مندی از گاز، بکار گیری آن در پتروشیمی یا صنایع انرژی بر خواهد بود.
وزیر نفت با بیان اینکه پتروشیمی در مجتمع پارس جنوبی فعال است، اذعان کرد: جای صنایع انرژی بر خالی بود و این صنایع در دو یا سه مورد خلاصه می شود که آلومینیوم به عنوان صنعتی پرمصرف در استفاده از انرژی محسوب می شود و در کنار آن فولاد گازی مورد دیگر است
وی یادآور شد: کارخانه آلومینیوم جنوب با ظرفیتی بسیار بالا احداث خواهد شد و ظرفیت بالایی برای استفاده از گاز دارد.
زنگنه همچنین گفت: ما هرچه مصرف کننده گاز برای تولید در کشور افزوده شود، خوشحال می شویم و این مجتمع در ظرفیت نهایی با تمام تولید کشور برابری می کند.
وزیر ضمن تبریک به مردم شهرستان در خصوص احداث این طرح های عظیم، خاطر نشان کرد: با سفر ریاست جمهوری به استان فارس کار احداث آن ها آغاز شد و این یک کار نمایشی نیست و یک کار واقعی است برای توسعه و عمران.
سکاندار وزارت نفت ابراز امیدواری کرد: تمام برکات این صنایع چه در دوران ساخت و چه در زمان بهره برداری در زندگی مردم نمود داشته باشد.
وی به پروژه دیگر نیز اشاره کرد و گفت: در پالایشگاه پارسیان، عملیات ساخت تاسیسات اتان گیری نیز آغاز خواهد شد که اتان و محصولات سنگین تر به میزان 3 و نیم میلیون تن خوراک پتروشیمی تولید خواهد کرد.
زنگنه از منطقه به عنوان پشتیبان پارس جنوبی یاد کرد و گفت: امیدواریم هرچه زودتر تحریم ها علیه کشور برداشته شود تا بتوانیم هرچه بهتر و روان تر توسعه و آبادانی کشور را ادامه دهی .
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: