شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۴۰:۲۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۵۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۷
: بازوان توانمند کارگران و سرمایه کارفرمایان می تواند فضای تولید را رونق بخشد و بیکاری را کم کند و سطح اشتغال را بالا ببرد.
به گزرش بسیج مهندسین فارس به نقل از  خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز ضمن سفارش افراد به تقوای الهی و ترک رذایل اخلاقی از حضور اقشار مختلف مردم در مراسم استقبال از رییس جمهور و هیات دولت تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به تصویب بیش از 90 طرح با اعتباری حدود یک هزار میلیاردي برای استان فارس، از رییس جمهور و هیات دولت تشکر و قدردانی کرد.

امام جمعه شیراز ضمن تبریک ولادت حضرت علی(ع) افزود: امروز 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر است دفاع و حمایت جامعه کارگری از نظام جمهوری اسلامی در طول سالیان متمادی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است امری روشن و واضح است

وي در ادامه تصريح كرد: با اینکه تلاشهای فراوانی در فضاهای کارگری از آغاز انقلاب و حتی امروز در حال انجام است که جامعه کارگری را به سمت و سوی دیگری هدایت کند اما با بصیرت و دینداری و ایمان کارگران نقشه های دشمنان در این زمینه خنثی شده و حتی شرایط سخت کار که برای کارگران باعث نشده که تبلیغات دشمن در این عرصه اثرگذار شود.

آیت الله ایمانی با بیان اینکه بازوان توانمند کارگران و سرمایه کارفرمایان مسیر اشتغال و تولید را در کشور ما هموار می سازد افزود: هر دوی اینها در کنار یکدیگر می تواند فضای تولید را رونق بخشد و با كاهش بيكاري سطح اشتغال را بالا ببرد.

وی در ادامه بیان کرد: کیفیت تولید باید مد نظر کارگران باشد یعنی فرآورده ها و تولیدات داخلی ما از نظر کیفیت باید بتواند محصولات مشابه خارجی باشد و ما این کار را با برنامه ریزی می توانیم انجام دهیم.

نماینده ولی وفقیه در استان فارس ادامه داد: مسئولان باید به مراکز تولیدی توجه ویژه ای داشته باشند.

وی به مصاحبه رییس جمهور با خبرنگاران اشاره کرد و افزود: در این مصاحبه به مسئول ارشد استان اعلام شد که هر کارخانه ای که در حال تعطیل است و یا گرفتار کم کاری شده است مورد رسیدگی و دقت قرار بگیرد و برای زفع مشکل آن اقدام لازم انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب بيان داشت: آن هنگام که کالای مشابه خارجی در داخل تولید می شود باید از کالای داخلی استفاده کنیم تا زمینه بکارگیری و اشتغال یک کارگر فراهم شود و برای کشورهای خارجی شغل ایجاد نکنیم و برای کشورهایی همچون چین یا سایر کشورها شغل تولید نکنیم و این تولید شغل را برای کشور و مردم خودمان ایجاد کنیم .

امام جمعه شیراز بیان کرد: ساماندهی واردات، مبارزه با قاچاق اینها مسئولیتهایی است که باید دولت در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با اشاره به 12 اردیبهشت  ماه روز شهادت استاد شهید مطهری گفت: شهيد مطهري مرد بزرگی است که همه آثار او بدون استثنا مورد تایید امام و رهبری قرار گرفت.

آیت الله ایمانی با اشاره به اینکه در اسلام تعلیم و تربیت همزاد با آفرینش است افزود: اولین آیه ای که بر پیامبر نازل شده به خلقت و آفرینش اشاره می کند و بدنبال آن به علم و قلم که ابزار علم است وبه معلم انسان که خدای متعال است.

وی ادامه داد: رشد و بالندگی در هر عرصه ای برای انسان در طول تاریخ به برکت علم و دانش و تعلیم و تعلم حاصل شده امکانپذیر نیست یک جامعه به جایی رسیده باشد بدون علم، آموزش و پرورش صحیح و درست.

وی در ادامه با اشاره به ايام اعتكاف تصريح كرد: روزهای سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم رجب ایام اعتکاف است اعتکاف یعنی از خلق جدا شدن و به خدا پیوند خوردن و خلوتی در درون خویش ایجاد کردن، به فکر گذشته بودن و مروری بر لغزشها داشتن است و برای جبران لغزشها اقدام کردن است این مراسم به برکت جمهوری اسلامی نهادینه شده است و همه ساله در این ایام تعداد زیادی از افراد معتکف می شوند.

آیت الله ایمانی در ادامه با اشاره به اينكه بیش از یک ماه است که آل سعود جنایتکار با کمک بعضی کشورهایعربی کشور مظلوم یمن را شبانه روز بمباران می کند خاطرنشان كحرد: آنچه در این خصوص مهم است سکوت دنیای غرب است که شاهد این جنایات است اما هیچ عکس العملی نشان نمی دهند اما این مساله نتيجه اي جز اتحاد بیشتر مردم و دولت یمن نداشته است.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: