کد خبر: ۵۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۹
نماینده ولی‌فقیه در فارس:
نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: تهاجم آل سعود به یمن به مصداق بر سر شاخ نشستن و بن بُریدن، نابودی خود آنان را در پی دارد.

به گزارش بسیج مداحان فارس به نقل از خبرگزاری فارس ، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر اظهار داشت: در این ایام شاهد هستیم که بیش از یک ماه است که آل سعود جنایتکار با کمک و همراهی بعضی از کشورهای عربی کشور مظلوم و فقیر یمن را شبانه‌روز دارند، بمباران می‌کنند.

وی افزود: سکوت معنادار و مرگبار دنیای غرب در این زمینه قابل‌تأمل است که زنان و کودکان بمباران می‌شوند، هیچ عکس‌العملی نشان نمی‌دهند و سؤال اینجاست که اگر چنین موردی برای یک کشور غربی این اتفاق می‌افتاد چه می‌کردند؟

امام‌ جمعه شیراز خاطرنشان کرد: امروز دنیای اسلام با پول مسلمانان و با نیروی مسلمانان اما با برنامه اسرائیل و آمریکا بمباران می‌شود و رسانه‌های دنیا حاضر به انعکاس خبرهای آن نیستند.

به گفته وی، در تهاجم به یمن حتی اجازه ورود دارو را نیز نمی‌دهند و ایران اسلامی که دارو برای آن‌ها می‌برد موردحمله وحشیانه جنگنده‌های سعودی قرار می‌گیرد.

ایمانی تصریح کرد: این حرکت آل سعود نتیجه‌ای جز انسجام ملت و دولت یمن نداشته و مردم و ارتش یمن برای مقابله با دولت متجاوز آل سعود باهم متحد شده‌اند.

وی یادآور شد: از سویی در عربستان و در درون خودشان آتش تفرقه و اختلاف و جنگ داخلی شروع‌شده و روزبه‌روز در حال گسترش است و به‌زودی شاهد خواهیم بود که «یخربون بیوتهم بایدیهم و ایدی المؤمنین فاعتبروا یا اولی الابصار».

نماینده ولی‌فقیه در فارس افزود: از حضور اقشار مختلف مردم در مراسم استقبال از رئیس‌جمهور و هیئت دولت تقدیر و تشکر دارم و از اینکه بیش از 90 طرح برای استان فارس با اعتباری حدود یک هزار میلیارد تصویب کردند نیز قدردانی می‌کنیم.

کارگران در برابر تبلیغات دشمن هوشیار هستند

خطیب نماز جمعه شیراز با اشاره به 11 اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر، بیان کرد: دفاع و حمایت جامعه کارگری از نظام جمهوری اسلامی در طول سالیان متمادی که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است امری مبرهن و واضح است.

وی ابراز داشت: با اینکه تلاش‌های فراوانی در فضاهای کارگری از آغاز انقلاب و حتی امروز در حال انجام است که جامعه کارگری را به سمت‌وسوی دگر هدایت کند، اما با بصیرت و دین‌داری و ایمان کارگران نقشه‌های دشمن در این زمینه خنثی‌شده و حتی شرایط سخت کار که برای کارگران بوده و حقوق و درآمد ناچیز باعث نشده که تبلیغات دشمن در این عرصه اثرگذار شود.

 وی متذکر شد: بازوان توانمند کارگران و سرمایه کارفرمایان مسیر اشتغال و تولید را در کشور ما هموار می‌سازد و این دو کنار هم می‌توانند فضای تولید را رونق بخشیده و سطح اشتغال را بالا ببرند.

خطیب نماز جمعه شیراز ادامه داد: فراورده‌ها و تولیدات داخلی ما از نظر کیفیت باید بتواند برتر از محصولات مشابه خارجی باشد و این کار با برنامه‌ریزی ممکن است.

وی مطرح کرد: توجه کارفرمایان و کارگران به این نکته توجه کنند که امروز جهاد اصلی جامعه ما بالا بردن سطح تولید در جامعه است.

ایمانی یادآور شد: ثروتمند می‌تواند ثروتش را در دلالی هزینه کند و درآمد خوبی هم داشته باشد، اما اگر ثروتش را به تولید هدایت کرد، جهاد کرده و مجاهد در راه خداست و کارگرانی که همراهی‌اش می‌کنند، نیز جهادگران عرصه تولید محسوب می‌شوند.

امام‌ جمعه شیراز با اشاره به 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری اظهار داشت: در اسلام تعلیم و تربیت همزاد با آفرینش و خلقت است و نخستین آیه‌ای که بر پیامبر خدا نازل‌ شده است به خلقت و آفرینش اشاره می‌کند و به دنبال آن به علم و قلم که ابزار علم است و به معلم انسان که خدای متعال است اشاره دارد.

قدردانی از متصدیان بزرگ‌ترین اعتکاف کشور

امام‌ جمعه شیراز همچنین ضمن اشاره به ایام اعتکاف در روزهای 13 و 14 و 15 ماه رجب، گفت: اعتکاف به معنای از خلق جدا شدن و به خدا پیوند خوردن و خلوتی در درون خویش ایجاد کردن است تا فرصتی برای به فکر گذشته بودن و مروری بر لغزش‌ها و جبران آن ایجاد شود.

ایمانی خاطرنشان کرد: این مراسم به برکت نظام جمهوری اسلامی نهادینه‌شده و همه‌ساله در این ایام تعداد فراوانی از جوانان و اقشار مختلف معتکف می‌شوند ضمن آن‌که در این شهر هم به حمدالله بزرگ‌ترین اعتکاف جوانان رقم می‌خورد.

وی خاطر نشان کرد: در مساجد دانشگاه جوانان معتکف می‌شوند، در مساجد مختلف شهر اعتکاف برای اقشار مختلف برپا می‌شود و باید از عموم دست‌اندرکاران مراسم اعتکاف در سراسر استان و شهر مقدس شیراز تشکر و قدردانی به عمل بیاید.

نام:
ایمیل:
* نظر: