کد خبر: ۵۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
پیام مشترک فرمانده و نماینده ولی فقیه در سپاه به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی:
شهید مطهری با ارائه مستدل و محکم آموزه های دینی، قاطعانه در برابر تهاجم فکری و فرهنگی مخالفان و معاندان که از آبشخورهای مختلف الحاد، انحراف و التقاط تغذیه می کردند ایستاد و نسل جوان دوران خویش را از گزند آسیب های فکری مصون ساخت.

به گزارش پیام زینب(س) به نقل از  خبرگزاری فارس ، در آستانه فرا رسیدن 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت علامه شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه و حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پیام مشترکی صادر کردند.
متن کامل پیام به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
استاد مطهری (ره) به حق یکی از بزرگترین معماران بنای فکری نظام اسلامی به حساب می آید .
رماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی)
بار دیگر 12 اردیبهشت فرارسید تا ضمن تجلیل از منادیان تعلیم و تربیت در سپاه ، یاد و خاطره علّامه متفکر و فیلسوف معاصر استاد شهید مرتضی مطهری را دوباره در ذهن و دل خویش و در محفل دوستان و فرهیختگان زنده نمائیم.
شهید مطهری با مجاهدت های علمی و معنوی فراوان ، از خود شخصیتی ساخت که جامع فضائل انسانی و الهی بود، از جمله ویژگی های برجسته و کم نظیر او که می تواند برای اساتید و مربیان و حتی فرماندهان ، مدیران و کارشناسان ،درسی ارزشمند باشد، زمان شناسی و نیازشناسی است.

درک دقیق و درست او از اقتضائات فکری زمان خویش و مهندسی معارف ناب و زلال اسلامی متناسب با آن جهت هدایت نسل جوان ، مهمترین عامل موفقیت و تأثیرگذاری او بر اندیشه و رفتار مخاطبانش بود.

او با ارائه مستدل و محکم آموزه های دینی، قاطعانه در برابر تهاجم فکری و فرهنگی مخالفان و معاندان که از آبشخورهای مختلف الحاد، انحراف و التقاط تغذیه می کردند ایستاد و نسل جوان دوران خویش را از گزند آسیب های فکری مصون ساخت و اینچنین توانست سهمی وافر در تربیت و ساخت معنوی و انقلابی نیروهای انقلاب را به خود اختصاص دهد.
آری درسی که نقش آفرینان ساخت معنوی و انقلابی سپاه می توانند از آن شهید بزرگوار بگیرند، در درجه اوّل خودسازی و ثبات قدم در این مسیر ارزشمند است تا بتوانند نهاد مقدس و بالنده سپاه را بسوی تعالی معنوی هدایت نمایند.

در این راستا ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و تجلیل و تقدیر از همه دست اندرکاران عرصه تعلیم و تربیت، اعم از فرماندهان، مسئولین و اساتید و مربیان توجه بیشتر به نکات زیر در برنامه ریزی های آموزشی، تربیتی و معنوی مورد تأکید می باشد:
1- وحدت وهمدلی در همه مراحل برنامه ریزی و اجرای برنامه ها و دوره های تربیتی و معنوی فیمابین فرماندهان محترم و مسئولین محترم نمایندگی حفظ و تقویت گردد.
2- شورای تربیت و تعالی رده ها فعال تر از گذشته برگزار و تصمیمات و اقدامات مناسب جهت اجرایی نمودن برنامه های ابلاغی بویژه نسبت به دوره های تربیت و تعالی خانوادگی اتخاذ گردد.
3- برنامه های آمادگی معنوی و آموزش های قرآنی بالاخص دوره های پاسدار معلّم قرآن تقویت گردد.
4- با توجه به نقش تأثیر گذاری اساتید و مربیان در مباحث تربیتی و معنوی، استفاده از اساتید صاحب نفس و معنوی مورد توجه و عنایت مسئولان قرار گیرد.

انتها

نام:
ایمیل:
* نظر: