کد خبر: ۵۵۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس به همراه اعضای شورای فرماندهی این نهاد به آستان مقدس مشرف و با حضرت آیت الله دستغیب دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش بسیج مداحان فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت شاهچراغ علیه السلام، سردار غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس به همراه اعضای شورای فرماندهی این نهاد به آستان مقدس مشرف و با حضرت آیت الله دستغیب دیدار و گفتگو کردند.

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در این دیدار با اشاره به اینکه سپاه پاسداران یک نهاد مقدس  است و لباس سبز رنگ آن، مقدس و محبوب است فرمودند: وصیت شهدای ما این بود که با همین لباس مقدس سپاه دفن شوند و خوشابحال شما که این لباس را به تن دارید و مطمئناً با توکل به خداوند متعال عرض می نمایم که با دعای خودتان و دیگر خوبان ان شاء الله جزء یاران حضرت مهدی(عج) خواهید بود.


حضرت آیت ا... سید علی اصغر دستغیب با بیان این که ایمان و تقوا پیش نیازهای ورود به محضر صادقین است افزودند: علت این امر ضرورت سنخیت و مشابهت است زیرا صادقین در رتبه اعلی تقوا هستند و در روایات آمده است که مقصود از صادقین معصومین(ع) می باشند و در مرتبه بعد کسانی که تبعیت صادقانه و خالصانه از اهل بیت(ع) دارند از ایشان رنگ می گیرند و این همان «سبقة الله» است. پس اگر ما مایل هستیم که با ایشان باشیم لازمه آن تحصیل تقواست. در زیارت جامعه کبیره می گوییم « فَمَعَكُمْ مَعَكُمْ لامَعَ غَيْرِكُمْ» یعنی «پس با شما باشم با شما نه با غير شما» و اگر در زیارت عاشورا می گوییم « وَثَبِّتْ لى قَدَمَ صِدْقٍ عِنْدَكَ مَعَ الْحُسَيْنِ وَاَصْحابِ الْحُسَيْنِ الَّذينَ بَذَلُوا مُهَجَهُمْ دُونَ الْحُسَيْنِ عَلَيْهِ السَّلامُ» یعنی « ثابت بدار گام راستينم را در نزد خودت با حسين عليه السلام و ياران حسين، آنانكه بى دريغ جان خود را در راه حسين عليه السلام دادند» و تا به آنجا می رسد که می گوییم « وَتَوَفَّنَا مَعَ الأبْرَارِ»  یعنی «ما را در زمره نيكوكاران بميران» . کسانی که در رکاب پیامبر(ص) و ائمه معصومین مجاهدت کردند و کسانی که در تحت فرمان امام و رهبری مجاهدت کردند جزء ابرار هستند و این معیّت در مورد آنها صدق می کند و دعا می کنیم آن لحظه که مرگ ما فرا می رسد جزء ابرار باشیم.            

ایشان با بیان اینکه لازم نیست صورت ظاهر در جبهه باشد بلکه هرجا که قلب و تمام وجود انسان لبریز از عشق و علاقه و طاعت نسبت به ولی خدا باشد کافی است تاکید کردند البته کسانی که تقوا دارند به این توفیق دست می یابند و شاید کسانی باشند که تصور کنند اینگونه اند اما واجد این شرط نباشند، لذا خداوند آزمون ها و امتحان هایی را پیش می آورد تا مشخص شود که از کسانی هستند که  به تعبیر امام حسین(ع) «الدّینُ لَعِبٌ عَلی الْسِنَتِهِمْ فَإذا مُحِصُّوا بِالْبَلاء قَلَّ الدَّیّانُونَ» یعنی «دین سر زبانهایشان است و وقتی آزموده شدند و امتحان پیش آمد دینداران کم هستند» و یا از گروهی هستند که تا لحظه آخر ثابت قدم هستند، این دو خیلی با هم متفاوت اند. قبل از امتحان الهی لازم است که خودمان، خودمان را امتحان کنیم و بخشی از خودآزمایی، تفکر است. باید با خود خلوت کرده و وضعیت خود را دریابیم و این می تواند شأنی از شئون معرفت نفس نیز باشد چرا که لازمه خودشناسی، خودآزمایی است.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به مصداق آیه شریفه قرآن «بَلِ الْإِنسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِيرَةٌ » انسان خودش از وضع خود آگاه است و هر کسی می تواند تشخیص دهد اینکه از نظام جمهوری اسلامی و امام و رهبری دم می زند با شرط و شروط است یا نه تصریح کردند: همه ما باید خود را محک بزنیم و اگر تقوا مراتب دارد پس همراه صادقین بودن نیز مراتب دارد. حدنصاب تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است. ممکن است برخی از ما در ارتباط با برخی از گناهان عصمت داشته باشیم اما اگر در اموری که به ما ارتباط بیشتر دارد دقیق بنگریم و نقاط ضعف و راه نفوذ شیطان به خود را پیدا کنیم خواهیم دید که شاید هنوز آن حداقل تقوا را نیز نداشته باشیم و در حقیقت از ما توقع حدنصاب نیست بلکه خیلی بالاتر است، در آیه شریفه قرآن می فرماید: اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ یعنی تقوای برتر، یعنی رعایت تقوا آنگونه که شایسته و سزاوار است.

ایشان با اشاره به اینکه سطح توقع و انتظار در مورد خواص از جمله پاسداران عزیز و روحانیت معظم بسیار بالاتر است بیان داشتند: همان کسانی که بارها جمله «فَإذا مُحِصُّوا بِالْبَلاء قَلَّ الدَّیّانُونَ» را از امام حسین(ع) شنیده بودند امام حسین(ع) را تنها گذاشتند. مرحوم آیت الله شهید دستغیب که به یقین نفس مطمئنه بود و تقوا را به تمام معنی ترسیم نموده بود می فرماید هرکس که می خواهد خود را محک بزند که اگر امام زمان(عج) ظهور کنند با ایشان چه می کند ببیند امروز با امام چه می کند و امروز ما ببینیم قلب و زبان و عملمان با آقا چگونه است. اگر مقام و منزلت و جایگاهی داشته باشیم یا نداشته باشیم چه می کنیم.

تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) یاد آور شدند: شخص خراسانی نزد امام صادق(ع) نشسته بود و به محضر امام عرض کرد چرا قیام نمی کنید؟ امام فرمودند برو داخل تنور و شخص مذکور امتناء نمود، در این زمان یکی از اصحاب حضرت وارد شد و حضرت به او فرمودند برو داخل تنور بنشین. این یار امام وارد تنوری شد که آتش در آن زبانه می کشید و آن کسی که آتش را برای حضرت ابراهیم(ع) سرد نمود برای او نیز آتش را سرد کرد و این مهم است که ما در مقابل امام زمانمان(عج) و نائب ایشان، اینگونه هستیم یا نه.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با اشاره به اینکه حضرت زینب(س) در پاسخ به طاغوت فرمودند « ما رأیت الا جمیلا» تاکید کردند: اگرچه در آن اوج کسی جز حضرت زینب(س) نیست اما در مراتب پایین تر این زیبایی را شهداء و رزمندگان ما بارها در دوران انقلاب مشاهده نموده اند، شهدای ما در عالم ملکوت بیش از عالم مادی شناخته شده اند و امروز نیز شاهد حضور چنین بزرگانی هستیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در پایان ضمن تشکر از سردار غیب پرور و نماینده محترم ولی فقیه در سپاه پاسداران، برای تمامی سربازان اسلام آرزوی توفیق و سربلندی نمودند.

نام:
ایمیل:
* نظر: