کد خبر: ۵۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
سردار غیب‌پرور در گردهمایی بزرگ 1000 حافظ کل قرآن کریم؛
سردار غیب پرور گفت: این رفع مهجوریت باید توسط کسانی که به مکتب اهل بیت(ع) متصل هستند و از زلال انقلاب اسلامی رفع عطش می‌کنند، برطرف شود.

بسیج مداحان فارس: سردار غیب‌پرور، فرمانده سپاه فجر فارس امروز، 24 اردیبهشت در گردهمایی یک هزار حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان که در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد، با بیان اینکه امروز قرآن کریم دچار مهجوریت نوینی است، گفت: این رفع مهجوریت باید توسط کسانی که به مکتب اهل بیت(ع) متصل هستند و از زلال انقلاب اسلامی رفع عطش می‌کنند، برطرف شود.

وی افزود: امروز به نام قرآن بدترین ظلم‌ها را مرتکب می‌شوند آن هم در بلاد اسلامی و به نام قرآن قتل و عام می‌کنند، سینه‌ها را می‌شکافند، قلب‌ها را بیرون می‌آورند و کودک کشی می‌کنند نه در اروپا و آمریکا بلکه در کشورهای اسلامی مانند سوریه، عراق، و اخیراً نیز در یمن چنین جنایت‌هایی مرتکب می‌شوند.

غیب‌پرور ادامه داد: آیا این شعار قرآنی است که به نام قرآن و پیامبر(ص) سرها را ببرند و قبیح‌ترین اقدامات زشت را مرتکب شوند لذا اینکه می‌گوییم مهجوریت نوینی متوجه قرآن است از این قرار است.


فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه در قرن‌های گذشته علما و مفسران در باب تحدی قرآن ورود پیدا کردند، گفت: علامه طباطبایی صاحب تفسیر المیزان به طور مفصل در موضوع تحدی قرآن ورود پیدا کرده است و امروز نیز ما نیازمند یک تحدی نوین هستیم و نیاز به این مطلب داریم تا یک بار در مفاهیم قرآن کریم و رسالت واقعی یک تحدی دیگر انجام دهیم.

وی تأکید کرد: باید به دنیا بگوییم پیام واقعی قرآن کریم آن چیزی نیست که وهابیت می‌گوید و به ظلم به نام اسلام معرفی می‌کند و از اسلام یک چهره خشن ارائه می‌دهد لذا قرآن کریم نیازمند یک تحدی مجدد است و امیدوارم در ام‌القرآن جهان اسلام یعنی ایران اسلامی این اتفاق رخ دهد.

غیب‌پرور خطاب به حافظان قرآن شرکت کننده در این مراسم گفت: امروز تکلیف صرف شما تنها تلاوت نیست زیرا ما دچار یک صحنه سخت هستیم و به فرموده مقتدای ما امام خامنه‌ای در حال عبور از یک گذر سخت تاریخی هستیم و اگر نتوانیم به رسالت واقعی خود عمل کنیم در پیشگاه قرآن کریم مسئولیم.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی به فضل خداوند گرانیگاه جهان اسلام بلکه منطقه است، افزود: امروز نگاه همه آزادگان جهان به شما دوخته شده است علی رغم اینکه سعی می‌کنند تا نگاه‌های مردم آزاده جهان را به اسلام ایران و انقلاب اسلامی برگردانند به جایی که اصل و اساسی در موضوع اسلام و قرآن کریم ندارد.

وی اظهار کرد: امروز باید به همت چهره‌های قرآنی اثبات کنیم و بفهمانیم آن چیزی که در عربستان سعودی و در دنیای غیر واقعی و باطل گروه‌های سلفی و تکفیری می‌گذرد این اصل قرآن نیست بلکه ظلمی است که به قرآن روا می‌کنند.

غیب‌پرور وظایف حافظان قرآن را در این اوضاع سخت، سنگین ارزیابی کرد و گفت: باید در تبیین معارف قرآن و ترویج آن و رسانیدن نورانیت قرآن به دل‌های مشتاق و قلب‌های مستعد و ذهن‌های آماده همت شود.

فرمانده سپاه فجر فارس خاطرنشان کرد: فطرت نوع بشر در اقصی نقاط عالم متوجه زلال قرآن است چون قرآن موافق فطرت انسان‌هاست و چیزی مخالف فطرت بشریت مطرح نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه موافقت ذهن با معارف قرآنی کارها را آسان می‌کند اما در عین حال نیاز به همبستگی دارد، ابراز امیدواری کرد: مؤسسه بیت‌الاحزان در این مهم هم ورود پیدا کند.

غیب‌پرور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور گفت: قطعاً معظم له در ذهن خود تنها بسنده کردن به این جایگاه ندارد بلکه ما باید آستین‌ها را بالا بزنیم و همت بلندتر در موضوع مفاهیم قرآن نشان دهیم البته ما اینجا یک نقطه مطمئنه داریم و آن فقه اهل بیت(ع) و معارف آل پیامبر(ص) است و اگر خودمان را متصل و بیشتر آماده بهره‌برداری از این مهم کنیم حتماً نصرت خدا با ماست

نام:
ایمیل:
* نظر: