يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۰:۳۴
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۵۶۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
به مناسبت هفته پاسداربرگزار شد:
کارکنان سپاه جهرم به مناسبت بزرگداشت هفته پاسدار با آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (شاه چراغ) و عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار نمودند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه جهرم، آیت الله دستغیب در این دیدار ضمن گرامیداشت میلاد امام حسین (ع) و تبریک  به مناسبت فرارسیدن هفته پاسدار زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای کربلا را به واسطه برگزاری مراسمات و هیاتهای مذهبی از جمله وظایف عموم مردم دانست.

وی افزود: خون امام حسین (ع) اسلام را بیمه نمود و آنچه مهم است هدف کاربردی از واقعه عاشورا و کربلا است. آنچه که از لحاظ عملی باید به آن پایبند باشیم و آن را نگه داریم به کاربردن اهداف نهضت عاشورا ست.

عضومجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به منطق زورگوئی یزید در مواجهه با امام حسین(ع)، بیان داشت: منطق زورگوئی استکبار جهانی امروز مبنی بر گزینه های روی میز نیز مانند منطق یزید است که به امام فشار می آورد که کشته شود یا تن به ظلت و خواری دهد و امام حسین (ع) فرمودند: هیهات من الظله.

وی با اشاره به زورگوئی جنایتکاران امروز، واقعیت کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا را تشریح و خاطرنشان کرد: همین واقعیت نیز در دنیای امروز ساری و جاریست. البته صفوف انسانها از هم جدا می شود و معلوم می شود چه کسی طرفدار مقاومت و ایستادگی است و چه کسانی ظلالت و خواری رویه آنهاست.

آیت الله دستغیب با اشاره به سابقه ارادت و مودت مردم ایران به خاندان اهل بیت علیهم السلام، خداوند متعال نیز نسبت به خیری که داشته پرچم اسلام را به دست امام خمینی(ره) و پس از ایشان به دست مقام معظم رهبری(دام ظله) داده است.

وی با اشاره به ایام رحلت حضرت امام خمینی(ره) و تعیین جانشین برای ایشان، یکی از معجزات الهی را مطرح شدن مقام معظم رهبری و انتخاب ایشان به عنوان زمامدار حکومت اسلامی و ولی امر مسلمین جهان دانست.

آیت الله دستغیب با استناد به جملاتی از آیت الله شهید سید عبدالحسین دستغیب(ره) در مورد مقام معظم رهبری(دام ظله) مبنی بر اینکه «ایشان مردی خدمتگذار است و هوا ندارد» و « او کسی است که عین مثل امام خمینی(ره) است» اهمیت انتخاب ایشان را بر اثر نوعی معجزه الهی متذکر شد.   
نام:
ایمیل:
* نظر: