کد خبر: ۵۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
یکی از خواهران پاسدار شهرستان اقلید در گفتگو با پیام زینب(س) به مناسبت روز پاسدار عنوان کرد:

خواهر نیکویی از پاسداران باسابقه شهرستان اقلید در گفتگو با پیام زینب(س) به مناسبت روز پاسدار گفت: ثبات قدم، ایثار، از خود گذشتگی و همت فرزندان انقلاب اسلامی، از یک سو، شکوه انقلاب را حفظ و تثبیت می نماید و از سوی دیگر قلوب پر تشویش دشمنان انقلاب اسلامی را به لرزه می اندازد به همین دلیل فرهنگ پاسداری فرهنگ عاشوراست.

وی با بیان این که  فرهنگ عاشورا، تجلی ارزش های اسلامی همچون جهاد و شهادت است اظهار داشت: از دیگر ارزش ها، ایثار و مبارزه با استکبار است که با تقویت این روحیه همه مظلومان جهان می توانند به حقوق حقه خود برسند.

نیکویی ادامه داد: یک پاسدار باید نسبت به عموم مردم با بصیرت تر، هشیار تر، دارای روحیه معنوی بهتر و در یک کلام خود ساخته تر در همه ابعاد وجودی باشد تا بتواند منزلت پاسداری را حفظ کند. در همین راستا بکارگیری نیروهای انقلابی، با اخلاص و متعهد در بدنه سپاه و بسیج و اتخاذ تدابیر لازم جهت اعتلای روحیه بسیجی و حضور در صحنه مشهود و حداکثری به تقویت سپاه پاسداران کمک می کند.

این خواهر پاسدار افزود: به دلیل این که سپاه پاسداران، حافظ انقلاب اسلامی است، نمی تواند نسبت به منکرات و کم کاری هایی که باعث دور شدن جامعه از ارزش ها و اهداف انقلاب اسلامی می شود و در نتیجه بستر تعرض دشمنان را ایجاد می کند بی تفاوت باشد. هر جا احساس شود که ارزش های والای انقلاب اسلامی در خطر هستند و یا این که متصدیان نسبت به ارزش ها اهتمام کافی ندارند، سپاه وارد صحنه می شود، مانند فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حجاب و عفاف، فرهنگ سازی مبارزه با دجالواره و ...

خواهر نیکویی در پایان در پاسخ به این سؤال که بهترین خاطره شما از دوران خدمت به عنوان یک پاسدار چیست؟ گفت: یکی از لذت بخش ترین خاطرات من در دوران پاسداری، مشاهده نتیجه عینی فعالیت های فرهنگی و سخنرانی هایی که داشتم بود؛ در سخنرانی که سال ها قبل در یکی از روستاها داشتم در رابطه با نحوه ولادت شهید بهشتی و تأثیر قرآن در زندگی آن شهید بزرگوار از ولادت تا شهادت صحبت کردم و چند سال بعد به صورت اتفاقی در یکی از سرکشی هایی که به اتفاق فرمانده ناحیه اقلید از پایگاه ها داشتیم، یکی از اعضای حلقه کودکان شجره طیبه صالحین با صوت و لحن زیبا قرآن را تلاوت می کرد و حافظ چند جزء از قرآن بود که تحسین همگان را در پی داشت، مادر ایشان دلیل جذابیت قرآن برای این کودک را تأثیر پذیری از توصیه مطرح شده در جلسه چند سال قبل همان روستا و انتخاب آن شیوه تربیتی برای فرزند خود عنوان کرد.


انتها/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: