سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۴:۲۰:۴۵
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۵۷۰۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۰
امام جمعه شیراز با بیان اینکه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح قابل قبول نیست و قابل پذیرش نیست، گفت: بازدید و بازرسی از مراکز نظامی به هر عنوانی نمی‌شود برای ما قابل قبول شود و ما نمی‌توانیم آن را قبول کنیم.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، نمازگزاران شیرازی در اعتراض به نحوه مذاکرات هسته‌ای، ظهر جمعه هشتم خرداد بعد از اقامه نماز در راهپیمایی باشکوه «جمعه ی اعتراض به توافق به هر قیمتی» شرکت کردند. در این راهپیمایی نمازگزاران با سر دادن شعارهایی مثل «خون شهیدان قابل کسید کردن نیست»، «اصلاح اقتصادی نه تسلیم سیاسی» از مذاکره کنندگان خواستند در حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور کوشا باشند. در حاشیه ی این راهپیمایی، مردم شیراز پای «گزاره برگ ملت ایران» را امضا کردند.


در متن این طومار آمده است:

گزاره برگ ملی هسته ای
ما ملت ایران با تأسی به رهبر حکیم خود و با تاکید بر مواضع صریح دیگر مقامات عالی کشور  با انتشار این گزاره برگ ملی، شرط هرگونه توافق هسته ای را رعایت اصول زیر می دانیم:
اصل یک: تمام تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران باید یکجا و همزمان با امضاء توافقنامه کاملاً لغو(نه تعلیق) شود.
اصل دوم: دستاوردهای هسته ای در حد نیازهای واقعی کشور باید حفظ و تقویت شود.
اصل سوم: هیچ مانعی برای استمرار تحقیقات و پیشرفت های علمی و فنی در امور هسته ای و هیچ محدودیتی برای دانشمندان مربوط وجود نداشته باشد.
اصل چهارم: هیچ نظارتی فراتر از مقررات و عرف بین المللی اعمال نشود.
اصل پنجم: هیچ گونه نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح و مراکز نظامی و امنیتی پذیرفته نیست.
اصل ششم: توافق هسته ای باید بازگشت پذیر باشد و در صورت نقض عهد دشمن ما هم بتوانیم به شرایط قبل از توافق برگردیم.

ما اعلام می داریم منافع و عزت کشور و شش اصل فوق باید در توافقنامه هسته ای رعایت شود وگرنه مصداق توافق بد است و یک قرارداد تحمیلی، استعماری و غیرقانونی و نامشروع است و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امضای قراردادی بدون رعایت اصول 6 گانه فوق را ندارد.»


آیت‌الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز نیز در خطبه های این هفته نماز جمعه بر عدم پذیرش توافق به هر قیمتی تاکید کرد.

وی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز با اشاره به استفاده از ظرفیت جوانان در جامعه اظهار داشت: در دوران قبل از پیرزی انقلاب بهره‌گیری از ظرفیت جوانان به اوج رسید و دوران دفاع مقدس هم همین وضعیت را شاهد بودیم پس از آن آرام آرام شاهدیم که آن نقش اصلیو کلیدی که باید برای جوانان قائل شویم در مدیریت جامعه یک مقدار کمرنگ شده است که امیدواریم که گردانندگان امور به ظرفیت عظیم جوانان توجه لازم را داشته باشند؛ نسل جوان در حقیقت موتور محرکه انقلاب اسلامی و تحولات درون و برون جامعه است.

نباید در جشن‌های مردمی نیمه شعبان، منکری از منکرات عملیاتی شود

وی با تبریک میلاد امام زمان (عج) گفت: امیدوارم جشن‌های مردمی که در نیمه شعبان برگزار می‌شود و سنتی حسنه است که از گذشتگان ما به ما به ارث رسیده و باید این سنت حسنه را حفظ کنیم و به نسل‌های آینده تحویل بدهیم دور از منکرات، آلودگی‌ها، گناه و انحراف باشد؛ نشود جشنی گرفته شود و در آن جشن منکری از منکرات عملیاتی شود.

امام جمعه شیراز با اشاره به نامگذاری روز جهانی مستضعفان و روز سربازان گمنام ولیعصر امام زمان (عج) بیان کرد: عزیزانی که در این شرایط پیچیده منطقه و جهان موفق شده‌اند امنیت و آرامش و ثبات را با کمک سایر دستگاه‌های ذیربط حفظ کنند، فداکاری‌ها و تلاش‌های شبانه روزی و مخفی آنان، به خاطر مسائل امنیتی و به خاطر پیچیدگی‌های مسائل اطلاعاتی نمی‌توانند آنچه انجام می‌دهند برای جامعه بازگو کنند و جامعه از نزدیک با فعالیت‌های آنان آشنا باشد.

آیت‌الله ایمانی گفت: شرایط پیچیده امروز دنیا ده‌ها دستگاه اطلاعاتی و صدها خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها که می‌خواهند نظم و ثبات جامعه ما را به هم بزنند اما تا به امروز کوچک‌ترین خللی بر نظم و امنیت و ثبات و آرامش جامعه ما نتوانستند وارد کنند و این ارزان در اختیار ما قرار نگرفته است و نتیجه و حاصل تلاش‌های فراوانی است که عمده آن را سربازان گمنام امام زمان دنبال کردند و می‌نمایند. امیدوارم همانگونه که امام راحل و رهبر معظم انقلاب از این سربازان فداکار اسلام و انقلاب یاد نمودند جامعه ما هم قدردان این عزیزان در عرصه‌های مختلف باشد.

امام راحل درِ مکتب عقلانیت، معنویت و عدالت را باز کردند

وی با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام راحل و آغاز رهبری و امامت و ولایت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای افزود: امام راحل درِ مکتب عقلانیت، معنویت و عدالت را باز کردند.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری ادامه داد: عقلانیت کاری که با خرد و عقل که هم سنگ دین و شرع است هماهنگ نبوده دنبال نکردند، حرکت امام خرد محور و دانش بنیان بود و معنویت و توجه به مسائل معنوی جامعه که موتور حرکت دهنده جامعه معنویت آن‌هاست و برای پیشرفت و توسعه مسئله عدالت و قسط در جامعه اسلامی که رهبر معظم انقلاب هم این سه عنصر کلیدی و اصلی را در تمام برنامه‌های خودشان تعقیب و دنبال می‌کنند.

موضع زیاده طلبی و بهانه گیری آمریکا و غرب نشان از برخورد با اصل اسلام و انقلاب اسلامی و محتوای دینی است

وی در ادامه با اشاره به مسئله مذاکرات هسته ای و بد عهدی‌های طرف مقابل گفت: 12 سال ما با آمریکا و 1+5 داریم مذاکره می‌کنیم؛ همه گونه بازدید از مناطق هسته ای انجام گرفته و در این اواخر هم امتیازات سنگینی را ما به آن‌ها داده‌ایم اما باز می‌بینیم بعد از صدور بیانیه، موضع آنان موضع زیاده طلبی و بهانه گیری است؛ این حرکت آمریکا و غرب نشان از این معنا دارد که مسئله، مسئله هسته ای نیست و اهداف دیگری را دنبال می‌کنند و آن برخورد با اصل اسلام و انقلاب اسلامی و محتوای دینی است.

آیت‌الله ایمانی عنوان کرد: آمریکا در این شصت و چند سال، خیانت‌های فراوانی به کشور ما داشته و عهد شکنی‌های فراوانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما از آمریکا دیده‌ایم؛ قرارداد الجزایر که به دنبال آن آزاد شدن گروگان‌ها و جاسوس‌های امریکایی بود خلف وعده امریکا را دیدیم و در تاریخ ثبت شد؛ در مذاکرات افغانستان، در مذاکرات لبنان برای آزادسازی گروکان های آنان که قول داده بودند گروگان‌های ما را هم آزاد کنند؛ در مذاکرات عراق در همه این‌ها امریکا به وعد خودش عمل نکرد، در تمام کشورها امریکا به خلف وعده و پیمان شکنی معروف شده و هست و امروز هم ما داریم می‌بینیم بعد از صدور بیانیه مشترک که قاعدتاً چارچوبی است برای توافق می‌بینیم همه زحمات گذشته را امریکا هوا المنصورا قرار داده و باز روز از نو و روزی از نو؛ این نشان می‌دهد که امریکا دنیال چیز دیگری است.

با توجه به این عهد شکنی‌ها لازم است تیم مذاکره کننده ما هر امتیازی که می‌دهد بالفعل امتیاز بگیرد

وی تصریح کرد: با توجه به این عهد شکنی‌ها لازم است تیم مذاکره کننده ما هر امتیازی که می‌دهد بالفعل امتیاز بگیرد. بنابراین لازم است مردم ما، نخبگان ما، روشن فکران ما، صاحبان قلم و اندیشه ما، روحانیت معظم ما، نیروی‌های مسلح ما و همه اقشار اثرگذار جامعه، گزاره برگ خودشان را به جامعه بشری ارائه بدهند و به همه دنیا نشان بدهند ما به دنبال توافق خوب هستیم.

امام جمعه شیراز با برشمردن ویژگی‌های توافق خوب گفت: در توافق خوب باید تمام تحریم‌ها باید با امضاء توافق نامه به طور کامل لغو شود، دستاوردهای هسته ای باید براساس نیاز واقعی و حقیقی ما حفظ شود، تحقیقات و آزمایش‌های لازم برای رشد علمی و فنی در عرصه هسته ای باید ادامه پیدا بکند و تداوم داشته باشد.

نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح قابل قبول نیست و قابل پذیرش نیست

وی ادامه داد: در توافق خوب باید نظارت‌ها و بازرسی‌ها در حد عرف بین المللی باشد؛ نظارت و اعمال محدودیت بر نیروهای مسلح قابل قبول نیست و قابل پذیرش نیست و بازدید و بازرسی از مراکز نظامی به هر عنوانی نمی‌شود برای ما قابل قبول شود و ما نمی‌توانیم آن را قبول کنیم، این کاری است که امریکا در همه کشورها انجام داد و بعد که اطلاعات را بدست آورد به ان ها حمله کرد.

آیت‌الله ایمانی بیان داشت: بالاخره بازگشت بعد از توافق باید سریع و عملیاتی باشد یعنی اگر دشمن نقض عهد کرد ما معطل نشویم و بتوانیم به صراحت و سرعت به مسائل قبل از توافق بازگشت بازگردیم؛ ما اهل سلاح هسته ای نیستیم، دین ما، ایمان ما و قرآن ما اجازه این معنا را به ما نمی‌دهد که ما دنبال سلاح کشتار دسته جمعی باشیم این امکانپذیر نیست اما وقتی ما می‌خواهیم در صنعت هوا و فضا ورود پیدا کنیم و ماهواره را بفرستیم، با سوخت معمولی این ماهواره‌هایی که به فضا ارسال شده انجام می‌گیرد اما ماهواره با بالا رفتن بیش از آنچه الآن است و در حد کشورهای پیشرفته دنیا نیاز به سوخت اتمی دارد، ما نیاز به آن داریم، ما زیردریایی باید داشته باشیم و زیر دریایی‌های ما سوخت اتمی احتیاج دارد، ما سلاح اتمی دنبالش نیستیم اما سوخت که لازم داریم، ما در مسائل مختلف باید تحقیقاتمان ادامه پیدا کند و مردم ما باید این معنا را به دنیا اعلام کنند.

وی گفت: در اوضاع و احوال کنونی که امریکا در تمام کشورهای اسلامی جنگ نیابتی راه انداخته است، دین ما، وجدان ما، انسانیت ما به ما دستور می‌دهد که به فکر مسلمانان زجر کشیده باشیم، شما ببینید در عرض دو ماه که عربستان سعودی دارد حملات ناجوانمردانه خودش را به یمن انجام می‌دهد بیش از دو هزار نفر شهید شدند مگر این‌ها انسان نیستند، ما انسان هستیم ما می‌بینیم که بی گناهان را چگونه در شهرها سر می‌برند، ما نمی‌توانیم بی تفاوت باشیم و ما باید به آن‌ها برسیم و این وظیفه ماست، این‌ها دارند از کیان اسلام دفاع می‌کنند؛ وقتی شعار آزادسازی الرمادی ده را لبیک یا حسین قرار دادند امریکا اعتراض می‌کنند که چرا نام حسین را آورده‌اید، مگر حسین کیست؟ حسین دردانه رسول خداست، کسی است که عامه و خاصه روایات فراوانی از حسین نقل می‌کنند. برادرم هر جا هستی قصه قصه دین، اسلام و اعتقادات ماست همانگونه که قرآن می‌گوید این‌ها از ما می‌خواهند اسلام را رها کنیم و به آنچه آنان می گویند عمل کنیم و این آرزو را به گور خواهند برد.

مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
یکی از شما
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
14:50 - 1394/03/11
0
0
موافقم
نام:
ایمیل:
* نظر: