يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۳:۱۸:۱۸
کد خبر: ۵۹۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۹
دبیر جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس:
دبیر هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس گفت: هفتمین جشنواره شعر دوسالانه بسیج هنرمندان فارس با عنوان "رازستان"در ۴ فصل عاشقانه و عارفانه، کودک و نوجوان، آئینی و دفاع مقدس و انقلاب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، مرضیه مرادی درجمع خبرنگاران از برگزاری هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و بیان داشت: این جشنواره با عنوان «رازستان» هر دو سال یک بار و در هفتمین دوره با رویکرد جدیدی برگزار می گردد.

 

مرادی با اشاره به اینکه در گذشته جشنواره بسیج هنرمندان نیز هر دو سال برگزار شده است افزود: این جشنواره در شش دوره برگزار شده و با توجه به اینکه در دوره‌های پیشین اشعار از تمام حوزه‌ها و بخش‌های مختلف ارسال شده و اشعار آئینی با اشعار آزاد مقایسه می‌شدند هفتمین دوره جشنواره در بخش‌های جداگانه به صورت مجزا برگزار می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از مقایسه اشعار آئینی با اشعار آزاد و پیشگیری از دچار تضاد شدن داوران در مرحله انتخاب برگزیدگان این جشنواره در بخش‌های مختلف و مجزا برگزار می‌شود.

 

مرادی با بیان اینکه هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان فارس در چهار فصل عاشقانه و عارفانه، کودکانه و نوجوانان، آئینی و دفاع مقدس و انقلاب برگزار می‌شود تصریح کرد: فصل "عاشقانه و عارفانه" به منظور پیوند شعر با عشق و عرفان در نظر گرفته شده است و دیگر فصل ها بدین منظور پیش‌بینی شده است که ثابت کند شاعران بسیجی ما توان و تبحر سرودن شعر در تمام ابعاد و عرصه‌های ارزشمند را دارند.

 

مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان فارس در ادامه با اشاره به اینکه این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان فارس برگزار می‌شود بیان کرد: علاقه‌مندان و شاعران استان تا پایان تیرماه مهلت دارند اشعار خود را به بخش عارفانه و عاشقانه که با عنوان «ترمه و ترنج» برگزار می‌شود ارسال کنند که جشنواره این بخش هشتم مرداد ماه در شیراز برگزار می‌شود.

 

 

دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه بخش دوم جشنواره که به اشعار کودکانه و نوجوانان اختصاص دارد با عنوان «بهانه‌ها» برگزار می‌شود عنوان کرد: اختتامیه جشنواره بخش دوم نیز ۲۶ شهریور ماه برگزار می‌شود.

 

مرادی با اشاره به اینکه بخش آئینی جشنواره شعر بسیج هنرمندان استان با عنوان «آئین آینه‌ها» به اشعار آئینی اختصاص دارد اظهار داشت: اختتامیه این بخش نیز آذرماه امسال در شیراز برگزار می‌شود.

 

وی نام بخش اشعار دفاع مقدس و انقلاب را «سَرو رود» عنوان کرد و افزود: این بخش از جشنواره نیز در بهمن ماه برگزار و در پایان هر بخش فراخوان بخش بعد اعلام می‌شود.

 

دبیر هفتمین جشنواره شعر دو سالانه بسیج هنرمندان استان فارس با بیان اینکه در هر بخش ۲۰ اثر برتر انتخاب و آثار آنها در کتاب اشعار جشنواره منتشر می‌شود گفت: از بین ۲۰ اثر برتر استان ۳ اثر نیز به عنوان آثار برگزیده انتخاب شده و اشعار این دسته از برگزیدگان در کتاب کشوری چاپ می‌شود.

 

 

مرادی با اشاره به اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به تلفکس ۰۷۱۳۲۲۹۶۰۲۹ ارسال کنند خاطرنشان کرد: ایمیل جشنواره به آدرس razestan1@yahoo.com نیز در اختیار علاقه‌مندان است تا آثار و اشعار خود را ارسال کنند.

 

 

انتهای پیام/224224

                           

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: