جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۱:۱۳:۴۷
کد خبر: ۵۹۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
ده بزرگی:
شاعر پیشکسوت آیینی فارس گفت: شاعر متعهد کسی است که به آنچه باور دارد عمل می‌کند این در حالی است که برخی از شعرا فکر می‌کنند می‌توانند در مورد آنچه که باور ندارند شعر بسرایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج هنرمندان فارس، احد‌ده‌بزرگی در نشست خبری فراخوان هفتمین جشنواره شعر بسیج هنرمندان فارس بیان داشت: شاعر متعهد کسی است که به آنچه باور دارد عمل می‌کند این در حالی است که برخی از شعرا فکر می‌کنند می‌توانند در مورد آنچه که باور ندارند شعر بسرایند.

 

ده‌ بزرگی با تأکید بر اینکه بسیج اصلی ما کربلاست، گفت: امام حسین(ع) زمانی که به سمت کربلا حرکت کرد، عده‌ای گرد او جمع شدند و همراه او راهی شدند و این همان بسیج است که در آن افراد مختلفی اعم از خویشاوندان، غریبه‌ها، مسلمان و غیرمسلمان وجود دارد، پس ما در بسیج شدن الگوی والای امام حسین(ع) را داریم.

این پیشکسوت شاعران آئینی استان فارس خاطرنشان کرد: در جبهه‌های دفاع مقدس نیز همین اتفاق رخ داد و تمام اقشار مختلف مردم به آنچه باور داشتند عمل کردند و وارد دفاع از مرزهای کشورمان شدند و این است که می‌گوییم باور شهدای ما ریشه در کربلا دارد.

وی با بیان اینکه باور یعنی متعهد بودن و بدان معناست که آن چیزی که قبول داریم بدان عمل کنیم، افزود: این ریشه اصل کار شعرای متعهد است اما برخی‌ها گمان می‌کنند که اگر چند شعر برای شهدا و امام حسین(ع) گفتن به معنای تعهد است در حالی که به چیزی که می‌گویند باور ندارند.

 

فارس پیشگام فعالیت های هنری آیینی

ده‌بزرگی در ادامه درپاسخ به خبرنگاران مبنی بر فعالیت های هنری ادبی آیینی در فارس عنوان داشت: فارس اولین استانی است که بلافاصله بعد از انقلاب در رشته‌های مختلف وارد حوزه آیینی شد به طوری که اولین سرودهای انقلابی را در باغ ارم شیراز برگزار کردیم که از سراسر کشور در این باغ جمع شدند و با مدیریت عبدالرضا لطف الهی این کار را انجام دادیم.

وی با بیان اینکه همچنین نخستین تئاتر آئینی کشور با مدیریت شهید سید مهدی رکنی در استان فارس برگزار شد، گفت: علاوه بر تمام این‌ها نخستین مسابقات قرآن نیز در استان فارس برگزار کرد که حاج فنایی مسئولیت مدیریت آن را بر عهده داشت.

معاون فرهنگی و علمی کانون شاعران آئینی فارس با یادآوری اینکه اولین جشنواره شعر دانش‌آموزان و بزرگسالان در کشور در ساختمان شهید دستغیب برگزار کردیم، گفت: همچنین نخستین شب شعر آئینی به نام شب شعر عاشورا در شیراز برگزار شد که امسال سی‌امین سال برگزاری آن را خواهیم داشت.

وی با تأکید بر اینکه جرقه اصلی شعر آئینی در استان فارس زده شده است، گفت: جرقه شعر فاطمی نیز در شهرستان لامرد فارس به نام فدک الزهرا زده شد که 5 دوره آن برگزار شد ضمن اینکه آغاز شعر غدیر نیز از استان فارس بوده است.

ده بزرگی تأکید کرد: شاعران استان فارس اکثراً آیینی هستند و کمتر کسی وجود دارد که در این جرگه نیست ضمن اینکه به هر کدام از شهرستان‌های فارس نیز که نگاه کنیم خواهیم دید که در مناسبت‌های مختلف سال فعالیت‌ها و مجالس پرباری دارند.

این شاعر پیشکسوت آئینی استان فارس در ادامه سخنان خود به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی از شاعران هستند که گمراهان پیروی می‌کنند و خودشان در سرگردانی و حیرت به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه خداوند در آیات قرآن کریم به خوبی راه راست و هدایت را به بندگان خود نشان داده است، افزود: کسانی که به آن حرفی که می‌زنند اما عمل نمی‌کنند انسان‌های منافقی هستند که این مسئله برای شاعران نیز صدق می‌کند.

ده بزرگی عنوان کرد: در مقابل افراد دیگری نیز وجود دارند که صالح هستند و ذکر خدا را زیاد می‌گویند البته منظور از ذکر، یاد خداوند است که به پیوسته به یاد خدا باشیم.

نماینده بنیاد دعبل خزائی در استان فارس خاطرنشان کرد: اینکه می‌گویند خوشا به حال کسانی که دائم در نماز هستند منظور این است که این افراد دائماً به یاد خدا هستند و تنها خم و راست شدن ملاک نیست و این مسئله مرز را مشخص می‌کند.

 

 

 انتهای پیام/224224

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: