کد خبر: ۶۰۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
کلانتری گفت: باید نگاه جدیدی به تعاون در سطح کشور ایجاد شود و از همه فرصت ها برای این تغییر استفاده کرد و حداکثر تلاش به کار بسته شود تا فرهنگ سازی در جامعه محقق شود.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، سید حمید کلانتری در اولین جلسه راهبری تعاونی های جنوب غرب کشور در شیراز به تشریح شعارهای چهارگانه نظم، هماهنگی، پیگیری و بهبود در بخش تعاون کشور پرداخت و اظهار کرد: اهتمام به این چهار عنوان، موفقیت را در بخش تعاون به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: برنامه سمبل نظم است و باید با برنامه ریزی کنترل صورت گیرد تا برنامه درست و به موقع انجام شود و باید به گونه ای پیش بینی صورت گیرد که برنامه ها با 10 درصد کم یا زیاد محقق شود چرا که با محدویت در نیرو و منابع مالی روبرو هستیم و نمی توان غیرواقعی عمل کرد.

کلانتری بخشی از مشکلات در بخش تعاون را ناشی از ناهماهنگی دانست که پیگیری کلید حل آن است و تصریح کرد: در 26 استان کشور تفاهم نامه هایی با استانداران در بخش تعاون به امضا رسیده است که برای حصول نتیجه باید پیگیری صورت گیرد.

وی با اشاره به اهمیت تشکیل مستمر جلسات تعاون در بخش های مختلف کشور، خاطرنشان کرد: باید زمان تشکیل جلسات به گونه ای برنامه ریزی و تنظیم شود که همه مدیران کل دستگاه های عضو در جلسه حاضر و بر موضوع تعاون متمرکز شوند و با بارش فکری در جلسه، خروجی موثری از جلسه گرفته شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تعیین علائم راهنما و مسیر جاده ها در بخش تعاون در قالب یک مانیفست و کتاب راهنما، گفت: توسط مشاوران کار، اجتماعی و اقتصادی در وزارت نیز حدود 160 برنامه عملیاتی از 49 راهبرد تعاون در کشور رااحصا شده است.

کلانتری با اشاره به تکلیف مدیران معین مناطق تعاون در کشور، بر بررسی دقیق و منظم صورتجلسات تاکید و اظهار کرد: یک گرایش دولت فعلی تدبیر است که برای تدبیر باید همه ارکان تدبیر داشته باشند و با تدبیر اولین منفعت را خود مدبر خواهد برد.

وی با تاکید بر معرفی نمونه ها و تجارب موفق در تعاون به جامعه، فرهنگ سازی را یکی از ضرورت های بخش تعاون در کشور معرفی و خاطرنشان کرد: مدیران کل و بخش تعاون باید همایش های تخصصی را غنیمت شمرده و از همه فرصت ها برای معرفی ظرفیت ها و مزیت های تعاون بهره برداری کنند.

کلانتری با اشاره به تشکیل تعاونی های تامین بر اساس نیاز مشترک حوزه فعالیتی شان، خواستار توسعه تعاونی های تامین نیاز در زمینه های تولید، توزیع، اصناف و فعالیت های خدماتی شد و اظهار کرد: این تعاونی ها از پایدارترین تعاونی ها هستند که موجب کاهش قیمت تمام شده ، کاهش هزینه های تولید و توزیع در ارائه خدمات و نیز ارتقای سطح کیفی محصولات و خدمات می شود.

وی تاکید بر توجه به بخش ترویج در تعاون در سطح کشور، گفت: باید نگاه جدیدی به تعاون در سطح کشور ایجاد شود و از همه فرصت ها برای این تغییر استفاده کرد و حداکثر تلاش به کار بسته شود تا فرهنگ سازی در جامعه محقق شود.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی راه اندازی اتوبوس گردش تعاون را راهی موثر در ترویج فرهنگ تعاون معرفی و تصریح کرد:  با تحقق این موضوع می توان از تعاونی های موفق الگوبرداری کرد و گام موثری در توسعه این بخش از اقتصاد برداشت.

کلانتری با تاکید بر اینکه انتخاب تعاونی های برتر نباید محدود به هفته تعاون باشد، خاطرنشان کرد: باید الگو سازی در بخش تعاون در طول سال ادامه داشته باشد

وی بر ضرورت تشکیل هلدینگ تعاونی های تامین نیاز تولید کنندگان تاکیدو اظهار کرد: با ایجاد این هلدینگ زنجیره تولید و توزیع تعاون تکمیل شده و به صورت موثر عمل می کند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایجاد فروشگاه های بزرگ و هایپر مارکت تعاونی ها را از دیگر موضوعات قابل توجه برای توسعه تعاون عنوان و اظهار کرد: تعاونی های توسعه عمران شهرستان نیز از دیگر موضوعاتی است که باید به صورت جدی از سوی مدیران کل پیگیری شود.

کلانتری به فعالیت های حوزه تعاون در استان فارس اشاره کرد و گفت در حال حاضر استان فارس در تشکیل تعاون در کشور مقام اول را دارد و باید ضمن حفظ این جایگاه تجربیات  خود را به دیگر استانها منتقل نماید.

انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: