شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۱۳:۳۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۰۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
آنچه احساس خطر می کنم این است که عده ای از این فضا سوء استفاده می کنند و می خواهند مسائل قومی را مطرح کنند.

به گزارش بسیج مهندسین فارسبه نقل از گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ امام جمعه شیراز گفت : ماه مبارک رمضان سپری شد و فردا غره ماه شوال است.

آیت الله ایمانی ادامه داد: اعمال ماه مبارک رمضان را با اداء فطریه کامل کنید و فطریه را برای خودتان و نان خورهایتان هر کدام سه کیلو از غذای رایج برنج، گندم و خرما ادا کنید و آن را از مال خود قبل از نماز عید جدا کنید و در صورت دسترسی در اختیار فقیر قرار دهید. امیدوارم از درک شب عید فطر و اعمال عید فطر به طور کامل بهره مند باشید.

وی بیان کرد: 23 تیرماه پایانی بر بحران های بوجود آمده از سوی آمریکا و ایادی آن بود. متن برجام حاصل جمع بندی مذاکرات 22 ماهه تیم مذاکره کننده است که باید چند ماه دیگر انتظار کشید تا به حصول توافق نهایی منجر شود. پس از آن باید مراحل قانونی طی شود تا رصد تخلفات دشمن صورت گیرد. زمان طولانی پیش رو داریم همبستگی ملی، انسجام درونی و اتحاد نیاز داریم و فضای ما بید بدون التهاب و اضطراب باشد تا متن توافق به دقت مورد بررسی قرار گیرد و مسیر قانونی آن طی شود و دشمن نباید از درون جامعه ما چراغ سبز پیدا کند و ضربات بر ما و مسیر ما وارد کند.

نماینده ولی فقیه افزود: باید به پایداری و زحمات طاقت فرسای تیم مذاکره کننده خدا قوت گفت و تقدیر و تشکر گفت. علی رغم قلم های دگر اندیش که می خواهند زحمات گذشتگان را وارونه جلوه دهند باید به آنها توجه شود و بخشی از آن به عهده رئیس جمهور محترم بوده که آن روز ادای وظیفه در کسوت دبیر شورای امنیت داشته اند. 12 سال این پروژه کلید خورده و تا الان به اینجا رسیده است. همان گونه که رهبر معظم انقلاب به نامه رئیس جمهور پاسخ فرمودند باید ملت ما قدردان همه زحمات باشد. این یک آرمان دسته جمعی بوده و ملت ما بارها اعلام کرده اند: انرژی هسته ای حق مسلم ما است. بعد هم با تمام وجود از مذاکرات و توافق حمایت کرد. پس این دستاورد حاصل هماهنگی ملی است و باید در طول مسیر باقی مانده همراه این جریان باشد. طبیعی است هر قدر درباره مواد توافق بررسی بیشتری بشود، اتقان بیشتری حاصل می شود. در کشور ما هم شورای امنیت و هم مجلس شورای اسلامی باید نسبت به مفاد قرارداد، مطالعات جدی داشته باشند.

آیت الله ایمانی گفت: 26 تیرماه 1359 شورای نگهبان به فرمان امام راحل رضوان الله تعالی علیه شکل گرفت. شورای نگهبان مسبوق به سابقه است یعنی در دوره مشروطه، متمم قانون اساسی بوده است. این شورا با آن جایگاه رفیع موظف است سلامت مصوبات مجلس را تضمین کند. سلامت انتخابات را تضمین کند و تفسیر قانون را عهده دار است. در انتخاباتی که در اسفند ماه می بایست انجام بگیرد طبیعتا شورای نگهبان وظیفه مند است با قاطعیت و با صلابت جایگاه رفیع مجلس را از حضور معاندان و با تفکرات ضد اسلامی که بنا دارند بر اریکه قانونی تکه بزنند ممانعت کند.

وی ادامه داد: در روزگاران گذشته از کلید تقلب برای آغاز فقته استفاده کردند و امروز از کلید رد صلاحیت برای عقب راندن شورای نگهبان از وظایف خودش استفاده می کنند. آنان می خواهند از افراد خاکستری رنگ برای اینکه شورای نگهبان از وظایف خود عقب نشینی نماید استفاده کنند. همان گونه که دبیر شورای نگهبان اعلام کرده، شورای نگهبان در چارچوب قانون با صلابت نسبت به اعلام تعیین صلاحیت کاندیداها استفاده خواهد کرد.

امام جمعه ی شیراز اظهار کرد: احساس خطری داشته ام که امروز به نمازگزاران روزه دار عزیز عرضه می کنم: نمایندگان با هماهنگی پیشنهاداتی به وزارت کشور اعلام کردند. آنچه احساس خطر می کنم این است که عده ای از این فضا سوء استفاده می کنند و می خواهند مسائل قومی را مطرح کنند. یعنی نمایندگان کار قومی را دنبال کرده اند. من به صراحت اعلام می کنم قومی که این عزیزان می خواهند جامعه ما را ملتهب کنند یعنی قوم لر، از اصیل ترین اقوام کشور ما می باشد. در تاریخ مبارزات، قوم لر همواره پیشگام در مبارزات با بریتانیا هم در بوشهر، خوزستان و فارس و همه جا اینان پیش قدم بوده اند. نکته انحصاری این قوم این است که دیگران ندارند این است که قوم لر درکشور ما از ایلام تا یاسوج همه شیعه و 12 امامی هستند. بنابراین مجموعه اثرگذار در کشور ما در تاریخ جنگ و مبارزات سیاسی هستند. افتخارات زیادی برای کشور ما ایجاد کرده اند.

آیت الله ایمانی ادامه داد: هیچگاه نمایندگان نسبت به این قوم اقدامی نکرده اند. برخی از نمایندگان نیز از همین قوم هستند و این کار دشمن و دوستان نادان است. در مورد فردی که به عنوان استاندار اعلام شده ما هیچ قضاوتی نداریم پیشاپیش قضاوت را غلط می دانیم بعد از انجام وظایف نسبت به وظایف ایشان قضاوت می کنیم.

وی افزود: آنچه که جای سخن است نحوه برخورد وزارت کشور با نمایندگان مجلس است. جایگاه نماز جمعه هم جایگاه نصیحت و تذکر است جای تعیین تکلیف نیست. جایگاه امام جمعه نسبت به رعایت قانون بیشتر از دیگران است. آنچه سوء تفاهم بین وزارت کشور و نمایندگان مجلس اتفاق افتاده قابل پیگیری است.

نماینده ولی فقیه بیان کرد: آنچه گفته ام این است که چرا باید مدیریت استانداری در فواصل زمانی کوتاه باشد و این امر مدیریت استان را به چالش کشانده است. 22 ماه عمر مفید یک استاندار به صورت میانگین است. شهر 2 میلیون نفری شیراز چرا باید با 4 سرپرست کار کند؟ این استان 30 شهرستان و بیش از 80 بخش دارد باید مسئولین دقت کنند. استان فارس استانی پاک و دلسوز به انقلاب است و همراه دولت است. لذا حق استان که برخوردار از نعمات الهی باشد. هنوز بزرگراه ما به اصفهان در معرض اما و اگر است؛ پتروشیمی، صنایع، و ... در معرض اما و اگر است. با دوران حکومت های یک ساله، 6 ماهه و 2 ساله نمی توان این دردها را التیام داد ما این را نقد می دانیم. نقد دلسوزانه و منصفانه نسبت به مسئولین داریم و این را حق خود می دانیم.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: