کد خبر: ۶۱۱۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۸
به مناسبت روز عفاف و حجاب
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه استهبان به مناسبت روز عفاف و حجاب تعداد زیادی از خواهران محجبه شهرستان قرآنی استهبان با دهان روزه و در گرمای طاقت فرسا به شهر آمدند تا این واجب الهی را  محترم شمرده و به همگان گوشزد کنند.
در  این مراسم که فرمانده سپاه استهبان و تعدادی از کارکنان سپاه  نیز حضور داشتند خواهران ابتدا بر سر قبور شهدای گمنام در محل آبشار استهبان حاضر شدند و ضمن ادای احترام و قرائت فاتحه با این عزیزان تجدید پیمان کردند و سرهنگ محمدعلی شیبانی نیز از این حضور گسترده تشکر کردند.
سپس جمعیت با حمل پلاکارهایی در مورد اهمیت حجاب و با سر دادن شعار،به سمت مسجد جامع  حرکت کردند و در نماز جماعت شرکت کردند و سپس امام جمعه محترم شهرستان حاج آقا مصطفی خاوری به ایراد سخنرانی پرداختند.
حجت الاسلام خاوری گفتند : در چنین روزی عمال رضاشاه خائن به عزیزانی که در مسجد گوهرشاد که در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی تجمع کرده بودند حمله کرد و آنان را به خاک و خون کشید.
وی گفت:کشورهای آمریکایی و اروپایی فکر سیطره بر کشورهای ضعیف و بالاخص سیطره بر کشورهای اسلامی را در سر داشتنتد  و در این راه حجاب را یک مانع بزرگ می دانستند و به همین خاطر طرح کشف حجاب را به رضاخان دادند که با شکست مواجهه شد.
وی گفت:در اسلام حیا ارزش بالایی دارد و حیا مخصوص به زنان نیست بلکه مردان را نیز شامل می شود و اگر کسی لباس حیا را از تن برکند فاسق است و متجاهر به فسق غیبت و حرمت ندارد یعنی غیبت او نیز اشکال ندار د و این دلیل بر اهمیت مسئله حجب و حیا در اسلام می باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: