گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۶۲۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
رئیس سازمان بسیج رسانه فارس :
بخش مهمي از خاطرات ايرانيان را دوراني تشكيل مي‌دهد كه سخت بود اما به واسطه ويژگي‌هاي منحصر به‌فردش، ماندگار شد، يك ماندگاري توام با عزت كه يادآوري آن همواره موجب غرور است و افتخار.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه فارس، دوران دفاع مقدس، دوران صبوري بود و تحمل، روزگار همدلي و همراهي، روزگار لبخند بر سختي‌ها، مقاومت در برابر فشارها و صبوري در روزهاي صعب جهاد.

مولفه‌هاي زيادي دوران دفاع مقدس را ماندگار كرد و مهمترين آنها، خون شهدا بود و ايثار جانبازان و مقاومت اسرا، مردان و زناني كه الگوهاي واقعي براي هر ايراني به‌شمار مي‌روند و همه داشته‌هاي امروزمان را مديون آنان هستيم.

مرور دوران دفاع مقدس، حس خوبي دارد، چه براي آنهايي كه آن دوران پر افتخار را تجربه كردند، خصوصا مردان و زناني كه حضوري مستقيم در جبهه‌ها داشتند، چه براي ايرانياني كه گنجينه داشته‌هايشان از آن دوران را فيلم‌ها، كتاب‌ها و خاطرات، شكل داده است.

اگرچه باور صاحب‌نظران آن است كه توجه به ارزش‌ها و مولفه‌هاي تاثيرگذار آن دوران، در ابعاد مختلف، مي‌توانست در زمينه‌هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي و حتي سياسي، زمينه‌ساز رشدي سريع‌تر و نمودي بهتر باشد.

اكثر كارشناسان معتقد هستند كه طي سال‌هاي پس از جنگ، آرام آرام، مولفه‌هاي آن دوران كم‌رنگ و حتي در بخش‌هايي فراموش شد و امروز احياي آن داشته‌ها، ضرورت است، ضرورتي كه در بخش‌هاي مختلف مي‌تواند كشور را در مسير تعالي قرار دهد.

رسانه‌ها يكي از كاربردي‌ترين ابزار براي احياي فرهنگ و ارزش‌ها و مولفه‌هاي مهم دوران دفاع مقدس به‌شمار مي‌روند، اگرچه بيشترين حجم فعاليت رسانه‌اي تنها به هفته دفاع مقدس و ايامي خاص محدود شده است.

امسال سازمان بسيج رسانه استان فارس، در تلاش براي برداشتن گامي ماندگار در اين راستا، حركتي را تحت عنوان نخستين جشنواره رسانه و دفاع مقدس، آغاز كرد، قدمي كه مي‌تواند مسيري مناسب در جهت احياي ارزش‌هاي مغفول مانده آن دوران طلايي، ايجاد كند.

رئيس سازمان بسيج رسانه استان فارس در اين خصوص گفت: جشنواره رسانه و دفاع مقدس، فرصتي است ناب براي متوجه كردن جامعه رسانه‌اي به اين موضوع مهم.

ميلاد اميري‌نژاد با بيان اينكه جامعه رسانه‌اي استان فارس طي سال‌هاي گذشته تاكنون در اقدامات شاخص فرهنگي، پيشتاز بوده است، گفت: اين جشنواره نيز يك اقدام بديع و نوآورانه محسوب مي‌شود كه طي آن پيشتازي فارس همچنان حفظ خواهد شد.

وي ابراز اميدواري كرد كه در سال‌هاي آتي شاهد برگزاري اين جشنواره به شكل‌هاي منطقه‌اي و ملي باشيم و گفت: بي‌ترديد حضور در عرصه احيا و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، توفيق مي‌خواهد، همانگونه كه تجربه آن دوران و حضور در جبهه‌هاي نبرد و دست‌يابي به فيض ناب شهادت و جانبازي و ايثارگري، يك توفيق بود.

اميري‌نژاد در بيان اهداف تبيين شده براي اين دوره از جشنواره رسانه و دفاع مقدس، گفت: طي سال‌هاي گذشته در حوزه دفاع مقدس و رسانه، فعاليت چشمگير و ماندگاري كه اثرگذاري مطلوبي داشته باشد را شاهد نبوده‌ايم، در حوزه‌هايي نظير فيلم، شعر، كتاب و ... اتفاق‌هايي افتاد اما در حوزه رسانه خير.

وي ادامه داد: هدف اصلي، زمينه‌سازي براي ورود بيشتر و بهتر و هدفمند رسانه‌ها به حوزه دفاع مقدس بوده و اميدواريم اين گام، الگويي مناسب براي كل كشور، در راستاي پيشبرد اهداف متعالي انقلاب اسلامي باشد.

رئيس سازمان بسيج رسانه استان فارس با تاكيد براينكه جشنواره رسانه و دفاع مقدس، بدون هيچ رويكرد سياسي، دنبال شده و مي‌شود، گفت: به‌حمدالله و علي‌رغم آنكه تبليغات چندان گسترده‌اي انجام نشد و اولين گام هم همواره با سختي‌ها و مشكلات خاص خود همراه است، استقبال خوب بوده و احساس مي‌كنيم در هفته‌هاي اخير، تكاپوي بيشتري نزد فعالان رسانه در استان فارس ايجاد شده است.

اميري‌نژاد ادامه داد: تاكنون قريب به 200 اثر در بخش‌هاي مختلف به 2 دبيرخانه پيش‌بيني شده براي جشنواره، ارسال شده است كه در ميان آنها آثار فاخري به چشم مي‌خورد.

وي بيشترين آثار را مربوط به گزارش، خبر و مصاحبه دانست و گفت: سازمان بسيج رسانه با توجه به مقتضيات زماني، در جهت ترغيب فعالان رسانه، زمينه برگزاري نشست‌هاي خبري، نقد و گفتمان‌هاي تخصصي در حوزه كتاب، خاطره و مصاحبه با سرداران و ايثارگران دوران دفاع مقدس را فراهم كرد كه با استقبال خوبي مواجه شد.

رئيس سازمان بسيج رسانه استان فارس با يادآوري اينكه طي روزهاي آتي نيز نشست‌هايي پيش‌بيني شده است، گفت: اين جلسات مي‌تواند يك بستر ذهني براي خبرنگاران،‌ گزارشگران، عكاسان و فعالان رسانه ايجاد كند تا به خلق آثاري در موضوع دفاع مقدس بپردازند و همين حركت، آشنايي بيشتر با ابعاد آن دوران طلايي را نزد كساني فراهم خواهد كرد كه در بخش اطلاع‌رساني جامعه فعال هستند.

اميري‌نژاد با بيان اينكه روز هفدهم مردادماه جاري، آخرين مهلت ارسال آثار خواهد بود، گفت: در بحث داوري هم از توانمندي‌هاي استان استفاده كرده‌ايم و هم تلاش داشتيم تا داوراني را از كشور همراه كنيم و اميدواريم آنچه شايسته است، حادث شود.

رئيس سازمان بسيج رسانه گفت: از اين فرصت براي دعوت مجدد فعالان عرصه رسانه در استان فارس كه هنوز موفق به ارسال آثار و شركت در اين جشنواره نشده‌اند، استفاده كرده و از همه صاحبان قلم و انديشه درخواست مي‌كنم كه اين فرصت ناب را غنيمت بشمارند، هرچند همچنان اعتقاد دارم كه حضور در چنين عرصه‌هايي توفيق مي‌خواهد.

او از پيش‌بيني بخش‌هاي متنوعي در اين جشنواره خبر داد و با بيان اينكه آثار رسيده به دبيرخانه‌ها، در قالب يك كتاب منتشر مي‌شود، گفت: در بخش عكس، به شكل جداگانه‌اي عمل و ضمن برپايي نمايشگاهي تحت عنوان قاب سرخ، به شكل كاملا تخصصي، آثار را دريافت و داوري خواهيم كرد.  

اميري‌نژاد با تاكيد براينكه رسانه‌هاي استان فارس، از توانايي بالايي برخوردار هستند، گفت: در اين دوره از جشنواره، هداياي نفيس و ارزشمندي براي نفرات اول تا سوم هر بخش پيش‌بيني شده است.

وي با يادآوري اينكه يك دبيرخانه در ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان فارس و دبيرخانه‌اي در سازمان بسيج رسانه، آماده دريافت آثار است، از علاقه‌مندان درخواست كرد كه به نشاني اينترنتي پيش‌بيني و اعلام شده، براي كسب اطلاعات بيشتر مراجعه كنند.

رئيس سازمان بسيج رسانه استان فارس همچنين گفت: پيش از اين آقاي احمدرضا سهرابي، مسئوليت دبير اجرايي را عهده‌دار بود اما به درخواست ايشان و با هدف فراهم شدن زمينه حضور وي در بخش رقابتي جشنواره،‌ مسئوليت دبير اجرايي را به آقاي مهدي كاردان سپرده و آقاي هادي بسطامي به‌عنوان دبير جشنواره معرفي شده‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: