مدعوین این جلسه مدیران صنایع بخشهای خصوصی و دولتی ،تجار،بازاریابان و دغدغه مندان صنایع بودند.
رییس بسیج مهندسین فارس به همراه مسول شاخه صنعت و مسول واحد خواهران و تنی چند از اعضای بسیج مهندسین فارس نیز در این جلسه حضور داشتند .در آغاز مدیریت شرکت فروغ افکار"جواد مرادپور" بانی اصلی برگزاری به حاضرین خوشامد گویی گفته و در ادامه بانی دیگر سمینار مهندس شیرازی مدیر فناوری و شیمی شهرک صنعتی شیراز در خصوص ارایه خدامات این بخش گفت :کلینیک صنعت مستقر در شهرک با ارایه خدمات مشاوره ده ساعت رایگان به شرکتهای صنعتی مستقر ارایه خدمت می نماید . از طرفی تشکیل فن بازار در این بخش می تواند کمک بسیار موثری برای دارندگان ایده و خلاقیت برای به ظهور رساندن ایده های آنها بنماید . دارندگان طرح و ایده های مناسب که سرمایه لازم و کافی در اختیار ندارند با ارایه طرح هایشان می توانند با ثبت نام در سایت فن بازار و یا حضوری ثبت نام نموده و علاقه مندان به سرمایه گذاری طرحها را بررسی و انتخاب و سرمایه لازم را فراهم می آورند .
در این بخش خدمات لازم شرکتها به صورت رایگان برای رسیدن به اهداف مطلوب اقتصادی ارایه می گردد همچنین دورههای ترویجی،تورهای نمایشگاهی و تورهای صنعتی نیز برگزار میگردد .
دکتر سمیعی نصر سخنش را با یک سوال از حاضرین آغاز کرد و آن معنایی است که از CRMبرای افراد وجود داشت . بله از نظر استاد ترتباط با مشتری رسیدگی به شکایات مشتری و اطمینان دادن به او می باشد وچگونگی برسی این مورد در میان شهر ما بود . این سوال مطرح شد چند فروشنده حاضرند از روش" کالا خریده شده پس از فروش پس گرفته می شود" استفاده کنند . و چقدر مشتری مختار است که از میان کالاهای مختلف ، خود انتخاب کند نه اجبار بازار . چند درصد تولید کنندگان به فروش جهانی و صادرات فکر می کنند و در این راه چه قدمهایی باید برداشت . مدیران ما با چه نگرشی می خواهند بازار جهانی را از آن خود نمایندو حتی قالب شدن در بازار داخلی را و پاسخهایی که توجه حاضرین را کاملا به خود معطوف نموده بود . استاد انتقادی را هم داشتند و آن اینکه چرا اینقدر ناامید و سست هستند برخی مدیران برای تغییر و نوآوری که لازمه بقا در بازار است و چرا ما یاد نمی گیریم که در جلسات سر وقت حاضر شویم و لا اقل با نیم تا یک ساعت تاخیر جلسات شروع می شود .
توصیه مهم پایانی یافتن هدف و هویت شرکت یا سازمان و گام بعد نقشه تجاری و گام سوم شعار ،الگو و رنگ برای القای اهداف در ذهن مخاطب رابرشمرد .
در پایان جلسه صبح حاضرین سوالهای قابل توجهی مانند آموزش نیروی انسانی و عدم وفاداری ،خروج سرمایه های انسانی از سیستم تولید و چرایی های آن ،عدم توجه مدیران به مشتریها و توجه و علاقه صنعتگران دیگر کشورها به صنایع تولیدی خود و توجه به سرنوشت آنها ،چرایی های عدم ادامه فرزندان برای ادامه کار پدران و حفظ تجارب ارزشمند آنها و ایجاد برند در ایران ،عدم کاربردی بودن آموزشها در دانشگاهها .و ... که بسیار مورد استقبال واقع شد و بیشتر از وقت تعیین شده ادامه یافت .
حاظرین در مسینار پس از اقامه نماز و صرف نهار، با بازارهای صادراتی روسیه و عمان آشنا شدند و اینکه چه کرهایی لازم است تا در این کشورها بتوان موفق بود از خصوصیات فرهنگی واخلاقی از یک سو و نیازمندیهای لازم برای صادرات به این کشورها از رنگ و بسته بندی گرفته تا نوع و قیمت بحث به میان آمد .
/224224