کد خبر: ۶۲۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴

مداحان فارس : حجت الاسلام والمسلمین محمد مهدی بهداروند، نویسنده و راوی دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار بسیج پرس درمورد کتاب "پنهان مثل هور" عنوان داشت: کتاب پنهان مثل هور شامل یادداشت های روزانه سردار شهید علی هاشمی فرمانده قرارگاه نصرت در قالب سالنامه سالهای 1362 و 1365  است که ایشان جلسات، دیدارها و بازدید هایی که داشته را در آن ها نوشته است.

وی در ادامه افزود: درباره شخصیت ها، مکان ها و عملیات هایی که ایشان در نوشته های خود از آن ها نام برده است تحقیق کردیم  و اطلاعات کاملی از آن ها در کتاب نوشته شده است و همچنین مصاحبه ای را از سردار شهید علی هاشمی در بین اسناد پیدا کردیم که در آن درباره ضرورت عملیات خیبر صحبت می کنند که آن را هم به این کتاب اضافه کردیم و در انتهای کتاب هم تعدادی از اسناد، مدارک و عکس های ایشان منتشر شده است.

نویسنده و راوی دفاع مقدس اظهار داشت: نزدیک یک سال زمان صرف شد تا با مشورت هایی که با فرماندهان دفاع مقدس داشتیم، کتاب را از  نظر مستنداتی که شهید علی هاشمی بیان کرده بود کامل کنیم.

بهداروند با اشاره به علت نامگذاری این کتاب به نام "پنهان مثل هور" گفت: به دلیل این که هور ناشناخته و پنهان بود؛ این کتاب به نام "پنهان مثل هور" نام گذاری شد.

نویسنده و راوی دفاع مقدس درباره انگیزه خود از تالیف کتاب "پنهان مثل هور"، تصریح کرد: نوشتن این کتاب را هم مانند دیگر کتابهای منتشر شده ام به صورت خودجوش انجام دادم. در دوران دفاع مقدس عضو قرارگاه سپاه ششم امام جعفر صادق(ع) بودم و شهید علی هاشمی فرمانده من بود و این کار ادای دینی است که به سردار شهیدعلی هاشمی داشتم.

وی در مورد زمان انتشار این کتاب تاکید کرد: کتاب "پنهان مثل هور" برای خانواده شهید علی هاشمی فرستاده می شود و در صورت تایید آن ها در حدود یک ماه آینده برای انتشار این کتاب اقدام می شود.

بهداروند در باره نکاتی که مخاطب با خواندن کتاب "پنهان مثل هور" با آن ها آشنا می شود، گفت: مخاطب با خواندن این کتاب متوجه می شود که یک فرمانده نظامی دوران دفاع مقدس زندگی و استراحت نداشته و حال و هوای سردار شهید علی هاشمی و افرادی مثل ایشان از جمله محسن رضایی، علی شمخانی، احمد غلامپور، بهنام شهبازی و علی اصغر گرجی زاده به صورت کامل به خوبی در این کتاب به تصویر کشیده شده است. در این کتاب به این موضوع پرداخته شده که این فرماندهان  زندگی و حیات و ممات خود را وقف جنگ کرده  و به فکر زندگی در کنار خانواده خود در اهواز، دزفول و اندیمشک نبودند و تمام سعی و تلاش آن ها حضور در جزیره  و حل کردن مشکلات آن منطقه بوده است.

نویسنده و راوی دفاع مقدس از پایان تالیف دو کتاب خاطرات دفاع مقدس خبر داد و افزود: به یاری خداوند، کتاب خاطرات سردار بهنام شهبازی، فرمانده تیپ 83 موسی بن جعفر(ع) و همرزم سردار شهید علی هاشمی تحت عنوان "سقوط جزیره" نوشته شده و آماده انتشار است.

وی در رابطه با دیگر اثر آماده انتشار خود، گفت: دو نفر از نیروهای شناسایی سردار  شهید علی هاشمی به نام عبدالمحمد سالمی نژاد و سید ناصر سید نور هنگامی که برای شناسایی برون مرزی به العماره رفته بودند به شهر کربلا می روند و در نهایت قبل از عملیات خیبر در کنار شهید حمید باکری و پل شحیطاط به شهادت می رسند که گزارش عملیات شناسایی برون مرزی این دو نفر در قالب کتابی به نام "پل شحیطاط" در حدود 700 صفحه آورده شده است.

گفتنی است در یادواره «ناشناخته مثل هور» ویژه بزرگداشت فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت، سردار شهید علی هاشمی که عصر روز پنج شنبه 8 مرداد در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، از کتاب «پنهان مثل هور» که ناگفته هایی از زندگی سردار شهید علی هاشمی را به قلم حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدی بهداروند روایت می‌کند، رونمایی شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: