گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۶۲۷۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
دوستدار در نشست خبری روز یکشنبه:
در مقطع کنونی 15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند و با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده از ابتدای مهرماه 94 همه شهرستان های استان فارس صاحب مسجد دانش آموزی شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانش آموزی استان فارس؛محمد جعفر دوستدار مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس در نشست خبری که روز یکشنبه 18 مرداد در مکان مسجد دانش آموزی شکرالله برگزار شده بود تولید نوشت افزار ایرانی اسلامی را از برنامه های ابتکاری سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس خواند و گفت: توزیع این نوشت افزار با عنوان 'امین و مینا' متناسب با هنجارهای اجتماعی و فرهنگی مردم کشورمان از ابتدای شهریورماه 94 در مساجد دانش آموزی فعال در استان فارس آغاز می شود.
وی اظهار کرد: پیام هایی درباره سبک زندگی ایرانی اسلامی، آموزش نحوه صحیح مطالعه و راهکارهای تقویت حافظه در صفحات این دفترها چاپ شده و مجموعه تصاویری در این صفحات نقش بسته که حرکت آنها پویانمایی خاصی درباره موضوع های بحران آب، نماز و شبکه های اجتماعی را نمایش می دهد.
وی گفت:در دفتری نیز 40 نفر از مفاخر استان فارس از جمله دانشمندان مانند ملاصدرا، شهدا مانند شهیدان سپاسی، دوران و جاوید، چهره هایی مانند مرحوم نمازی و دکتر خدادوست و ... معرفی شده اند.
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی فارس ادامه داد: جلد و صفحات داخلی این نوشت افزار به شکل زیبایی طراحی و چاپ شده است و این نوشت افزار بی شک با قیمتی پایین تر از قیمت نوشت افزار مشابه در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

مساجد دانش آموزی در همه شهرستان های فارس فعال می شوند
دوستدار در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: هم اینک در شیراز، مسجد دانش آموزی شکرالله نوری در پشت ارگ کریمخانی ویژه دانش آموزان دوره متوسطه دوم و مسجد امام حسین (ع) در خیابان فلسطین ویژه دانش آموزان دوره های ابتدایی و اول متوسطه در حال فعالیت هستند.
وی گفت: در مقطع کنونی 15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند و با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده از ابتدای مهرماه 94 همه شهرستان های استان فارس صاحب مسجد دانش آموزی شوند.
به گفته مسوول سازمان بسیج دانش آموزی فارس، اختصاص حیاط مسجد به ورزش و نشاط دانش آموزان و ارایه خدمات علمی آموزشی در زمینه های درسی، رایانه و زبان انگلیسی و ارایه محصولات فرهنگی و خدمات مشاوره از ویژگی های یک مسجد دانش آموزی است که با هدف انس و تقویت ارتباط نسل نو با مسجد به عنوان پایگاه شکل گیری انقلاب اسلامی این فعالیت ها را دنبال می کنند.
دوستدار بیان کرد: در سال های گذشته مسوولیت بسیج دانش آموزی در مدارس برعهده مدیران و مربیان پرورشی بود اما از ابتدای مهرماه 94، آنها نقش استادراهنما را ایفا می کنندو دانش آموزان مسوولیت بسیج دانش آموزی را می پذیرند تا برای نقش آفرینی در جامعه و ساختن فردای کشور تمرین کنند و مهیا شوند.
دوستدار با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی برای دانش آموزان در فصل تابستان نیز اظهار کرد: یک هزار و 300 دانش آموز فارس برای کمک به محرومان منطقه زندگی خود در اردوهای جهادی شرکت می کنند.
وی ادامه داد: حدود سه هزار و 500 دانش آموز استان نیز در اردوهای 10 روزه هجرت برای بهسازی و زیباسازی مدارس خود شرکت می کنند.

** شهرآورد علمی
مسوول سازمان بسیج دانش آموزی فارس با اشاره به تولید بسته های رباتیک و برگزاری مسابقه شهرآورد علمی، این برنامه ها را ابتکار این سازمان در استان فارس بیان کرد و گفت: در مسابقه شهرآورد علمی، دانش آموزان در مرحله نخست در آزمون کتبی رشته های ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست شناسی و عربی شرکت می کنند و برگزیدگان در مرحله دوم با حضور خانواده ها این رقابت علمی را به صورت حضوری ادامه می دهند.
وی افزود: شهرآورد علمی پیش از این در شهر شیراز برگزار می شد اما برای برگزاری آن در استان فارس و کشور در سال های تحصیلی آینده برنامه ریزی کرده ایم.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان فارس از راه‌اندازی ۱۵ مسجد دانش‌آموزی در این استان خبر داد و گفت: در سال جاری دو مسجد دانش‌آموزی در مساجد شکرالله خان و امام حسین(ع) در شیراز راه‌اندازی شده است.

وی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح «همکلاسی» در آموزش و پرورش فارس در سال تحصیلی پیش رو خبر داد و گفت: این طرح در مدارس متوسطه نوبت دوم اجرا می‌شود که شمیم دفاع مقدس و عطر شهادت به مدارس سرتاسر استان می‌برد.
دوستدار خاطرنشان کرد: در قالب این طرح به هر دبیرستان ماموریت معرفی چند شهید متعلق به استان فارس در دوران دفاع مقدس به دانش‌آموزان سپرده می‌شود و دانش‌آموزان خادم الشهدای این چند شهید می‌شوند ضمن اینکه حضور دانش‌آموزان کلاس بر سر مزار شهید، دیدار با خانواده آن شهید و حضور همرزم شهید در آن کلاس درس از دیگر برنامه‌های طرح همکلاسی آسمانی است که فضای مدرسه را معطر می‌کند

15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند

15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند

15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند

15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند


15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند

15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند

15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند

15 مسجد دانش آموزی در استان فارس فعال هستند

224224


مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: 0
انتشار یافته: 1
بنده ي خدا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
20:32 - 1394/05/21
0
0
سلام.كاش همان قدر كه از مسجد دانش اموزي شيراز حمايت مادي و معنوي ميشد از مسجداي ديگه هم ميشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: