کد خبر: ۶۲۸۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
شهرک فناوری صنایع شیمایی شیراز؛
شهرک فناوری صنایع شیمیایی دارای 10 هکتار مساحت و مرکز خدمات کسب و کار نیز دارای 5 هزار و 300متر مربع زیربنا است که با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال ایجاد شده است.
به گزارش بسیج کارگری، آیین گرامیداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک چهارشنبه با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، استاندار فارس و رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، شماری از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و برخی مدیران استانی و صنعتگران بخش خصوصی برگزار شد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس در این آیین گفت: شهرک فناوری صنایع شیمایی شیراز نخستین و تخصصی ترین شهرک صنعتی صنایع شیمیایی کشور است که با هدف توسعه و گسترش تعاملات وارتباطات فناوری صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در فارس و جنوب کشور با واحدهای فناور و مراکز علمی , پژوهشی و دانشگاهی ایجاد شده است.

علی صداقت پور افزود: با توجه به اینکه استان فارس از مهمترین قطب های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی محسوب می شود و این استان همجوار با تاسیسات پارس جنوبی است، استقرار واحدهای دانش بنیان مبتنی بر فناوری روز برای ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات نرم افزاری و مشاوره ای به این صنایع بسیار ضروری بود که با راه اندازی این شهرک این بستر فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اظهار کرد: شهرک فناوری صنایع شیمیایی دارای 10 هکتار مساحت و مرکز خدمات کسب و کار نیز دارای 5 هزار و 300متر مربع زیربنا است که با اعتباری افزون بر 100 میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی افزود: هم اینک در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شیراز، شرکت های فنی و مهندسی و مشاوره ای، آزمایشگاه های مرجع، واحدهای دانش بنیان، فن بازار منطقه ای فارس، کلینیک صنعت و بخش های علمی و تحقیقاتی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان فارس مستقر شده اند و آماده ارائه خدمات مختلف مشاوره ای و ارائه دانش فنی و مهندسی به صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی هستند.

صداقت پور افزود: نمایشگاه دائمی محصولات و فناوری های واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی فارس نیز در این مرکز برپا شده است.
وی گفت: همزمان با این آیین 15 پروژه عمرانی و زیرساختی در شهرکهای صنعتی فارس افتتاح می شود.

به گفته این مقام مسوول، این طرح ها شامل مخزن 10 هزار متر مکعبی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز، سه طرح تامین آب و حفر چاه در شهرک های صنعتی حسن آباد و خنجشت اقلید و لار و مخزن هزار متر مکعبی در شهرک صنعتی جهرم و طرح های پیاده روسازی، زیرسازی و آسفالت در شهرک های صنعتی اوز، داراب، خرامه و شهرک صنعتی بزرگ شیراز است.

صداقت پور اظهار کرد: برای اجرای طرح ها حدود 40 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز طرح بزرگ استحصال پساب از فاضلاب سخن گفت و اظهار کرد: برای این دو طرح در مجموع حدود 100 میلیار ریال اعتبار هزینه می شود.

وی افزود: این طرح ها با هدف افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز به میزان چهار هزار مترمکعب در روز و طرح استحصال پساب برای استفاده آب تصفیه شده در فضای سبز و مصارف غیر شرب انجام می شود.

شهرک صنعتی شیراز با یک هزارو 400 هکتار وسعت در پنج کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد و بزرگترین شهرک صنعتی جنوب کشورمحسوب می شود.

این شهرک صنعتی در دو فاز نخست تکمیل شده و واحدهای صنعتی در آن استقرار یافته اند. با تکمیل فازهای 3 و 4، امکان توسعه این شهرک صنعتی در فاز پنجم نیز طرح ریزی شده است.
شهرک صنعتی شیراز ظرفیت استقرار چهارهزار و 500 واحد صنعتی با اشتغالزایی 30 هزار نفر را دارد.

در مقطع کنونی 999 واحد صنعتی در این شهرک با اشتغالزایی 14 هزار و 619 نفر در حال فعالیت هستند و یک هزار و 595 واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز برای آغاز فعالیت صنعتی و تولید هستند.

انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: