جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۲۰:۱۰
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۲۹۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۲
مدیر عامل شرکت مخابرات استان فارس:
روزگار از شهروندان خواستار آن شد که نسبت به پرداخت بدهی‌های تلفن همراه و ثابت خود اقدام کنند.
به گزارش  بسیج مهندسین فارس به نقل از شیرازه، مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس با بیان اینکه اجرای پروژه هم‌کدسازی موجب کاهش ۳۰درصدی درآمد شرکت مخابرات شده است، گفت: مردم بیشتر از تلفن همراه استفاده می‌کنند و این نیز موجب کاهش درآمد مخابرات از محل تلفن ثابت شده است.

علی‌اصغر روزگار در نشست خبری بدهی مشترکان تلفن ثابت و همراه را ۱۰۰میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شهروندان نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند در غیر این صورت علاوه بر سلب مالکیت آن‌ها از تلفن ثابت یا همراه، مراتب از طریق مراجع قضایی جهت وصول مطالبات شرکت مخابرات دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این شرکت، نصب و راه‌اندازی ۴۰ سایت ۴G در شهر شیراز و گسترش این سیستم در سطح استان است، گفت: اکنون سیستم ۳G در شیراز و ۱۷ شهرستان استان فارس راه‌اندازی شده است و امسال سیستم ۴G نیز فعال خواهد شد ضمن اینکه سیستم ۴G زمینه افزایش سرعت اینترنت تلفن‌های همراه را تا ۵ برابر سرعت فعلی، فراهم خواهد کرد و امیدواریم تا هفته دولت، ۸۰ پروژه در حوزه تلفن ثابت را در استان به بهره‌برداری برسانیم.

روزگار خاطرنشان کرد: با خرید و نصب سیستم‌های جدید، امکان افزایش شماره‌های تلفن ثابت در ۲ مرکز از مراکز مخابراتی شیراز را تا ۲ میلیون شماره فراهم کرده‌ایم که امیدواریم با صدور مجوز لازم تا هفته دولت امسال زمینه بهره‌برداری از آن فراهم شود.

وی تعداد تلفن ثابت واگذار شده از ابتدای امسال تاکنون را ۱۰ هزار شماره جدید اعلام و اظهار کرد: واگذاری تلفن ثابت به متقاضیان در محدوده‌هایی از شیراز نیازمند زیرساخت‌هایی است که با توسعه شبکه فیبر نوری و کافو نوری این امکان فراهم خواهد شد.

مدیرعامل مخابرات استان فارس در پاسخ به سوالی درخصوص به‌روز نبودن واگذاری اشتراک تلفن ثابت در شیراز، گفت: به‌دلیل پیشرفت سریع شیراز و توسعه حاشیه‌نشینی، مشکلاتی در واگذاری خطوط جدید داشتیم که امیدواریم بخشی از آن با راه‌اندازی سیستم‌های جدید فراهم شود.

روزگارخاطرنشان کرد: راه‌اندازی سیستم‌های جدید امکان افزایش شماره تلفن را فراهم می‌کند و باید در بخش ایجاد خط ارتباط بین شماره و مرکز و امکانات آبونه نیز باید بستر‌ها مهیا باشد تا بتوانیم به متقاضیان پاسخگو باشیم.

به گفته وی تعداد متقاضیان حال حاضر تلفن ثابت در شیراز ۳۰هزار نفر است.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس گفت: امسال نصب و راه‌اندازی ۶۱۵ سایت جدید تلفن همراه در سطح استان را در برنامه داریم که تاکنون ۳۰۰ سایت نصب، راه‌اندازی، آزمایش و تحویل شده است.

روزگار در پاسخ به سوالی درخصوص وجود نقاط کور در شبکه تلفن همراه در شیراز توضیح داد: مشکل آنتی‌دهی تلفن همراه در نقاطی از شیراز را قبول دارم اما عمده این مشکل به‌دلیل مقاومت و مخالفت مردم با نصب و تقویت آنتن‌های تلفن همراه است درحالی که تاکنون هیچ منبع رسمی و موثق بهداشتی نتوانسته خطرناک بودن امواج آنتن‌های تلفن همراه برای انسان را ثابت یا رد کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان فارس با تصریح اینکه او و تمام کارکنان این شرکت نیز در نقاط شهری و روستایی زندگی می‌کنند، گفت: بی‌تردید اگر آنتن‌های تلفن همراه مشکلی برای سلامت مردم داشته باشد، این مشکل برای مدیران و کارکنان شرکت مخابرات و خانواده‌های آنان نیز وجود خواهد داشت.

وی از رسانه‌ها درخواست کرد که در این خصوص اطلاع‌رسانی صحیح و دقیق را مد نظر قرار دهند، گفت: ما تحت نظارت سازمان‌های تنظیم مقررات و انرژی اتمی کشور، اقدام به راه‌اندازی سایت‌ها کرده و فرکانس‌های مجاز را استفاده می‌کنیم.

روزگار با بیان اینکه حتی اگر تا ۱۰۰ برابر فرکانس موجود توسط مخابرات استفاده شود، هنوز هم به حد استاندارد تعیین شده نمی‌رسیم، گفت: علی‌رغم تمام مشکلات، اکیپ‌های بهینه‌سازی و تست و آزمایش، به شکل مداوم در راستای بهبود کیفیت شبکه تلاش می‌کنند و امیدواریم با ارتقاء آنتن‌های موجود، زمینه بهتر شدن کیفی آنتن‌دهی تلفن‌های همراه را فراهم کنیم.

روزگار گفت: امکان ورود اپراتورهای مختلف اینترنت در سطح استان فارس برای ارائه خدمات در نقاط تحت پوشش فیبر نوری، فراهم است اما تاکنون تنها شرکت آسیاتک در این زمینه ورود کرده است.

وی دربخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته خبرنگار تصریح کرد: وظیفه شما خبرنگاران است که همدلی و همزبانی را به منصه ظهور بگذارید و باید فاصله بین مسئولین و مردم را به‌گونه ای کم کنید که خواسته‌ها و اعتراضات به‌حق مردم را به خادمین خود و مشکلات مسئولین را به عزیزان خدمت گیرنده برسانید.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: