شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۶:۵۲:۴۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۲۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس:
شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز فناوری خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز افتتاح شد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از خبرنگار سرویس اقتصادی شیرازه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز نخستین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی صنایع شیمیایی کشور است که با هدف توسعه و گسترش تعاملات و ارتباطات فناوری صنایع مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در فارس و جنوب کشور با واحدهای فناوری و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی ایجاد شده است.

علی صداقت‌پور در مراسم افتتاح شهرک فناوری صنایع شیمیایی و بزرگداشت روز ملی حمایت از صنایع کوچک که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و صنعتگران برگزار شد، گفت: با توجه به اینکه استان فارس از مهم‌ترین قطب‌های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی محسوب می‌شود و این استان همجوار با تاسیسات پارس جنوبی است، استقرار واحدهای دانش بنیان مبتنی بر فناوری روز برای ایجاد بستر مناسب برای ارائه خدمات نرم افزاری و مشاوره‌ای به این صنایع بسیار ضروری بود که با راه اندازی این شهرک این بستر فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس اظهار کرد: شهرک فناوری صنایع شیمیایی دارای ۱۰ هکتار مساحت و مرکز خدمات کسب و کار نیز دارای ۵ هزار و ۳۰۰متر مربع زیربنا است که با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: در مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شیراز، شرکت‌های فنی و مهندسی و مشاوره‌ای، آزمایشگاه‌های مرجع، واحدهای دانش بنیان، فن بازار منطقه‌ای فارس، کلینیک صنعت و بخش‌های علمی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان فارس مستقر شده‌اند و آماده ارائه خدمات مختلف مشاوره‌ای و ارائه دانش فنی و مهندسی به صنایع شیمیایی و نفت و گاز و پتروشیمی هستند.

صداقت‌پور همچنین از برپایی نمایشگاه دائمی محصولات و فناوری‌های واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس در این مرکز خبر داد.

به گفته وی همزمان با افتتاح شهرک صنایع شیمیایی، ۱۵ پروژه عمرانی و زیرساختی در شهرک‌های صنعتی فارس افتتاح شد که برای اجرای آن‌ها حدود ۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این طرح‌ها شامل مخزن ۱۰ هزار متر مکعبی تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز، سه طرح تامین آب و حفر چاه در شهرک‌های صنعتی حسن آباد و خنجشت اقلید و لار و مخزن هزار متر مکعبی در شهرک صنعتی جهرم و طرح‌های پیاده روسازی، زیرسازی و آسفالت در شهرک‌های صنعتی اوز، داراب، خرامه و شهرک صنعتی بزرگ شیراز است.

صداقت‌پور از آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه تصفیه خانه شهرک صنعتی بزرگ شیراز و نیز طرح بزرگ استحصال پساب از فاضلاب خبر داد و افزود: برای این دو طرح در مجموع حدود ۱۰۰ میلیار ریال اعتبار هزینه می‌شود.

وی توضیح داد: این طرح‌ها با هدف افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب در تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی شیراز به میزان چهار هزار مترمکعب در روز و طرح استحصال پساب برای استفاده آب تصفیه شده در فضای سبز و مصارف غیرشرب انجام می‌شود.

بنابراین گزارش شهرک فناوری صنایع شیمیایی و مرکز فناوری خدمات کسب و کار شهرک صنعتی شیراز که نخستین و تخصصی‌ترین شهرک صنعتی صنایع کشور است با هزار و ۴۰۰ هکتار وسعت در پنج کیلومتری جنوب شرق شیراز قرار دارد و بزرگ‌ترین شهرک صنعتی جنوب کشور محسوب می‌شود.

این شهرک صنعتی در دو فاز نخست تکمیل شده و واحدهای صنعتی در آن استقرار یافته‌اند. با تکمیل فازهای ۳ و ۴، امکان توسعه این شهرک صنعتی در فاز پنجم نیز طرح ریزی شده است.

شهرک صنعتی شیراز ظرفیت استقرار چهار هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۳۰ هزار نفر را دارد و در مقطع کنونی ۹۹۹ واحد صنعتی در این شهرک با اشتغالزایی ۱۴ هزار و ۶۱۹ نفر در حال فعالیت هستند و هزار و ۵۹۵ واحد صنعتی نیز در مرحله ساخت و ساز برای آغاز فعالیت صنعتی و تولید هستند.

همچنین در پایان این مراسم از واحدهای برگزیده صنایع کوچک در بخش‌های ارتقای تولید، صادرات، ارتقای تکنولوژی و اشتغالزایی نیز تجلیل شد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: