سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۰۰:۳۷
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲
گزارش:
چهاردهمین نمایشگاه کامپیوتر، الکترونیک و ماشین های اداری چهاردهمین نمایشگاه اینترنت، مخابرات و ارتباطات دومین نمایشگاه موبایل، تبلت و لپ تاپ امسال 27 تا 30 مرداد ماه با چه رویکردی در شیراز برپا خواهد شد ؟

به گزارش بسیج مهندسین فارس، یکی از رویدادهایی که معمولا نه فقط مخاطبین حرفه ای و متخصصین را جذب خود می کند  بلکه مخاطبین عام زیادی دارد ، فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

چند سالی است نمایشگاه رایانه در کشور ما با نام الکامپ خوانده می شود این کلمه برگرفته از (ELECOMP)، با عنوان بین‌المللی Electronics, Computer & E-Commerce نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک است .

در میان نماشگاه های تخصصی ویژگیهای خاص ، آن را به پر بازدید ترین نمایشگاه مبدل نموده است .از نه دوره اول آن که در تهران برگزار شد اطلاعات زیادی در دسترس نیست .نزدیکترین وقایع آن به ۱۴ سال قبل، یعنی سال ۱۳۶۹ بازمی‌گردد. در آن سال‌ها نمایشگاه کامپیوتر هر دو سال یک بار برگزار می‌شد و از سال ۷۹ برگزاری این نمایشگاه سالانه شد.

نمایشگاه کامپیوتر تا سال ۷۹ به‌طور مستقیم توسط شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی برگزار می‌شد و از سال ۸۰ به بعد نخست به صورت بخشی و بعد به شکل کامل به بخش خصوصی واگذار شد. هم‌اکنون این نمایشگاه با نظارت شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی به انجمن شرکت‌های انفورماتیک واگذار شده و وزارت بازرگانی و شورای عالی اطلاع‌رسانی نیز از این نمایشگاه حمایت می‌کنند.

سال ۸۱ نمایشگاه در وسعت ۲۶ هزار و ۶۸۵ مترمربع برگزار شد و در این فضا ۳۸۸ شرکت حضور داشتند که از این تعداد ۶۲ شرکت‌کننده خارجی بودند. سال ۸۲ وسعت نمایشگاه به ۳۰ هزار و ۳۳۶ مترمربع بالغ شد و در این فضا ۴۳۰ شرکت حضور یافتند. در این سال ۳۳ شرکت خارجی بودند.این وسعت موجب شد تا نمایشگاه الکامپ بعد از نمایشگاه‌های صنعت تهران، فرش و نفت و گاز به چهارمین نمایشگاه بین‌المللی بزرگ ایران تبدیل شود. اما جذابیت‌های الکامپ با تمامی نمایشگاه‌هایی که در ایران برگزار می‌شود، متفاوت بوده و بر اساس آمار بالاترین مخاطب را در کشور به خود اختصاص داده است.
یازدهمین دوره نمایشگاه الکامپ سال ۸۴ با حضور وزیر وقت بازرگانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به کار کرد. در این دوره ۲۹۰ شرکت داخلی و ۴۰ شرکت خارجی حضور داشتند. آنگونه که در آمارها و آرشیوهای خبری موجود است، این دوره از نظر جذب مخاطب با شکست بزرگی روبه‌رو شد.
این کاهش مخاطب ناشی از چند علت مهم بود. نخست تغییر پی در پی زمان نمایشگاه، دوم حضور نداشتن برخی شرکت‌های بزرگ کامپیوتر، سوم مصادف شدن زمان برگزاری نمایشگاه با امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس و چهارم گرمی هوا در زمان برگزاری نمایشگاه. ضمن اینکه دوره با انتخابات ریاست‌جمهوری نیز همزمان شده بود. در این سال بحث اینترنت به تازگی مورد استقبال و توجه قرار گرفته بود، بنابراین برخی غرفه‌ها سیستم‌های رایانه‌ای متصل به اینترنت را به نمایش گذاشته بودند که با استقبال خوبی مواجه شد.  

سیزدهمین نمایشگاه ایران الکامپ، در سال ۱۳۸۶ با حضور شرکت‌های معتبر جهانی برگزار شد. باوجود تحریم‌های بین‌المللی، ۵۵ شرکت مطرح از کشورهایی مانند امریکا، آلمان، فرانسه، کانادا، اسپانیا، ژاپن، چین، کره، تایوان، استرالیا، مالزی، سنگاپور در این نمایشگاه ثبت‌نام کردند.

در این سال و برای نخستین بار، همزمان با سیزدهمین نمایشگاه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک، هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاع‌رسانی (تلکام) با وسعت ۱۵ هزار متر و در ۴ سالن با حضور ۱۲۲ شرکت داخلی و ۴۰ شرکت خارجی از ۱۷ کشور خارجی در کنار نمایشگاه الکامپ برگزار شد

چهاردهمین نمایشگاه الکامپ (الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک) به همراه نهمین نمایشگاه تلکام (صنایع مخابرات، ارتباطات و فناوری اطلاع‌رسانی) کار خودش را آغاز کرد.
نمایشگاه الکامپ و تلکام در فضایی به وسعت ۱۶ هزار و ۸۲۴ متر مفید و ۳۲ هزار متر غیرمفید برگزار شد و در این دوره ۴۷۰ شرکت شامل ۶۸ شرکت خارجی و ۴۰۲ شرکت داخلی حضور داشتند که گفتنی است تمامی این شرکت‌ها از جانب نمایندگی‌های رسمی در این رویداد حضور پیدا کرده بودند. در کل این دوره نسبت به دوره‌های قبلی رشد ۲۰ درصدی داشت و بخش خصوصی در برگزاری آن نقش خوبی ایفا کرد. شاید جالب باشد اگر بدانید استفاده از تبلیغات بادکنکی نخستین‌بار در این نمایشگاه مورد توجه قرار گرفت. در این دوره از نمایشگاه به گفته مسئولان برپاکننده قرار بود به متقاضیان این امکان داده شود به صورت بی‌سیم به اینترنت اتصال داشته باشند؛ اتفاقی که در روز نخست نمایشگاه به وقوع نپیوست و به نوعی درگیری غرفه‌داران با مسئولان نمایشگاه را رقم زد و جالب آن است که در روزهای بعدی نیز کم‌کم اینترنت بی‌سیم رخ به غرفه‌داران آشکار کرد اما قیمت بالای آن سبب شد بسیاری از غرفه‌داران عطای آن را به لقایش ببخشند.  

در سال ۱۳۸۸ خدمات ارائه شده در نمایشگاه الکامپ پانزدهم دارای ۱۱ گروه‌بندی بود که برخی از آنها شامل ارائه و پشتیبانی سخت‌افزاری Mainframe، تولید و ارائه قطعات و ملزومات، تولید و پشتیبانی نرم‌افزارهای سفارش مشتری، ارائه و پشتیبانی بسته‌های نرم‌افزاری و CD اطلاعات تولید داخل، خدمات شبکه‌های اطلاع‌رسانی Providers و شبکه داده‌ها است. از اینجا به بعد دیگر نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام در حقیقت ویترین دستاوردهای ICT کشور محسوب شدند و گستردگی ابعاد آن به اندازه‌ای شد که از نظر وسعت، رتبه نخست و از نظر میزان مخاطب دومین نمایشگاه بین‌المللی کشور محسوب شدند

دوره شانزدهم البته با یک نگاه کلی به روند برگزاری الکامپ شانزدهم و آنطور که در خبرهای آرشیو مربوط به آن سال‌ها موجود است، این دوره بیشتر از تمامی دوره‌ها بازدیدکننده داشته و موفق عمل کرده بود. یکی از نکات جالب این نمایشگاه اختصاص دادن فضایی در حدود ۳۰۰ مترمربع برای بازی‌های رایانه‌ای بود. این اتفاق از تفاوت‌های نمایشگاه این دوره با دوره‌های گذشته بود و باعث شد شور و هیجان بیشتری در نمایشگاه برپا شود.

نمایشگاه الکامپ سال ۹۰ در تهران حضور داشتند. بازاریابی اینترنتی، دولت الکترونیکی و حفاظت از فضای ICT جزو محورهای در نظر گرفته شده برای کارگاه‌ها و همایش‌های جانبی نمایشگاه بود. ۴ گروه کالایی برای برگزاری نمایشگاه از سوی برگزارکنندگان در نظر گرفته شد که در بخش سخت‌افزار، فعالان صنعت رایانه‌های شخصی و نوت‌بوک‌ها، سیستم‌های صوتی و تصویری، ماشین‌ها و تجهیزات اداری، تجهیزات شبکه، تجهیزات امنیتی و تجهیزات چاپ‌گر حضور داشتند.

در بخش نرم‌افزار، فعالان صنعت نرم‌افزارهای اداری و امنیت شبکه و اینترنت و خدمات میزبان بودند و در حوزه کشورداری دیجیتال هم قوای مجریه، قضاییه، مقننه، نهادها و ارگان‌هایی همچون بانک‌ها و سازمان‌های مرتبط با تجهیزات الکترونیکی و کشورداری دیجیتال میزبان علاقه‌مندان هستند.

هجدهمین دوره الکامپ بیشتر به فروشگاه بزرگ سی‌دی و سرویس راه‌اندازی اینترنت شبیه بود. ۷۰ درصد فضاهای الکامپ توسط شرکت‌های فعال در شاخه‌های تولیدکنندگان نرم‌افزار، بازی و اپلیکیشن‌ها، شرکت‌های ارائه‌کننده سرویس‌های اینترنت شامل وایمکس، ADSL و راه‌حل‌های دیگر انتقال اطلاعات و آموزشگاه‌های کامپیوتر که بیشتر در زمینه آموزش علوم شبکه‌های کامپیوتری فعالیت داشتند، تقسیم شده بودند.
در کل نمایشگاه الکامپ کمرنگ‌تر و ضعیف‌تر از هر سال برگزار شد،

در دور نوزدهم از نکات بارز این دوره از نمایشگاه، بازدید چندین ساعته وزیر ارتباطات از سالن‌های مختلف نمایشگاه و گفت‌وگوی نزدیک با دست‌اندرکاران حوزهٔ فناوری اطلاعات کشور بود.
الکامپ آخر با سیاستگذاری و محوریت سازمان فناوری اطلاعات، دفتر فناوری اطلاعات وزارت صنعت، شرکت سهامی نمایشگاه‌ها و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برگزار شد و در اتمام آن نیز مسئولان برگزارکننده این رویداد فناوری از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی این نمایشگاه با هدف ساماندهی به برگزاری سالانه الکامپ و تبدیل شدن آن به یک نمایشگاه بین‌المللی واقعی خبر دادند

و اما دوره بیستم
نمایشگاه الکامپ همه ساله با حرف و حدیث‌های بسیار همراه بود و امسال مشکلات این نمایشگاه به اوج خود رسید. تا چند روز پیش از شروع به کار الکامپ حتی زمان دقیق برگزاری آن مشخص نبود، برخی از شرکت‌ها از جمله همراه اول، نمایشگاه را تحریم کردند و برخی از شرکت‌ها که مدت‌ها در آن حضور نداشتند، امسال حاضر شدند.

 چهاردهمین نمایشگاه کامپیوتر، الکترونیک و ماشین های اداری چهاردهمین نمایشگاه اینترنت، مخابرات و ارتباطات دومین نمایشگاه موبایل، تبلت و لپ تاپ امسال با چه رویکردی در شیراز برپا خواهد شد ؟


 سازمان نظام صنفی رایانه ای استان فارس در راستای  " توسعه و رونق کسب و کارهای صنوف فناوری اطلاعات و ارتباطات" وحمایت از اعضا  خود جهت شرکت در چهاردهمین نمایشگاه الکامپ فارس که از 27 تا 30 مرداد 1394  سه شنبه تا جمعه آینده از ساعت 17 تا 22 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس برگزار می شود،برای اولین بار طرحهای حمایتی متفاوتی را در برنامه خود قرار داده است برای مثال  50 % هزینه ی غرفه ی نمایشگاه را با ارایه وام قرض الحسنه با بازپرداخت 3 ماهه اعطا می نماید. 10 % تخفیف ویژه ی اعضاء سازمان یکی دیگر از امکانات برای اعضای نصر فارس بود .حضور پر انرژی سازمان نصر فارس به همراه استانداری فارس و پلیس فتا و همچنین شرکت مخابرلت فارس نشان از تغییر و تحولهایی  در ایجاد همبستگی و همافزایی است که دبیر سازمان نظام صنفی رایانه ای مدعی آن شده است .

قرار است در این نمایشگاه آسیبشناسی "عدم مفقیتهای نمایشگاههای پیشین"نیز صورت گیرد .

در این نمایشگاه قرار است کارگاههای تخصصی و عمومی در سطوح مختلف برگزار شود که جاذب رده های مختلف  مخاطبین این نمایشگاه است .از جمله این کارگاهها برگزاری هشدارهای پلیس فتا در روزهای پنج شنبه و جمعه در سالن فرهنگ و هماندیشی مشاوران IT استان در روز چهارشنبه خواهد بود .در این نمایشگاه قرار است اولین رونمایی نرم افزار جامع اطلاعاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز صورت گیرد.

همچنین زمزمه هایی خبرهای تازه از برگزاری المپک نرم افزار نویسان نیز به گوش رسیده است .

برگزار کننده امسال شرکت آگه رسانه با حمایت  سازمان نظام صنفی فارس بوده است .

از امروز که کمتر از چهار روز به افتتاح این رویداد پر مخاطب مانده  اهم خبرها را که شامل شرکتهای حاضر در نمایشگاه، کارگاهها،مراسم افتتاحیه و اختتامیه،میهمانان ویژه،مصاحبه ها،حضور شرکتکندگان خاص و آنچه شما بخواهید را در این پایگاه اطلاع رسانی ، بخوانید.


از چهاردهمین الکامپ فارس چه خبر

پوستر چهاردهمین نمایشگاه الکامپ فارس

/224224

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: