شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۲:۰۶:۰۵
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۶۳۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
امام جمعه جهرم در دیدار با اعضای کانون بسیج اصناف مطرح کرد:
آیت الله دژکام با هشدار به مسئولین، مردم، کسبه و بازاریان، نفوذ و دردست گرفتن نبض اقتصاد و بازار شهرستان را کاری برنامه ریزی شده توسط اتباع بیگانه و وهابیت خبیث بیان نمود.

به گزارش تنویر جهرم، سه شنبه 3 شهریور ماه، اعضای شورا و فرماندهان پایگاههای مقاومت کانون بسیج اصناف، به همراه روئسای اتحادیه ها و برخی از ادارات آن شهرستان، به مناسبت سالروز شهادت شهید مهدی عراقی و روز بسیج اصناف،  با آیت الله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه جهرم دیدار و گفتگو کردند.

نیاز جهرم به برنامه ریزی اقتصادی برای رسیدن به جهش 3 برابری صادرات

پیوند قلبی روحانیت و بازاریان

آیت الله دژکام در این دیدار با اشاره به اهمیت پیوند روحانیت و بازاریان، یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذاری در روند انقلاب اسلامی را، پیوند این دو قشر دانست.

امام جمعه جهرم افزود: تنها گروهی که با امام و روحانیت در ایجاد و سهولت روند انقلاب اسلامی همراه بود، کسبه و بازاریان بودند، که به وسیله تعطیل نمودن بازار و با شروع راهپیمائی ها از آن مکان، در مقابل دولت و رژیم طاغوتی شاهنشاهی ایستادند.

وی با اشاره به ضرورت پیوند بین روحانیت و بازار، تأکید نمود: این پیوند قلبی و خدائی است که باید حفظ و تقویت گردد.

 امام جمعه جهرم با بیان اهمیت سلامت کار و رفتار، سخن گفتن روحانیت و کسب و کار بازاریان را برای خدا، توصیه نمود و افزود: هر گاه انسان از منزل خود به سمت کسب حلال خارج می شود، باید خود را از ترس وسوسه شیاطین جن و انس به خدا بسپارد.

نیاز جهرم به برنامه ریزی اقتصادی برای رسیدن به جهش 3 برابری صادرات

هشدار درباره نفوذ و برنامه ریزی دشمن به مراکز اقتصادی و بازار شهرستان

آیت الله دژکام مسائل اصناف را در سه دسته تقسیم بندی نمود و اظهار داشت: مسئله  اول، مسئله سیاسی- اجتماعی اصناف است که نباید گذاشت اتباع بیگانه و وهابیت خبیث، با برنامه ریزی و صرف هزینه ها و پولهای کلان، نبض اقتصاد و بازار شهرستان را در دست بگیرند.

وی افزود: کسانی که در یمن برای کشتن شیعیان آنقدر پول هزینه می کنند، مطمئنا از کشتن ما هم غافل نیستند. دشمنان شیعه، برای قتل و کشتن ما نقشه دارند و یکی از این نقشه ها نفوذ و برنامه ریزی در مراکز اقتصادی و بازار است.

نیاز جهرم به برنامه ریزی اقتصادی برای رسیدن به جهش 3 برابری صادرات

آیت الله دژکام با بیان خطر زمینه سازی نفوذ به مراکز اقتصادی توسط اتباع بیگانه، با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که میفرماید" اگر شما از دشمن غافل بشوید دشمن از شما غافل نمی شود" هوشیاری و درایت را در این مسئله، از مسئولین، متولیان امر، مردم و همچنین کسبه و بازاریان تقاضا نمود.

امام جمعه جهرم با تأکید بر اصل ارتباط و تعامل داشتن با سراسر دنیا، برای داد وستد و معامله، این نکته را متذکر شد: نباید کاری کرد که زور دشمن بر ما زیاد بشود، مانند اینکه ملک و مغازه به آنها نفروشیم وگرنه مانند مسئله فلسطین و اسرائیل، برای دین و دنیایتان فتنه ایجاد می کنند و لطمه میزنند.

نیاز جهرم به برنامه ریزی اقتصادی برای رسیدن به جهش 3 برابری صادرات

رعایت مسائل اخلاقی در محیط کسب و کار

آیت الله دژکام دومین مسئله در اصناف را رعایت مباحث اخلاقی در محیط کسب و کار بیان نمود.

وی گفت: در بازار نباید رفتارهایی بشود که خلاف اخلاق و دین باشد، خواه رفتار مسائل ناموسی باشد یا مسائل مالی.

امام جمعه جهرم با تأکید بر مواظبت بر هوای نفس، مسائلی مانند ربا، کم فروشی و گران فروشی را از آفات کسب و کار حلال بیان نمود.

آیت الله دژکام با توصیه در مورد سهل الوصول شدن مراحل پروانه کسب، توسط مسئولین امر، رعایت اخلاق و برداشتن موانع از سر راه مردم را در برخورد با ایشان توصیه نمود و بیان داشت: مخصوصا در هنگام دریافت و پرداخت مالیات و عوارض، از مردم، تا احساس نکنند که دولت سنگی پیش پایشان گذاشته و با دلخوشی برای آبادانی شهر و کشورشان با مسئولین همکاری داشته باشند.

نیاز جهرم به برنامه ریزی اقتصادی برای رسیدن به جهش 3 برابری صادرات

رشد اقتصادی و جهش صادراتی نیاز مبرم امروز جامعه

امام جمعه جهرم سومین مسئله در این بخش را مباحث اقتصادی، رشد در کسب و کار و جهش صادراتی بیان نمود.

وی با اشاره به چشم انداز بیست ساله نظام و سهم هر استان و شهرستان در رسیدن به آن هدف، تلاش در راه درآمد زایی و تغییر وضعیت اقتصادی همه مردم را نکته مهمی بیان داشت و افزود: اگر ما میخواهیم در زمینه های دیگر زیر سلطه ابر قدرتهای جهانی نرویم، باید همه ملت تلاش کنند چرا که دولت به تنهایی نمی تواند، مسائل و مشکلات اقتصادی کشور را رفع کند.

آیت الله دژکام با رد اقتصاد دولتی و کمونیستی که دچار ورشکستگی و شکست در دنیا شده، اقتصاد پویا و مردم پایه را توصیه نمود، و گفت: زمانی که درآمد اقتصادی مردم زیاد بشود، دیگر دشمن نمی تواند هیچ غلطی بکند.

وی با اشاره به سهم استان فارس از تجارت و بازرگانی، در چشم انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی، و عقب بودن از برنامه طی 10 سال گذشته، جهش صادراتی 3 برابری را نیاز امروز دانست تا بتوان به حد مطلوب و هدف چشم انداز رسید.

امام جمعه جهرم با بیان آسیب کسب و کار امروز بازار، که عمدتا به توزیع کنندگی تبدیل گردیده، اظهار نمود: سابقا در جهرم هم تولید و هم صادرات انجام می گرفت، که باید با برنامه ریزی و ورود اتاق اصناف به قضیه، حجم تجارت شهرستان جهرم 15 برابر گردد.


در ابتدای این برنامه مجتبی قدیمی مسئول کانون بسیج اصناف و اسداله کارگر مسئول اتاق اصناف جهرم، به ارائه ی گزارش از فعالیتهای خود در اصناف و اتحادیه ها و مسائل و مشکلات این قشر پرداختند.  

نیاز جهرم به برنامه ریزی اقتصادی برای رسیدن به جهش 3 برابری صادرات

نیاز جهرم به برنامه ریزی اقتصادی برای رسیدن به جهش 3 برابری صادرات

انتهای پیام/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: