شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۰:۲۹:۴۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۴۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۴
ما چهار گروه افراد در زمینه پول در آوردن داریم که شامل1-کارمند 2- خویش فرما 3- سرمایه گذار 4-مالک کسب و کار ،می شوند.
به گزارش بسیج مهندسین فارس،کارگاه تخصصی تاسیس واحد های صنعتی و دانش بنیان با حضور رئیس سازمان بسیج مهندسین استان فارس "مهندس علی پور" با ایراد خوش آمد گویی به اعضای بسیج مهندسین و میهمانان در خصوص برنامه های اجرا شده توسط سازمان و بارزخوردهای آن برای تصمیمگیری و برنامه ریزی های آتی سازمان سخنان را مطرح نمودند.

از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم
ریاست سازمان بسیج مهندسین فارس

در این کارگاه ، دکتر فلاح رئیس مرکز رشد و پارک علم و فن آوری بخش کشاورزی با بیان اینکه "شغل شما ایده شماست "حاضرین را به دنبال کار بودن برای بدست آوردن یک حقوق پشت میزی نهی کرده و جوانان را برای ایجاد روحیه ایده پردازی صحیح برای ایجاد اشتغال خود ترقیب نمود و در ادامه بیان داشت : در مجموعه پارکهای علم و فناوری  ما ایده های شما را بررسی کرده و با مشاوره  در تمام مراحل همراه شما خواهیم بود.

از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم
دکتر فلاح رییس مرکز کشاورزی پارک علم و فناوری آرین شیراز

این مسول خاطرنشان کرد:  ما به دنیال ایده های فردی نیستیم و با ایده های حقوقی سرو کارداریم به آن معنی که باید فرد در زمینه های  مانند حسابداری ، تبلیغات ، رسانه ، دارایی ، مالیات  آشنایی داشته باشد و بتواند علاوه بر خود برای دیگران نیز مولد اشتغال باشد.

وی در خصوص ارایه وامهایی که پارک علم و فناوری در قبال ارایه و ایجاد کسب و کار و اشتغال در اختیار گروهها قرار می دهد گفت: در مجموعه پارکهای علم و فناوری مبلغی برای راه اندازی اولیه و خرید تجهیزات و مبلغ 35 میلیون تومان برای توسعه ایده که از قبل روی آن کار کرده اند ارایه می شود.

مهندس درستی نیزدر ادامه با بیان توضیحاتی افزود :شهرک فناوری صنایع شیمیایی شیراز با چشم اندازی که به آینده دارد می تواند درارایه خدمات در زمینه های ذیل به افراد مشاوره و همکاری نماید .

یک،  ایجاد آزمایشگاه جهت رفع معضلاتی که در صنایع شیمیایی دارند .دو،34 واحد در زمینه های فنی و مشاوره ای ، آزمایشگاه ، صنعت واردات و صادرات ، اتوماسیون و IT ارائه خدمات خواهد داشت .

او در ادامه در خصوص امکانات دیگر شهرک صنایع شیمیایی شیراز افزود:ما در این مجموعه  سالن آمفی تئاتر با گنجایش 180نفر ظرفیت،مجهزترین سالن کنفرانس که از مدرنترین سالنها در جنوب کشوراست، سالن جلسات ، کافی شاپ و نمایشگاه دایمی را نیز فراهم آورده ایم تا به شرکتهای مستقر و فعالین ارایه خدمات نمایند .

از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم
مهندس درستی

مهندس اکرمی دیگر سخنران این کارگاه گفت: بعد از انجام زیرساخت ها نوبت به استفرار کلینیک ها است به این منظورتورهای هفتگی گذاشته می شود

که هر هفته به یکی از شاخه های صنایع پرداخته می گردد ومسائل و مشکلات هر رشته تجزیه و تحلیل و جلسات متعدد گرفته می شود و اگر لازم باشد در زمینه مشکلات با نهادهای دولتی جلسه و مکاتبه می شود .

از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم
مهندس اکرمی

در ادامه حاضرین از نمایشگاه دایمی مجموعه که مصادف با روز صنایع کوچک افتتاح  و هنوز همه غرفه های آن پر نشده بود دیدار کردند .در این نمایشگاه از صنایع کوچک و تولیدات صنایع غدایی تا کاشی و سرامیک و شیرآلات ساختمانی و صنایع دستی در معرض دید قرار داده شده است .

از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم
دیدار اعضای بسیج مهندسین فارس از نمایشگاه دایمی مرکز فناوری شهرک صنعتی شیراز

مهندس بهمنی آخرین سخنران این کارگاه در ضمن سخنان خود گفت: ما چهار گروه افراد در زمینه پول در آوردن داریم 1-کارمند  2- خویش فرما  3- سرمایه گذار 4-مالک کسب و کار.

او ادامه داد:باید مسیر را درست رفت و خودمان ایده را پیش ببریم ایده را پخته کنیم و آن ایده را تبدیل به سرمایه کنیم.از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم .او از خاطرات ارزشمند خود در زمینه کسب و کار با سرمایه اندک و ایجاد سرمایه برای خود سخن گفت با امید به اینکه توانسته باشد انگیزه و  ارزش ایدهای درست و تبدیل آن به  کسب و کار و ایجاد ارزش افزوده را در خلق امید و پویایی در حاضرین برانگیزد.

از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم
مهندس بهمنی در کارگاه تخصصی تامین واحدهای صنفی و دانش بنیان

 دیدار از یک شرکت صنعتی محل بعدی دیدار اعضا در این کارگاه یک روزه بود. جایی که در بدو ورود نشانه های همت بلند سه نفر که در مساحت 90 متر در جایی دور افتاده با کمی امکانات بیست سال پیش شروع کردند و حالا 300 نفرپیششان با رضایت ،در مساحت 9000 متر مشغول به کار هستند.این مجموعه دارای پنج سالن است که به علت آتش سوزی دو سال قبل با ظرفیت چهار سالن مشغول به کار است .تابلواحادیث زیبایی که در سالها نصب شده نشان از اعتقاد پایدار مدیران مجموعه برای شکستن پشت نا امیدی است . فضا سازی و نظم برای کار بهتر امکانات مناسب برای بهره وری و تشخیص موقعیت کاری جنسیتی از مزایای دیگری بود که از دید بینندگان دور نمی ماند.70 درصد کارکنان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد بودند و میزان مهارت با رنگ لباسها هر بیننده ای را مجذوب نظم ومهارت در کار می کرد .

از ایده هایی کوچک با حداقل امکانات اما با تفکر بلند مدت شروع کنیم
دیدار اعضای بسیج مهندسین فارس از یک واحد صنعتی

این مجموعه دارای چهار سالن

1-      سالن اصلی شامل تراش معمولی ، فرز معمولی ، سنگ تخت ، سنگ گرد ، فلز lkd

2-      سالن Qc و کنترل کیفیت

3-      سالن فرز CNC و سنگ زنی

4-      سالن نمایشگاه

می باشد.

فضای سبز ایجاد شده در حیات بیرونی و مجوطه داخلی سالنها ، وجود دچرخه هایی برای رفت و آمد بین سالنها و عدم استفاده از تلفن همراه در زمان کار ،آرامش خاص را در محیطی با کار دقیق و سخت برای کارکنان محیا نموده بود.

/224224
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: