دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۰:۲۵:۵۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
یک فناوری منحصر به فرد در آینده فضانورادان را از سفرهای فضایی به کمک سفاین فضایی برای خروج از جو کره زمین بی نیار خواهد کرد.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از   حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  یک شرکت فعال در زمینه فضایی در کشور کاندا به تازگی اعلام کرده در نظر دارد، یک آسانسور فضایی برای انتقال افراد به فضا اختراع و راه اندازی کند.

گفتنی است، این آسانسور فضایی ارتفاعی برابر با 12 مایل خواهد داشت و قادر خواهند بود تا روزی فضانوردان را به فضا ارسال کند.

آسانسور فضایی از زمین شما را به کره ماه می‌برد + تصاویر
بررسی‌ها نشان می‌دهند، از این آسانسور می‌توان انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی باد تامین و به عنوان یک دکل مخابراتی برای ارتباطلات مخابراتی مورد استفاده قرار گیرد.

نخستین بار ایده استفاده از آسانسور فضایی برای ارسال فضانورد به فضا توسط یک دانشمند روسی در سال 1895 مطرح شده است.

در حالی که سازمان فضایی ناسا مشغول آزمایش بزرگترین راکت فضایی جهان است و امیدوار است از طریق آن بتواند انسان را به کره مریخ برساند، یک شرکت کانادایی در رویکردی متفاوت سعی دارد از خود زمین فضانوردان را به فضا ارسال کند.

آسانسور فضایی از زمین شما را به کره ماه می‌برد + تصاویر
از جمله مزایای این طرح ایمن بودن آن و نیز صرفه جویی بسیار عظیم در منابع مالی ناشی از هزینه‌های سوخت و تجهیزات به جهت ارسال فضانورد به فضا است.


در حال حاضر چالش دانشمندان بر سر استفاده از فناوری‌های پیشرفته برای اجرای این طرح است که شامل  استفاده از کابل و وزنه تعادل است.

آسانسور فضایی از زمین شما را به کره ماه می‌برد + تصاویر
طرح این ایده در حال حاضر دکتر براندن کواین است و شرکت thoth در نظر دارد با استفاده از متخصصان و فناوری‌های پیشرفته این طرح را عملی کند.

هنوز زمان دقیق اجرای این طرح و بودجه لازم برای تحقق آن مشخص نشده است.

با استفاده از این آسانسور به راحتی می توان فضانوردان را به ایستگاه فضایی موقت انتقال داد و مجددا آنها را به زمین باز گرداند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: