دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۳:۵۶:۲۵
کد خبر: ۶۵۲۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵


دانشگاه علوم پزشكي شيراز به مقام نخست مسابقات سراسري قرآن و عترت كشور دست یافت 


در بيستمين جشنواره سراسري قرآن و عترت دانشگاه هاي علوم پزشكي كشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز، موفق به كسب مقام اول در سطح كشور شد.

به گزارش خبرنگار وب دا در روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عطااله امیدواری، رييس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اعلام این خبر، گفت: در اين رقابت ها كه در قالب بيستمين جشنواره قرآن و عترت دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور، به ميزباني دانشگاه علوم پزشكی ایران برگزار شد، دانشگاه علوم پزشکی شیراز حایز رتبه نخست این مسابقات شد.

وی با بیان اینکه اين جشنواره با شعار "دانشگاه اسلامي، فرهنگ قرآني، سلامت معنوي" برگزار شد، افزود: تعداد كل شركت كنندگان در مراحل دانشگاهي، منطقه‌اي و كشوري قریب به 18 هزار نفر بوده است كه از اين تعداد، فقط 820 نفر به مرحله كشوري راه پيدا كردند.

امیدواری اظهار داشت: از اين تعداد قریب به 650 نفر نيز طي روزهاي برگزاري جشنواره در دانشگاه علوم پزشكي ايران در بخش شفاهي به رقابت پرداختند و نیز قریب به 170 شرکت کننده، در بخش مسابقه كتبي جشنواره با یکدیگر به رقابت می پردازند.

رییس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: اين جشنواره شامل بخش‌هاي مختلف حفظ و قرائت قرآن، ترتيل، مفاهيم و پژوهش‌هاي قرآني و نيز بخش عترت شامل سيره معصومين(ع)، احكام و آشنايي با عترت بود كه در سه گروه دانشجويان، اساتيد و كاركنان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي برگزار شد.

امیدواری با اشاره به حساسيت بسيار بالاي مسابقات و نزديك بودن رقابت ها، بیان داشت: سطح رقابت امسال در ميان اساتيد و دانشجويان بسيار بالا بود و در برخي از رشته‌ها حتي اختلافات به صدم درصد مي‌رسيد.

اين مدير قرآني دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: در پايان اين جشنواره و بر اساس اعلان رسمي دبير اين جشنواره، دانشگاه علوم پزشكي شيراز با كسب 18 رتبه، دانشگاه علوم پزشكي كاشان با 15 رتبه و دانشگاه علوم پزشكي سبزوار با 9 رتبه، به ترتیب، به کسب مقام های اول، دوم، سوم، رسیدند.

وی ضمن تقدير و تشكر از همكاري و حمايت هاي رياست و معاون فرهنگي و امور دانشجويي دانشگاه، گفت:اميدوار هستيم، كسب اين رتبه و افتخار براي دانشگاه علوم پزشكي شيراز باعث بالا رفتن و ارتقای هر چه بيشتر جو فرهنگي، عمل به قرآن و آموزه هاي مترقي عترت(ع) شود.

گفتنی است در این مسابقات، در بخش دانشجویی، يحيي آسماني به رتبه نخست ترجمه و مفردات، زهرا خیالی به رتبه نخست آشنايي با مفاهيم قرآني، مرضیه محمدی به رتبه نخست فلسفه و مباني سلامت و پروين نيك ‌آيين به رتبه نخست تدبر در قران دست یافتند.

در بخش اساتید نیز دکتر جعفر حسن زاده و مریم کاراندیش، به ترتیب رتبه های نخست رشته های احکام و حفظ پنج جزء و کاظم صمدی در شته ترتیل، رتبه سوم را به دست آوردند.

فریبا خانی پور در رشته نقد کتاب، ندا جمالی مقدم در رشته تدبر در قرآن، مصطفی صالحی زاده در رشته مداحی، زهرا رجب زاده در زشته سیره معصومین و گروه تواشیح الغدیر نیز در رشته تواشیح در بخش دانشجویان رتبه های دوم مسابقات را به دست آوردند.

همچنین فاطمه ابراهيمي در حفظ 10جزء، زهرا اجرا در حفظ پنج جزء و معصومه حبيبي پور در رشته قرائت، از بخش کارکنان، آزیتا جابری در فلسفه و مباني سلامت، زهرا خیالی در سيره معصومين و سيدمحمد مهدي شرافت در حفظ پنج جزء، به رتبه سوم این مسابقات دست یافتند.




نام:
ایمیل:
* نظر: