يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۱:۵۴:۱۱
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۵۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
وظیفه دولت تامین زیرساخت‌ها برای اجرایی شدن پروژه‌هایی نظیر شهر هوشمند است و اکنون که موضوعی نظیر شهرهای هوشمند مطرح شده خودمان باید به سمت هوشمندسازی شهرها رفته تا از تمامی مزایای آن بهره‌مند شویم در غیر این صورت تنها هزینه‌هایش به ما تحمیل می‌شود و مزیتی در بر نخواهد داشت.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از

سایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  که در مراسم افتتاحیه  همایش «شهر هوشمند ،زیرساخت‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری »سخن می گفت ،با اعلام این مطلب افزود:  علاوه بر بخش‌های دولتی ، بانک‌ها نیز در این زمینه بسیار دخیل هستند زیرا اگر آنها پول نیاورند چنین پروژه عظیمی اجرایی نخواهد شد؛این را هم بدانیم اگر در گذشته بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های نفتی جزو 10 شرکت اول کشورها به حساب می‌آمدند اما الان جای خود را به شرکت‌های آی تی داده و از این لحاظ  بانک‌ها جهت سرمایه‌گذاری در شهر هوشمند برای درآمدهای آتی‌ تضمین هستند .

  وی  با اشاره به اینکه تحولات دنیای امروز در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بسیار سریع شده است، اظهار کرد: مردم ایران با استعداد و هوشمند هستند و مزیت دیگری چون موقعیت ژئوپلوتیکی کشور نیز در کنار این استعدادها قرار گرفته و  از همین رو پتانسیل کشور را برای هوشمندسازی ارتقاء داده است.
  وی  با اشاره‌ به  برگزاری همایش شهر هوشمند ، این کار را حاصل همکاری بخش غیردولتی و خصوصی دانست و گفت: اگر اعتقاد دستگاهی به شهر هوشمند نباشد، از این همایش تنها یک پاوریوپنت به جا خواهد ماند که چندان اهمیتی ندارد. تاکید جدی شهر هوشمند به تهیه زیرساخت‌هاست که در بخش ارتباطی آن وزارت ارتباطات و در سایر بخش‌ها شهر، محیط زیست و وزارتخانه‌های راه و کشور نیز دخیل خواهند بود.
دکتر واعظی افزود: علاوه بر سرمایه‌گذارانی که ذکر شددانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان، مخابرات، شرکت‌های اینترنتی و اپراتورهای موبایل نیز باید در این بخش فعال گردند تا شهر هوشمند حاصل شود.
وی گفت: با توجه به اینکه نمی‌خواهیم چنین همایش‌هایی به صورت فصلی برگزار شود و به اتمام برسد، پیشنهاد راه‌اندازی یک دبیرخانه دائمی را برای این همایش می‌دهیم.
وزیر ارتباطات در پایان تصریح کرد: برای حمایت از این پروژه از محل وام وجوه اداره شده به هوشمندسازی شهرها کمک می‌کنیم و حتی برای تهیه سند راهبردی در این زمینه حاضریم موانع پیش روی آن را که نیاز به مصوبه مجلس یا شورای عالی فضای مجازی دارد پیگیری کنیم.
این همایش  با هدف بررسی  راهکا رهای ایجاد  و توسعه شهر هوشمند  پانز دهم و شانزدهم  شهریور ماه در سالن همایش های میلاد برگزار می شود .
درمراسم افتتاح این همایش علاوه بر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،مهندس خسروی معاون وزیر ،رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت ،مدیران شرکت های تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  و مسولان  شرکت های همکار در برگزاری این همایش نیز  حضور داشتند .
این همایش  با همکاری شرکت ارتباطات زیرساخت ،سازمان فناوری اطلاعات ایران ،سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ،ایرانیان نت ،شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی ،ایریانا،شرکت لاوان ارتباط،وزارت کشور،شرکت خدمات انفورماتیک ،شرکت نظام صنفی رایانه ای کشور  و همراه اول برگزار شد .
در نمایشگاهی که در حاشیه این همایش برگزار شد شرکت های فعال حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن معرفی مشتریان شناخته شده خود ،خدمات خود را در این حوزه به بازدید کنندگان معرفی می کردند .
در این همایش  بیست شهر کشور با ارایه شاخص های هوشمند در یک فضای نمایشگاهی  برای نمایش توانمندی های خود به عنوان یک شهر هوشمند حضور یافتند .
همچنین در این دو روز چند کارگاه آموزشی  با عنوان های : شهر هوشمند از منظر راهکارهای ماشین به ماشین و رویکرد همراه اول ،مدل های سرمایه گذاری  کارآفرینی در شهر هوشمند،تجربه سیلیکان ولی به عنوان نمونه شهر تمام هوشمند ،بازی گونه سازی شهر های هوشمند ،بررسی الزامات انتظامی فضای مجازی  و تاثیر آن بر امنیت سرمایه گذاری   در شهر هوشمند،جارچوب و معماری مناسب برای هوشمند سازی شهر های ایران،،شبکه های هوشمند انرژی ،ساختمان هوشمند،شبکه های FTTX  در زیرساخت های هوشمند ،ساختمان هوشمند و شبکه  های هوشمند انرژی بر گزار می شود.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: