شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۸:۳۳:۰۲
آخرین اخبار
یادداشت و گفتگو
کد خبر: ۶۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
فرمانده سپاه جهرم در نشست خبری هفته دفاع مقدس:
سرهنگ شادمند گفت: بیش از 100 برنامه ی متنوع فرهنگی، ورزشی، سیاسی و اعتقادی در هفته دفاع مقدس در سطح سپاه و بسیج شهرستان جهرم، برگزار خواهد شد.

به گزارش تنویر جهرم، محمد صادق شادمند، فرمانده سپاه جهرم، در نشست خبری، به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و اجرای برنامه های متنوع در سطح سپاه و بسیج، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و بزرگداشت این هفته را، از مظاهرپاسداشت آرمانهای انقلاب اسلامی  بیان نمود.

سرهنگ شادمند اظهار نمود: بیش از 100 برنامه متنوع فرهنگی، سیاسی، اعتقادی و ورزشی در راستای بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط آحاد کارکنان و بسیجیان پایگاههای مقاومت برگزار خواهد شد.

وی با بیان شرایط سخت و تهاجم نرم و مهلک فرهنگی امروز، شجره طیبه بسیج و فعالیتهای فرهنگی - نظامی آن را، خط مقدم مبارزه با مکر و خدعه دشمنان انقلاب معرفی نمود.

فرمانده سپاه جهرم، برگزاری یادواره های شهدای بسیج و رونمائی از کتاب خاطرات دو تن از سرداران شهید شهرستان، با عنوان، "خاکی ترین فرمانده"، خاطرات سردار شهید محمود وحیدنیا و "کاکا علی" خاطرات سردار شهید عبدالعلی ناظم پور را، از مهم ترین برنامه های هفته دفاع، در سطح شهرستان جهرم، عنوان نمود.  

سرهنگ شادمند با بیان آثار و برکات بزرگداشت ایام الله هایی مانند هفته دفاع مقدس، بر حرکت جامعه به سوی تعالی معنوی و رشد فکری و فرهنگی، برگزاری نمایشگاههای آثار شهداء و برگزاری شب خاطره و روایتگری دوران دفاع مقدس، توسط پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت را از دیگر برنامه های فرهنگی اجرایی در این هفته، عنوان نمود.

وی از برگزاری مسابقات فرهنگی – ورزشی با محوریت نام شهداء از قبیل مسابقات فوتسال، تیراندازی،شنا، تنیس روی میز، مقاله نویسی و دلنوشته ای با شهداء خبر داد و افزود: اجرای اینگونه برنامه ها که با روحیات نوجوانان و جوانان نسل چهارم انقلاب همسویی دارد، باعث نهادینه شدن ارزشها و باورهای ناب انقلاب اسلامی، در وجود مخاطبین، می گردد.

فرمانده سپاه جهرم، برگزاری نشستهای سیاسی نهضت روشنگری با موضوعات آسیبهای فردی و اجتماعی ماهواره، احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مباحث سیاسی روز را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در سطح شهرستان عنوان کرد.

سرهنگ شادمند، با بیان استفاده از تمام ظرفیتهای بسیج در اجرای هر چه بهتر برنامه های هفته دفاع مقدس، گلباران قبور شهداء و رژه موتور سواران بسیجی در سطح شهرستان را، از دیگر برنامه های نمادین این هفته، بر شمرد.

شادمند بیان داشت: فضاسازی متناسب با این ایام در تمام خیابانها و معابر، پایگاههای بسیج و همچنین ارسال پیامک با محتوای خاطرات شهدا و پخش نما آهنگهای جنگ تحمیلی، از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس می باشد.

 وی افزود: هر کجا بتوانیم، نمادی، نشانی و آثاری از مظاهر جنگ تحمیلی، شهدای گرانقدر و آثار و برکات آنها را در معرض دید عموم قرار دهیم، تا دیگران بدانند که امنیت و آسایش امروز ما مرهون خدمات و زحمات چه کسانی بوده و هست.

سرهنگ شادمند از دیگر برنامه های این هفته را سرکشی از خانواده های سربازان متأهل شاغل در سپاه و همچنین بزرگداشت روز سرباز و تجلیل از سربازان نخبه و سربازان فداکار زمان جنگ تحمیلی عنوان داشت.

فرمانده سپاه جهرم در پایان از برگزاری ادعیه ها و زیارت عاشورا در مساجد و همچنین سخنرانی و خاطره گوئی راویان دفاع مقدس در بازگشائی مدارس برای دانش آموزان بسیجی مقاطع مختلف اشاره نمود و تأکید داشت: برای ترویج فرهنگ اسلامی جهاد و شهادت، دانش آموزان نیز علاوه بر علم آموزی، باید با این فرهنگ ناب اسلامی و ثمره های آن آشنا گردند.

 

 

 

 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: