دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۲:۵۵:۲۳
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
محققان توانسته‌ند با کمک ربات‌ها شیوه‌ای جدید در معماری طراحی کنند که می‌تواند تغییرات زیادی را در صنعت ساختمان سازی به همراه داشته باشد.
ه گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از  حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان موسسه ETH زوریخ به دنبال راههایی برای سیستم‌های کنترلی و دینامیکی هستند که در این سیستم‌ها ربات های سازنده پروازی به صورت برنامه ریزی شده و خودکار می توانند سازه های کششی و قابل انبساط را بسازند.

سبک جدید معماری با کمک ربات‌ها + تصاویر

اخیرا تیم تحقیقاتی موسسهETH یک طناب پلی را رو‌نمایی کرده است که به وسیله ربات ‌ها ساخته شده است و می‌تواند وزن یک شخص بزرگسال در حالی که روی آن را می رود را تحمل کند.

تیم تحقیقاتی زوریخ روی اعمال نفوذ بر قابلیت‌های منحصر به فرد ربات‌ها تمرکز کرده است تا بتواند گونه جدیدی از معماری را خلق نماید.

شروع کار تحقیقاتی در سال 2011 بود، زمانی که آنها با استفاده از ربات های الگوریتمی ریاضی طراحی‌های دیجیتالی را به مسیرهای پروازی بر می‌گرداندند. با این کار حدود 1500 آجر پلی استر را در 6 متر (20 فوت) دیوار قرار دادند.

به گفته این محققان، این طراحی تلفیقی از بخش‌های رباتیک و ساختمان سازی است؛ اما منظور از ساختمان سازی (construction) به این معنی که در تصور همگان است نیست.

به عنوان مثال در یک پروژه یک ناوگان از ربات‌های چهار موتوره مجهز به قرقره‌های موتوری بین دو داربست، همچنان که در امتداد ریسمان‌ها حرکت میکردند، Dyneema را درست می کردند. 

سبک جدید معماری با کمک ربات‌ها + تصاویر

Dyneema از پلی اتیلن با وزن مولکولی فوق العاده بالا ساخته شده است و در ساخت تخته‌های سفید مدارس به کار می رود.

وزن مواد مورد نیاز 7 گرم در هر متر (0.25 اونس در هر 3.3 فوت) است و یک طناب که 4 میلیمتر قطر دارد می‌تواند حدود 1300 کیلو گرم (2866 پوند) نگه بدارد.

محققان می‌گویند این برای اولین بار است که ربات‌های چهار موتوره توانستند توانایی خود را در ساخت خودکار ساختمان‌ها ثابت کنند که کمک بزرگی به معماران می‌باشد. 

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: