گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۶۶۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
فرمانده سپاه فجر فارس:
فرمانده سپاه فجر استان فارس با بررسي اثر رسانه در ادوار مختلف تاريخ بر رويدادها، گفت: اصحاب رسانه بايد داراي دو ويژگي حريت و بصيرت باشند.
سردار سرتيپ غلامحسين غيب‌پرور در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره مطبوعات و رسانه دفاع مقدس كه به همت، بسيج رسانه فارس برگزار شده بود، گفت: اصحاب رسانه و خصوصا خبرنگاران نبايد دين خود را براي دنياي ديگران معامله كند.

وي با تصريح اينكه ايران اسلامي خاستگاه اصلي اسلام ناب محمدي است، گفت: همه مسئوليت حفاظت از ارزش‌هاي دفاع مقدس و پيشبرد اهداف انقلاب و نظام اسلامي برعهده اصحاب رسانه نيست، اما رسانه سهم مهمي در اين عرصه ايفا كرده و برعهده دارد.

غيب‌پرور تاكيد كرد كه بسيج رسانه بايد به معناي تام كلمه و در ظرف بزرگ بسيج نقش خود را به‌درستي و با دقت ايفا كند، گفت: زماني يك رسانه و روزنامه دو نبش نقش ايفا مي‌كند! اين ملون‌بازي است كه بركت را هم از كار خواهد برد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: يقينا مردم سال 94 با مردم دهه‌هاي 30 و 40 ايران بسيار متفاوت هستند، اگر فهم مردم آن زمان مثل امروز بود شاهد وقايعي مانند كودتاي 28 مرداد نبوديم و آمريكا آنقدر سر ما كلاه نمي‌گذاشت.

غيب‌پرور همچنين موضوع دشمن‌شناسي و دشمن‌ستيزي را مهم ارزيابي و خاطرنشان كرد: مطمئن هستيم كه آمريكا دست از دشمني با اسلام و ايران اسلامي برنمي‌دارد، راهبرد آمريكا كاملا مشخص و اعلامي است، پنهان هم نكرده‌اند.

وي با بيان اينكه راهبرد آمريكا در قبال جنوب غرب آسيا، بالكانيزه كردن است، گفت: بالكانيزه كردن راهبردي بود كه توسط فردي به‌نام لوئيس در سال 1990 مطرح و در سال 1992 توسط وزارت دفاع آمريكا تاييد و براي اولين‌بار در مرحله آزمايشي در كشور يوگسلاوي سابق اجرايي شد.

غيب‌پرور با تصريح اينكه در بحث بالكانيزه، 2 ويژگي تجزيه كشورها به كشورهاي كوچك و ايجاد نزاع و جنگ‌هاي قومي و قبيله‌اي در دستور كار بوده و هست، گفت: در جنگ يوگسلاوي ديديم كه آن كشور به 5 كشور كوچك تقسيم شد، اگرچه بجث جنگ‌هاي قومي و قبيله‌اي به نسل كشي مسلمانان به دست صرب‌ها تبديل شد.

وي با بيان اينكه واژه خاورميانه نيز يك اقدام استعماري است و نبايد استفاده شود، گفت: امروز هم به‌دنبال تقسيم سوريه به سه كشور، تقسيم عراق به سه‌كشور، تقسيم ايران به 5 كشور و تقسيم يمن به دو كشور هستند،‌ حتي مي‌خواهند عربستان را هم تجزيه كنند، اين يك راهبرد علني است.

غيب‌پرور لبخند زدن به آمريكا را يك اقدام غلط دانست و تاكيد كرد: اگر 6 موضوع را مد نظر قرار ندهيم،‌ خاكريزهايمان را يك‌به يك به دشمن سپرده‌ايم و راه نفوذ آمريكا به كشور را باز كرده‌ايم.

فرمانده سپاه فجر استان فارس، عدول از ارزش‌ها، غفلت، ترويج بي‌بند و باري و اباهه‌گري، ترويج افراطي‌گري، نداشتن يك‌پارچگي و دست‌كشيدن از تلاش علمي، اقتصادي و فرهنگي را 6 موضوع مورد نظر خود عنوان كرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: