گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۶۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
ایستگاه پایانی جشنواره
مراسم اختتاميه اولين جشنواره مطبوعات و رسانه‌هاي دفاع مقدس كه به همت سازمان بسيج رسانه در استان فارس اجرا شده بود، در سالن سينما فرهنگ مركز اسناد و كتابخانه ملي شيراز، برگزار شد.
ميلاد اميري‌نژاد دوشنبه ششم مهرماه در مراسم اختتاميه نخستين جشنواره مطبوعات و رسانه‌هاي دفاع مقدس، گفت: پس از اعلام فراخوان اولين جشنواره رسانه و دفاع مقدس استان فارس، بيش از 500 اثر به دبيرخانه ارسال شد كه در ميان آثار، توليداتي از ساير استان‌هاي كشور نيز وجود داشت.

اميري‌‌نژاد با بيان اينكه در مقايسه با جشنواره‌هاي همطراز و بدون محدوديت موضوعي، استقبال از اين جشنواره بسيار مطلوب بوده است، گفت: در احصاء اوليه آثار و با توجه به محوريت‌هايي نظير موضوع، محدوده زماني توليد آثار و استاني بود، حدود 200 اثر كنار گذاشته شد.

وي ادامه داد: آثار براي داوري به پنج استاد برجسته كشور در حوزه رسانه، تحويل داده شد تا دقت كافي در حوزه داوري نيز لحاظ شود.

اميري‌نژاد با بيان اينكه، رضائيان، فرقاني، صديقي، رفعتي و قاضي‌زاده، پنج داور اين دوره از جشنواره بوده‌اند، گفت: هيئت محترم داوران پس از بررسي آثار، نفرات برتر در بخش‌هاي مختلف را با توجه به مجموع نمرات كسب شده هر اثر در شاخص‌هاي تعيين شده، انتخاب و به دبيرخانه معرفي كرده‌اند.

رئيس سازمان بسيج رسانه استان فارس گفت: در نهايت 25 نفر از شركت كنندگان در رشته‌هاي مختلف، سرمقاله، يادداشت، مصاحبه، گزارش، خبر، تيتر، عكس و صفحه آرائي و همچنين بخش ويژه، مشخص شده‌اند.

اميري‌نژاد در عين‌حال كه تمام آثار را خوب ارزيابي مي‌كرد، گفت: با توجه به تعريف شاخص‌هايي توسط هيئت داوران، در بعضي از رشته‌ها، نفرات اول يا حتي دوم نداشتيم و در بعضي رشته‌ها نيز تنها آثاري شايسته قدرداني اعلام شده است.

اسامی برگزیدگان این جشنواره به شرح زیر است:

سرمقاله

لیلا رحمان ستایش، نفر دوم

غلامرضا شعبانیان، نفر سوم

یادداشت خبری

محمدحسن شلتوک کار، نفر اول

معصومه جعفری، نفر دوم

عکس خبری

محسن تورع و رضاقادري مشتركا نفر سوم

گزارش خبری

پارسا بهمنی، نفر اول

فاطمه زرتشتی نی‌ریزی، نفر دوم

زهرا عسکری و نيكنام خشنودي مشتركا نفر سوم

مصاحبه

زهرا جعفری، نفر اول

فاطمه هاشمی‌نیک، نفر دوم

خبر

احمدرضا سهرابی، نفر اول

تیتر

نجمه اشرفي و زهرا عسكري مشتركا نفر سوم

شعار سال

احمد نجفی، شایسته تقدیر

نامجو آب‌پرده، شایسته تقدیر

غلامرضا شعبان‌پور، شایسته تقدیر

اسماعیل عسلی، شایسته تقدیر

فاطمه هاشمی نیک، شایسته تقدیرهمچنین تقدیر ویژه هیئت داوران به محمد عسلی به دلیل استمرار در نگارش آثار دفاع مقدس صورت گرفت ضمن اینکه در این مراسم از روزنامه سبحان، خبرگزاری ایرنا، هفته نامه پارسه و پایگاه خبری شیراز به‌عنوان رسانه‌های برتر تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: