يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۱۷:۵۸:۰۶
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۷۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
فرمانده پایگاه بسیج کارخانجات مخابراتی ایران: در اختیار بودن دانش فنی کافی عاملی شد تا در زمان تحریم، بتوانیم به کار خود ادامه دهیم و کشور در زمینه مخابرات متحمل ضرر نشود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل از  بسیج مهندسین صنعتی، شرکت کارخانجات مخابراتی ایران به عنوان اولین و بزرگترین تولید کننده سیستم‌های مخابراتی کشور حدود 50 سال سابقه فعالیت دارد که در حال حاضراین کارخانه در زمینه محصولات زیرساختی و حرفه‌ای مخابراتی تولید  دارد. مینی رک یکی از این تولیدات است که 100%داخلی می‌باشد.

مهندس آرمان حسنیان فرمانده پایگاه بسیج کارخانجات مخابراتی ایران، با بیان اینکه تولیدات کارخانه 100%داخلی هستند که مینی رک‌ها یکی از همین محصولات داخلی است، در رابطه با مینی رک یا منابع تغذیه کم ظرفیت و پرظرفیت مخابراتی گفت: طرح و ساخت مینی رک‌ها کار مهندسان داخلی است. این محصول یک مجموعه کامل و یکپارچه منبع تغذیه با قابلیت نصب تجهیزات مخابراتی است که از دو دستگاه مینی رک منفصل از یکدیگر با قابلیت نصب سریع و آسان ساخته شده است. مینی رک اول شامل بخش منبع تغذیه، آلارم پنل، پنل های AC و DC و همچنین 8U فضای خالی به منظور نصب تجهیزات مخابراتی است و مینی رک دوم برای نصب دو ردیف باطری با ظرفیتهای 200 تا 400 آمپر ساعت طراحی و ساخته شده است. همچنین هر یک از بخشها دارای یک سیستم خنک کننده مجزا بوده و به سنسورهای دما، آب، تشخیص دود و سنسور درب مجهز می باشد.

 

حسنیان با توجه به تحریم‌های موجود اظهار داشت: در ابتدای تاسیس شرکت کارخانجات مخابرات ایران حدود 25% از سهام شرکت متعلق به شرکت زیمنس آلمان بود که بعد از تحریم‌ها این شرکت سهام خود را واگذار کرد.

وی ادامه داد: در ابتدای تاسیس تکنولوژی، دانش فنی و تجهیزات همگی متعلق به شرکت زیمنس بود که در اختیار ما قرار داد.در اختیار بودن همین دانش در زمان تحریم و پس از واگذار شدن سهام زیمنس عاملی شد تا بتوانیم به کار خود ادامه بدهیم و کشور در زمینه مخابرات متحمل ضرر نشود. در حال حاضر نیز مهندسان ما توانستند با مهندسی معکوس به دانش کافی برای تولید محصولات منطبق با تکنولوژی‌های روز دنیا دست پیدا کنند.

 

فرمانده پایگاه بسیج کارخانجات مخابراتی ایران در رابطه با عملکرد مقاومتی شرکت در اقتصاد گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی سعی کردیم با کاهش نیروی انسانی از2800 نفر به 500 نفر از طریق بازنشسته کردن افراد، ادغام کردن بعضی معاونت‌ها، کاهش هزینه‌های حاصل از تشریفات تا صرفه جویی در انرژی و برخی موارد دیگر کاهش هزینه داشته باشیم.

حسنیان در پایان سخنان خود با توجه به مرکز آموزش علمی کاربردی کارخانجات مخابراتی ایران گفت: این مرکز با حدود 1400 دانشجو از سرتاسر کشور، هم جوار با کارخانه قراردارد که هدف از تاسیس این مرکز فراگیری علم همراه با تجربه یعنی کاربرد آن در صنعت بوده و مرکز رشد نیز در داخل دانشگاه واقع شده است.

در ادامه مهندس محمدرضا بخشی مدیر بخش پژوهش شرکت کارخانجات مخابراتی ایران در رابطه با حوزه فعالیت واحد تحقیق و توسعه چنین گفت: واحد تحقیق و توسعه از سه بخش مطالعات، تحقیقات و توسعه تشکیل شده است که در بخش مطالعات، در یک دوره کوتاه مدت بازار را رصد می‌کنیم وبر روی نوع محصولی که باید نمونه اولیه آن ساخته شود، بررسی و خروجی اطلاعات بدست آمده به واحد تحقیقات داده می‌شود. پس از انجام تست‌های آزمایشگاهی، در صورت موفقیت محصول به تولید انبوه می‌رسد.   

وی در ادامه سخنانش در رابطه با بخش مطالعات گفت: این بخش سه مرحله بازاریابی، بازارسازی و بازارگردانی را مورد توجه قرار می‌دهد. در بازاریابی بدنبال نیازهای موجود در بازار هستیم. در بازارسازی، تغییر کاربردهای محصول متناسب با نیاز بازار و در بازارگردانی نیز با پشتیبانی بدنبال حفظ موقیت در بازار می‌باشیم.

 

بخشی با بیان اینکه پژوهش‌های این شرکت در زمینه‌های غیر مخابراتی نیز می‌باشد، اظهار داشت: یکی از پروژه‌های مهم پژوهشی که ثبت اختراع شده و در تست‌های اولیه آن موفقیت‌آمیز بوده است، آبیاری هوشمند می‌باشد که آماده تولید انبوه است.  

وی در ادامه علت پایین بودن قیمت محصولات شرکت را در مقایسه با محصولات مشابه وارداتی اینگونه بیان کرد: بسیاری از طراحی ها در داخل شرکت انجام می شود و داخلی است در نتیجه ما از پرداخت عوارض، مالیات گمرک و برخی هزینه‌های واردات  بی نیاز هستیم.

بخشی در پایان تصریح کرد: 50% از کارکنان کارخانه را افراد تحقیق و توسعه تشکیل می‌دهند. نفرات مختلف ما در تحقیق و توسعه آموزش می بینند و متناسب با تخصصشان در بخش­های مختلف در شرکت مشغول به کار می‌شوند.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: