کد خبر: ۶۷۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
رئیس دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای کشور در همایش ارتباط صنعت و دانشگاه در شیراز:
همایش یک روزه "ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و توسعه استان فارس به همت اتاق بازرگانی شیراز و دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید باهنر شیراز برگزار شد.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، همایش یک روزه "ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و توسعه استان فارس به همت اتاق بازرگانی شیراز و دانشکده فنی‌وحرفه‌ای شهید باهنر شیراز برگزار شد.

 این سمینار با هدف عارضه یابی ارتباط صنعت و دانشگاه فرصت‌ها و تهدید های فرا روی بنگاه های اقتصادی و ارتباط صنعت و دانشگاه در کارآفرینی و نیز تجلیل از صنعت گران، کارآفرینان و اساتید با حضور رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در سالن همایش های هتل شیراز برگزار شد.

در این سمینار، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار داشت: در حال رایزنی با دانشگاه‌های مطرح کشور هستیم تا در سازوکاری، دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای در مدت سه ماه دانش‌آموختگان آن دانشگاه‌ها را برای ورود به صنعت و اشتغال آماده کند.

مسعود شفیعی با اشاره به اجرای طرح آمایش رشته‌های دانشگاهی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در شرایطی که دانشگاه‌های غیردولتی بدون آزمون دانشجوی مقطع کارشناسی می‌پذیرند دیگر نمی‌توان انتظار داشت که کسی در آزمون مقطع کاردانی شرکت کند البته این وضعیت با اجرای طرح آمایش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اصلاح می‌شود.

رئیس دانشگاه فنی ‌و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه این دانشگاه با برپایی همایش‌هایی در نظر دارد ارتباط صنعت و دانشگاه را بهینه‌تر کند خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای و جامع علمی کاربردی با توجه به ارتباط با صنعت جز دانشگاه‌های کارآفرین محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه حدود 70 درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای جذب کار می‌شوند یا خود مسبب ایجاد کار و شغل می‌شوند تصریح کرد: امروز کشور در تولید مقالات I.S.I در منطقه مقام نخست را دارد اما از نظر فناوری در بازار جهانی جایگاهی ندارد.

شفیعی با اشاره به برگزاری نوزدهمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: این همایش که اواخر دی‌ماه برگزار می‌شود ارتقای همکاری‌ها بین این سه بخش را در دستور کار دارد.

در ادامه این سمینار، رئیس اتاق شیراز به نقش نیروی انسانی در فرآیند تولید و ارائه خدمات در جوامع بشری را به عنوان مهم‌ترین عامل توسعه کشورها دانست و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش عالی تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است، بنابراین توجه بیشتری به دوره های کارآموزی دانشجویان، ضروری است چرا که دانشجو در کنار مباحث تئوریک باید به صورت عملی با کار آشنا گردد.

به تفاهم‌نامه این اتاق به نمایندگی از بخش خصوصی با دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید باهنر شیراز عنوان کرد: طرحی را برای ارتقای دانش کارکنان فعلی بخش صنعت در دستور کار داریم که وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با این طرح در قالب پذیرش دانشجوی روزانه موافقت نکرده است اما امید است که دوره ‌ای شبانه با این هدف راه‌اندازی شود.

وی افزود: در طرح پیشنهادی کارکنان صنایع بدون اینکه به کار و فعالیت شغلی آنها آسیبی برسد مشغول تحصیل می‌شوند.

در ادامه رئیس دانشکده فنی‌وحرفه‌ای باهنر شیراز گفت: این همایش برای تعامل بیشتر دولت و مجموعه صنعت و آموزش‌های مهارت محور برگزار شده است.

علویان‌مهر افزود: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از دانشگاه‌های بزرگ و مطرح با 170 مرکز آموزشگاهی و دانشکده‌ای در کشور محسوب می‌شود که هم‌اینک 200 هزار دانشجو در مراکز آن مشغول به تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: فارس دارای 13 مرکز دانشگاهی فنی‌وحرفه‌ای با 12 هزار نفر دانشجو در مقطع کاردانی و کارشناسی است که سه مرکز آن در شیراز و مابقی در شهرستان‌های قرار دارند.

علویان‌مهر با بیان اینکه در همه دنیا مجموعه‌ صنعت، دانشگاه و دولت مثلث تولید ثروت را تشکیل می‌دهند، افزود: در دهه 60 آموزش‌های دانشگاهی تنها در سطح همان آموزش بود اما پس از آن پژوهش محور و امروز بر تولید ثروت از طریق دانشگاه‌ها تأکید می‌شود.


انتهای پیام/224224
نام:
ایمیل:
* نظر: