دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۰۵:۱۴:۱۴
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
محققان با طراحی جدیدی که با الهام از اختاپوس‌ها توسعه داده‌اند، آینده‌ای پیچیده را برای چاپگرهای سه بعدی به وجود آورده‌اند.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل ازحوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان یک رویکرد علمی جدید چاپگر سه بعدی را طراحی کرده‌اند که اصطلاحا ربات الهام گرفته شده از اختاپوس هشت پا می‌باشد. این ربات می‌تواند سطح بی سابقه‌ای از فعالیت چابکی را ارائه نماید.

مهندسان دانشگاه کرنل یک ماهیچه مصنوعی نرمی را با استفاده از موادی که در اطرافمان موجودند ساخته‌اند و می‌گویند که این دستگاه رباتیک می‌تواند آینده پیشرفته‌تری را با استفاده از الهام از طبیعت به وجود آورد.

در حالی که صنعت چاپ سه بعدی فراز و نشیب ‌های زیادی را طی کرده است، محققان می گویند این چاپگر سه بعدی که آن را به رباتی چالاک تبدیل کرده است، در نوع خود دستگاهی بی بدیل می‌باشد.

برای تحقق تولید این عضلات فوق پلاستیکی، تیم تحقیقاتی روشی جدید را در چاپگرهای سه بعدی به وجود آورده‌اند. این فعال‌گرهای سه بعدی سیستم استریو لایتگرافی پروژه ماسک‌های دیجیتال نام دارند.

در این چاپگر سه بعدی مواد آلاستومری photopolymerizable مورد استفاده قرار گرفته‌اند. محققان با استفاده از این روش جدید، جفت‌هایی از فعالگرها را ساخته‌اند که می‌توانند حرکات عملکردی شاخک‌های مصنوعی اختاپوس‌ها را شبیه سازی نمایند.

نتیجه این است که این ماهیچه مصنوعی می‌تواند فضای حرکتی 180 درجه‌ای را در مقایسه با همان میزان حرکتی که ماهیچه‌های طبیعی می‌توانند انجام دهند را پوشش دهد.

محققان می‌گویند: بر اساس مستنداتی که در این پژوهش ارائه شده است و همچنین امکاناتی که از مواد تقویت شده به وجود آمده، فرایند در حال تولید چاپ سه بعدی برای دیسک های نرم (ماهیچه های نرم)، یک مسیر امیدوار کننده برای سیستم های پیچیده و بیوزیستی می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: