گزارش
22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
bolet22 بهمن 93
هانیه پورحسین/ خبرگزاری ایسنا
22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
bolet22 بهمن 93
محسن تورع/ خبرگزاری نسیم
کد خبر: ۶۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
همزمان با نشست تخصصی عکاسان خبری
طی نشست تخصصی با عکاسان خبری ؛جزییات برگزاری جشنواره عکس قاب سرخ مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج رسانه فارس / سردار مجتبی مینایی فرد، رئیس کنگره سرداران و۱۴ هزار و 600شهید استان فارس در نشست تخصصی با عکاسان خبری شهرستان شیراز در سازمان بسیج رسانه فارس ضمن اعلام برگزاری جشنواره عکس با عنوان قاب سرخ خواستار ارایه نظر عکاسان خبری استان فارس در خصوص این رویداد فرهنگی شد.

وی در این نشست با اشاره به ماندگاری آثار هنری در عرصه های دفاع مقدس افزود :با توجه به پیشگام بودن استان فارس در جنبه های مختلف فرهنگی هنری بهتر است ،توجه ویژه ای به استفاده ازابزارهای هنری برای انتقال مفاهیم هشت سال دفاع  مقدس به نسل حاضر صورت پذیرد.

مینایی فرد افزود : در حوزه چاپ کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدا آمار در استان نگران کننده و کمتر از میزان مورد انتظار است که این مهم نیز باید مورد توجه دستگاه های فرهنگی قرار گیرد .

وی ادامه داد :با عنایت به کاستی های موجود تصمیم بر آن شد تا جشنواره تخصصی عکس خبری با موضوع شهدا و دفاع مقدس اجرا شود با این تفاوت که عکاسان خبری نیز در تصمیم گیری برای موضوعات و نوع برگزاری آن سهیم باشند .

رییس کنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس با بیان اینکه توجه به موضوع دفاع مقدس در قالب عکس نیاز به آموزش های جدید نیز دارد ادامه داد:تلاش بر این است تا همراه با برگزاری کارگاه اموزشی، جوایز جشنواره نیز شایسته تلاش عکاسان در این عرصه باشد .

در ادامه میلاد امیری نژاد رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نیز با اشاره به توان بالای عکاسان خبری استان فارس در زمینه های مختلف خبری افزود : تلاش این قشر مهم از اصحاب رسانه باید در قالب اینگونه جشنواره ها به نمایش گذاشته شود .

وی اضافه کرد :جشنواره قاب سرخ در دو مرحله نمایشگاهی و رقابتی برگزار میشود و همه عکاسان خبری شاغل در رسانه های مختلف استان در آن سهیم هستند.

امیری نژاد گفت : یکی از محور های پیشنهادی و اصلی این جشنواره مقبره شهدا بخصوص شهدای گمنام است که در این راستا آمادگی اعزام عکاسان جهت تهیه عکس از سراسر استان فراهم شده است.

وی افزود : امیدواریم عکاسان خبری استان نیز با حضور در نمایشگاه و جشنواره عکس قاب سرخ آثار خود را ارایه و توانمندی خود را در معرض دید علاقه مندان قرار دهند.
 
شایان ذکر است جزییات برگزاری این جشنواره همراه با محور های اصلی جشنواره طی نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اطلاع رسانی میشود .
نام:
ایمیل:
* نظر: