يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
berooz
۲۲:۱۲:۲۸
گزارش
گزارشی از منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مرودشت
boletآبخیزداری و منابع طبیعی مرودشت
کد خبر: ۶۹۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۷
علی رغم نارضایتی مشترکان تلفن همراه از سرعت پایین نسل سوم ،یکی از دلایل تمام شدن زودهنگام بسته های اینترنتی مشترکان سرعت نسل سوم تلفن همراه عنوان می شود.
به گزارش بسیج مهندسین فارس به نقل باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اتمام دوره انحصار نسل سوم اپراتور سوم تلفن همراه در شهریور سال گذشته، اپراتورهای دیگر تلفن همراه مجوز ورود به نسل های بالاتر را دریافت کردند.

البته اعطای مجوز به اپراتورها برای ورود به نسل بالاتر پیش شرط هایی از جمله بی‌طرفی نسبت به فناوری، ایجاد توازن و رقابت عادلانه در تخصیص طیف، فراهم‌کردن امکان صدور مجوز اپراتورهای مجازی، اجرایی‌کردن رومینگ ملی، اجرای طرح ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه و یکنواخت ‌شدن شماره‌گذاری و تعرفه‌ها و حفظ شرایط رقابتی، تنوع در بخش دسترسی به خدمات و حمایت از تولید داخل بود اما متاسفانه قبل از اینکه اپراتورها شروط خود را اجرا کنند هر کدام به ترتیب مجوز ارتقاء پروانه خود را دریافت کردند وبه این ترتیب اپراتورهای تلفن همراه تعویض سایت های خود و نصب سایت های جدید نسل سوم و چهارم تلفن همراه (3G،4G) را آغاز کردند.

هرچند تا به امروز نسل سوم و چهارم خود را در اکثر شهرها ایجاد شده است اما همچنان مشترکان در برخی مناطق سرعت بالایی از اینترنت را دریافت نمی کنند و البته هر از چند گاهی اپراتورها با اختلال در آنتن دهی مواجه می شوند موضوعی که مسئولان ارتباطات همچنان بر سرعت بالای اینترنت تاکید دارند و بسیاری از مشکلات دیگر مشترکان تلفن همراه از جمله اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی را سرعت بالای نسل سوم و چهارم تلفن همراه عنوان می کنند.

موضوع اتمام زود هنگام بسته های اینترنتی تلفن همراه چند وقتی است صدای مشترکان تلفن همراه را درآورده است، برخی مشترکان تلفن همراه درحالی که میزان استفاده شان با مدت مشابه قبل فرقی نکرده با اتمام بسته های اینترنتی خود مواجه می شوند و واعظی وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات دراین باره گفت: به دلیل آنکه سرعت استفاده از خدمات نسل سوم تلفن همراه بالاست بسیاری از کاربران تصور می کنند دستگاههای اینترنتی زود به اتمام می رسد اما نباید استفاده از اینترنت تلفن همراه را با ADSL  مقایسه کرد. 

وی با بیان اینکه برای اپراتورها ارزشی ندارد بخواهند از حجم مصرفی مشترکان بکاهند، تصریح کرد: بررسی سازمان تنظیم مقررات از ارائه خدمات اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه نشان می دهد که نمونه هایی ازکم فروشی از سوی این شرکتها وجود نداشته است. 

واعظی در ادامه عنوان کرد: کاربران با دانلود یک نرم افزار به راحتی می توانند حجم و سرعت اینترنت موبایل و ADSL خود را ارزیابی کنند.

بر اساس این گزارش؛ علی رغم اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر افزایش سرعت اینترنت، مشترکان تلفن همراه همچنان از سرعت اینترنت و اتمام زود هنگام بسته های خود ناراضی هستند.

گفتنی است؛ سازمان تنظیم مقررات مدتی پیش سامانه سنجش اینترنت را راه اندازی کرده است اما درحالی که گفته شده در این سامانه مشترکان اپراتور تلفن همراه نیز می توانند از عدم کم فروشی اینترنت خود باخبر شوند اما هنوز نحوه سنجش کیفیت اینترنت تلفن همراه بر این سامانه طراحی نشده است.

همچنین باتوجه به اینکه هنوزدلیل اتمام زودهنگام بسته های اینترنتی برای مشترکان قانع کننده نیست بهتر است نحوه سنجش کیفیت اینترنت تلفن همراه مشترکان بر سامانه ای در سایت سازمان تنظیم مقررات هر چه زودتر طراحی شود تا مشترکان به نوع استفاده از اینترنت تلفن همراه خود با خبر شوند و اینگونه شاید تمام شدن زود هنگام بسته های اینترنتی تلفن همراه برایشان قانع کننده باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: