گزارش
نشست روشنگری و بصیرتی
نشست
boletنشست روشنگری و بصیرتی
حوزه امام جواد(ع)سرچهان
یادداشت و گفتگو
همیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
دل نوشت مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان فارس؛
boletهمیشه پایِ «امام رضا» در میان است!
سالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
مصاحبه با همسر اولین طلبه شهید مدافع حرم محمد مسرور
boletسالهاست در فضای شهدا هستم و آرزویم شهادت است
کد خبر: ۶۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه
، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه 15 آبان 94 با اشاره به فعالیت بسیج دانش‌آموزی در تمامی مقاطع تحصیلی گفت: ۵ میلیون دانش‌آموز در ۶۰ هزار واحد مقاومت بسیج در مدارس فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار بسیج دانش آموزی استان فارس به نقل از خبرنگار بیست ، سرهنگ علی صابرماهانی رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ جمعه 15 آبان 94 نماز جمعه تهران با گرامیداشت سالروز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی گفت: امروز روز هدایت نسل آینده است و ما باید نگاه آرمانی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را به خوبی به نسل جدید منتقل کنیم.
وی بسیج دانش‌آموزی را پایه و اساس بسیج دانست و گفت: اگر بخواهیم خط بسیج ادامه داشته باشد باید در بسیج دانش‌آموزی سرمایه‌گذاری کنیم تا در آینده از آن بهره ببریم. صابر ماهانی خاطر نشان کرد: مسئولان بلندپایه آینده کشور از میان همین دانش‌آموزان خواهند بود بنابراین باید بسیج دانش‌آموزی را رونق دهیم تا مقاماتی مسئول تحویل نظام دهیم.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: بسیج دانش‌آموزی براساس قانونی که توسط نمایندگان مجلس در سال 75 تصویب شد محمل قانونی دارد و درصدد جذب‌، آموزش و ساماندهی دانش‌آموزان در راستای ایجاد ارتش 20 میلیونی است که علت این کار نیز دفاع از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ترویج تفکر بسیجی است. وی افزود: با توجه به جایگاه قانونی بسیج دانش‌آموزی در آموزش و پرورش در تمام مقاطع تحصیلی بسیج دانش‌آموزی وجود دارد برای مثال با توجه به نگاه ویژه حضرت امام خمینی (ره) به دبستانی‌ها بسیج دانش‌آموزی با عنوان امیدان تشکیل شده است.
صابر ماهانی خاطر نشان کرد: در مقطع متوسط اول بسیج با عنوان پویندگان و در مقطع متوسط دوم بسیج با عنوان پیشگامان ایجاد شده است.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: مفتخریم که اکنون در 60 هزار واحد آموزشی واحد مقاومت بسیج وجود دارد و 5 میلیون دانش‌آموز در بسیج دانش‌آموزی عضویت دارند که نگاه درستی به اسوه‌های دانش‌آموزی همچون شهید فهمیده دارند.
وی گفت: ما به دنبال کشف اسوه‌های دیگری مانند شهید فهمیده و معرفی آنان به دانش‌آموزان هستیم تا دانش‌آموزان آنها را به عنوان الگو در نظر گرفته و همانندسازی کنند و در این راستا هر سال شهدای شاخص دانش‌آموزی را به دانش‌آموزان معرفی می‌کنیم که آنها را الگو قرار دهیم.
صابر ماهانی افزود: ما به دانش‌آموزان اعتماد داریم و راهبرد اساسی‌مان دانش‌آموز محوری است و برهمین اساس مسئولیت بسیج 10 هزار دبیرستان و هنرستان به دانش‌آموزان سپرده شده است که این مسئولیت را با همکاری مربیان و معلمان دلسوز به پیش می‌برند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خاطر نشان کرد: در تابستان دانش‌آموزان در گروه یاوران ولایت حضور پیدا می‌کنند و این یکی دیگر از اقداماتی است که بسیج دانش‌آموزی در راستای پرورش دانش‌آموزان بسیجی در پیش گرفته است. وی توسعه کمی و کیفی بسیج دانش‌آموزی را از دیگر راهبردهای بسیج دانش‌آموزی دانست و گفت: هرچند نگاه ما با توجه به انسانی بودن موضوع بسیج نگاهی کیفی است اما نباید از کمیت نیز غافل شویم.
صابر ماهانی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم در عرصه بسیج دانش‌آموزی نگاه درستی را به رشد و تعالی دانش‌آموزان داشته باشیم عرصه کار و فعالیت خود را در ابعاد علمی، فرهنگی، سازندگی و دفاعی بنا کردیم. رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: در عرصه علمی به دنبال تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان از طریق طرح آیه‌های تمدن هتسیم و 80 هزار نخبه دانش‌آموز تحت تعلیم طرح آیه‌های تمدن هستند به طوری که 4 نفر از برترین‌ها کنکور سال گذشته در طرح آیه‌های تمدن شرکت کرده بودند.
وی افزود: به عرصه فرهنگی نیز نگاهی خاص وجود دارد و با توجه به وجود 36 هزار دانش‌آموز شهید فرصت خوبی در حوزه فرهنگ وجود دارد چنانچه سال گذشته 650 هزار دانش‌آموز از مناطق عملیاتی بازدید کردند و امسال از 11 مهرماه اردوهای راهیان نور ادامه دارد و دانش‌آموزان مشغول بازدید هستند.
صابر ماهانی خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی در سال جاری نسبت به سال گذشته 4 برابر افزایش یافته است که در این طرح دانش‌آموزان همراه با مربی و روحانی یک هفته از خانه دور شده و به مناطق محروم می‌روند که اقدامی تاثیرگذار است.
وی تاکید کرد: دانش‌آموزان همچنین در اردوهای خادمین شهدا حضور پیدا می‌کنند که چند روز در مناطق عملیاتی حضور یافته و به شهدا خدمت می‌کنند. صابر ماهانی افزود: اگر دیروز شهیدان هسته‌ای مانند شهید شهریاری در کشور حضور داشتند امروز باید این مسیر توسط دانش‌آموزان ادامه یابد و افرادی پرورش یابند که در آینده تاثیرگذار باشند و در جهت اعتلای جمهوری اسلامی ایران حرکت کنند.
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: مرجع تصمیمات بسیج دانش‌آموزی سند بالادستی «تحول بنیادین آموزش و پرورش» است که برنامه‌ها براساس آن ایجاد شده است. وی در ادامه : از دست‌اندرکاران و مسئولان‌‌ آموزش و پرورش خواست در مسیر سند گام بردارند چرا که از راه می‌توان مطمئن بود که در مسیر انقلاب گام برداشته می‌شود.

صابر ماهانی افزود: ما به دنبال ارتباط تربیتی بین دانش‌آموز و مربی هستیم تا مربی نقش هدایتگری داشته باشد لذا بسیاری کارها در مدارس توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود چرا که معتقدیم اولین کادرسازی بسیج دانش‌آموزی است.


سند تحول بنیادین را اجرا کنید

انتهای خبر / 224224.7

نوروزی

نام:
ایمیل:
* نظر: