کد خبر: ۷۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶
سهراب مختاری:
فولادفر گفت: بعضی از مشکلات تحمیل شده در شرکت ها و کارخانجات تنها از طریق شورا قابل حل و فصل است و شورای اسلامی در این موارد نقش بسیار موثری دارند.
به گزارش خبرنگار بسیج کارگری، مدیر کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با تاکید بر لزوم تغییر روش پرداخت مزد گفت: باید شیوه پرداخت دستمزد به سمت کارمزدی تغییر داده شود که با این امر هم کارگر حقوق بیشتری دریافت کند و علاوه بر آن کارفرما نیز در تولیدی با کمیت وکیفیت بهتر به افزایش ثروت در کارگاه ها فکر کند.

هاله فولادفر مدیر روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز گفت: یکی از رویکردها در بازدید از کارگاه ها ، شناسایی مشکلات و ایجاد تعامل در روابط کارگر و کارفرماست که تاثر مثبت و مستقیم آن در جهت حمایت از تولید استان فارس بوده و اولین استانی است که در این امر پیش قدم  شده است .

فولادفر یادآور شد: شرکت کولر هوایی آبان یکی از شرکت هایی است که تنشی میان کارفرما و کارگران در آن مشاهده نشده است که از دلایل آن می توان به مدیریت قوی این شرکت و عملکردی که در این مدت جهت بهبود همه جانبه شرکت انجام داده اند اشاره نمود.

مدیر روابط کار اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان فارس در خصوص برخی تنش ها در کارگاه ها افزود: بعضی مواقع ممکن است یک بحث کوچک ویا اختلاف جزئی باعث تعطیلی یک شرکت شود و این مسائل در بعضی شرکت ها اتفاق می افتد که با تعامل مناسب میان کارگر و کارفرما و تاکید بر منافع مشترک میتوان از وجود چنین فاجعه هایی پیشگیری نمود .

هاله فولادفر در ادامه عنوان کرد: بعضی از مشکلات تحمیل شده در شرکت ها و کارخانجات تنها از طریق شورا قابل حل و فصل است و شورای اسلامی در این موارد نقش بسیار موثری دارند. وی افزود:می توان شوراهای اسلامی کار همانند کولر هوایی آبان را  الگو سازی کرد و اقداماتی که در این شرکت انجام گرفته در راستای بهبود عملکرد ویا اختراع دستگاه هایی که باعث افزایش بهره وری می شود را الگو سازی نمود.

انتهای پیام/224224

نام:
ایمیل:
* نظر: